AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har er samboer som er tyrann og sjarmør. Han bruker psykisk våpen og er veldig god på å stikke meg på riktige plasser. Jeg har sluttet å dele ting han kan bruke mot meg senere, men han bruker det han allerede har fått. Nå skadet han psyken min fredag,lørdag,søndag og mandag. Denne gangen skrek jeg av smerte til slutt. Knakk helt sammen og bår jeg hadde fåty hode opp av vannet igjen så knakk han meg enda en gang ned igjen Nå er han ferdig og er overhyggelig osv. Men jeg har veldig vondt i brystet. Det svir som en flamme og trykker. Akkurat som jeg har sår inni kroppen. Det er midt på brystet og område rundt. Vil brystet mitt bli bedre? Jeg er redd. Jeg lurer på når jeg blir bedre i brystet? Og hva er det? Anonymkode: bbc4e...4a9
Populært innlegg got2go Skrevet 9. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 9. juni 2021 KRISESENTER. NÅ. 110
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 9. juni 2021 Kvitter du deg med Samboern så får du nok mindre vondt i brystet også. Psykisk smerte kan gi kroppslige symptomer, så ta signalene du får av kroppen din på alvor. Han er åpenbart ikke bra for deg. Anonymkode: 3344c...136 51
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Om du har brystsmerter bør du ringe legevakten. Du kan jo også fortelle legen på legevakten om hva du opplever hjemme, så kan du få en prat og råd der. Anonymkode: cf4fe...460 35
moroklompen Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Du vet hva du bør gjøre innerst inne. Jeg skjønner at det er utrolig vanskelig. Du bør lese denne tråden: 18
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Dette er alvorlig 😮 At han er grei etterpå er bare en manipulerings taktikk. Dette vil eskalere en dag. Du må komme deg ut. Litt usikker på om du beskriver fysisk vold her åså? Uansett, dette har gått for langt. Anonymkode: 9aa93...693 22
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Sånn kjennes angsten min ut. En brennende følelse midt i brystet so sprer seg ut mot skuldrene. Noe åndenød i tillegg. Ja, han har ødelagt deg. Men du kan fikses. Hvis du kommer deg vekk. Anonymkode: b2675...23b 18
Silva Pluvialis Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Han har allerede tråkket langt over streken. Dette er mishandling. Ta kontakt med legevakt, krisesenter eller politi - eller alle instansene samtidig. De kan bistå deg i veien videre. 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Tusen takk for råd. Men jeg skammer meg veldig over å være i denne situasjonen. Jeg forstår at de som ikke bærer min skam ser en lettere utvei enn meg. Før jeg klarer å gå ifra han, så ønsker jeg tips til å overleve best mulig i det. Alle som er i min situasjon, de sier "løp!". Men det er som å ignorere hvordan vi faktisk har det. Skam er drepende vanskelig følelse som man ikke bare kan løpe ifra på dagen. Jeg ser at jeg begynner å knekke. Jeg har begynt på betablokker for 1 år siden fordi han har ødelagt nervesystemet mitt. Jeg har ekstreme smerter i muskler i nakke/rygg. Jeg klarer ikke sette grenser på jobb, fotdi jeg bruker alt opp hjemme. Jeg ser at jeg begynner å ta skade av dette. Derfor gjør jeg alt riktig for min helse gor å holde ut. Jeg spiser sundt og trener, tar vare på meg selv ellers. Jeg må det for å takle dette. Jeg kan ikke drikke skikkelig på en fest og våken hele natten feks. Da har jeg ingen beskyttelse mot han. Derfor er jeg veldig nøye med min helse generelt. Men det hjelper ikke lenger, han klarer likevel å knekke meg. Jeg har prøvd å ta igjen i ett desperat forsøk på å stoppe han i den verste situasjonen, men han blir bare enda mer skadelig. Han blir bare ond og stein. Virker ikke som han kan knekkes. Han blir bare svart i øynene og en stein som skader meg trippelt tilbake. Hvordan unngå å bli mer skadet av han? Skal jeg bare kjøre vekk fra han når jeg føler han gjør noe som føles vondt? Jeg har begynt å få angst når jeg hører bilen hans. Angst for at han er hjemme. Når han et sjarmør lager han perfekte middager og serverer meg og han sier 100 000 fine ord om hvor bra person jeg er og så fin jeg er. Han bruker generelt mye penger på meg. Han spanderer alt. Men hvordan blir minst mulig skadet av han inntil jeg klarer å løpe fra han? Jeg kjenner ingen som vil tro på meg eller som har tid til å høre på det. Jeg skammer meg over det som sagt og vil ikke si det til noen hvordan jeg har det med han. Alle tenker positivt om han, de har kun sett sjarmør masken hans. Ts Anonymkode: bbc4e...4a9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for råd. Men jeg skammer meg veldig over å være i denne situasjonen. Jeg forstår at de som ikke bærer min skam ser en lettere utvei enn meg. Før jeg klarer å gå ifra han, så ønsker jeg tips til å overleve best mulig i det. Alle som er i min situasjon, de sier "løp!". Men det er som å ignorere hvordan vi faktisk har det. Skam er drepende vanskelig følelse som man ikke bare kan løpe ifra på dagen. Jeg ser at jeg begynner å knekke. Jeg har begynt på betablokker for 1 år siden fordi han har ødelagt nervesystemet mitt. Jeg har ekstreme smerter i muskler i nakke/rygg. Jeg klarer ikke sette grenser på jobb, fotdi jeg bruker alt opp hjemme. Jeg ser at jeg begynner å ta skade av dette. Derfor gjør jeg alt riktig for min helse gor å holde ut. Jeg spiser sundt og trener, tar vare på meg selv ellers. Jeg må det for å takle dette. Jeg kan ikke drikke skikkelig på en fest og våken hele natten feks. Da har jeg ingen beskyttelse mot han. Derfor er jeg veldig nøye med min helse generelt. Men det hjelper ikke lenger, han klarer likevel å knekke meg. Jeg har prøvd å ta igjen i ett desperat forsøk på å stoppe han i den verste situasjonen, men han blir bare enda mer skadelig. Han blir bare ond og stein. Virker ikke som han kan knekkes. Han blir bare svart i øynene og en stein som skader meg trippelt tilbake. Hvordan unngå å bli mer skadet av han? Skal jeg bare kjøre vekk fra han når jeg føler han gjør noe som føles vondt? Jeg har begynt å få angst når jeg hører bilen hans. Angst for at han er hjemme. Når han et sjarmør lager han perfekte middager og serverer meg og han sier 100 000 fine ord om hvor bra person jeg er og så fin jeg er. Han bruker generelt mye penger på meg. Han spanderer alt. Men hvordan blir minst mulig skadet av han inntil jeg klarer å løpe fra han? Jeg kjenner ingen som vil tro på meg eller som har tid til å høre på det. Jeg skammer meg over det som sagt og vil ikke si det til noen hvordan jeg har det med han. Alle tenker positivt om han, de har kun sett sjarmør masken hans. Ts Anonymkode: bbc4e...4a9 Alt dette løser seg når du blir kvitt han. ALT. Livet ditt vil bli noe du ikke engang kan sammenligne med det du føler idag. Hvis du kvitter deg med han så kan du føle glede igjen. Anonymkode: d112a...3e0 25
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 Ingen andre trenger å forstå hvorfor du avslutter med ham, det er helt vanlig at det skjer. Om du hadde delt med vennene dine er jeg sikker på at de ville tatt deg i mot og gitt deg støtte, men det at du synes er skamfullt å avslutte forholdet trenger du ikke tenke på, for det er det ingen andre som har noe med. Anonymkode: 3344c...136 18
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 Gjenferdet skrev (16 minutter siden): Han har allerede tråkket langt over streken. Dette er mishandling. Ta kontakt med legevakt, krisesenter eller politi - eller alle instansene samtidig. De kan bistå deg i veien videre. Men vil de hjelpe meg? Han ser at psykisk vold knekker meg og bruker derfor ikke fysisk vold. Han vil ikke bli avslørt. Hvordan kan noen hjelpe meg når alt et skjult? Det er skjult misshandling. Hva kan krisesenter hjelpe med? De sier sikkert det samme som alle andre: løp!. Jeg vet ikke hvordan noen kan hjelpe meg. Føler meg heeelt alene med dette. Jeg ofrer ikke en følelse på det en gang, en følelse på sannheten om at jeg et alene. Jeg har lært meg å skyve slike følelser tilside. Men jeg vet logisk at jeg er alene om dette. Ts Anonymkode: bbc4e...4a9 1
EnAnonymKonto Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 Du er ikke alene. Den skammen du beskriver kjenner alle som har vært i er voldelig forhold på. Jeg kjenner på den hver dag selv om jeg kom meg ut av det. Anbefaler deg å rett og slett gå deg en tur. Ring krisesenteret. De hjelper deg videre. En av de tingene som skjer etter vold er at man blir nummen og handlingslammet, føler seg fanget og låst, det er vanskelig å ta avgjørelser. Det blir så stort og vanskelig. Men du trenger bare å gå en liten tur og ta en liten telefon. Det klarer du. Vi heier på deg, alle sammen ♥️ 16
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #14 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men vil de hjelpe meg? Han ser at psykisk vold knekker meg og bruker derfor ikke fysisk vold. Han vil ikke bli avslørt. Hvordan kan noen hjelpe meg når alt et skjult? Det er skjult misshandling. Hva kan krisesenter hjelpe med? De sier sikkert det samme som alle andre: løp!. Jeg vet ikke hvordan noen kan hjelpe meg. Føler meg heeelt alene med dette. Jeg ofrer ikke en følelse på det en gang, en følelse på sannheten om at jeg et alene. Jeg har lært meg å skyve slike følelser tilside. Men jeg vet logisk at jeg er alene om dette. Ts Anonymkode: bbc4e...4a9 Krisesenteret kan hjelpe deg med samtaler, og dermed hjelpe deg å se alvoret i hva du opplever, og hvordan du kan komme deg videre i livet uten han. Om du kontakter krisesenteret vil du se hvordan de kan hjelpe deg med dette og at du ikke trenger å være alene om det. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med dem med en gang. Det er ingen grunn til å ikke gjøre det, annet enn dårlige unnskyldninger. Anonymkode: cf4fe...460 16
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #15 Skrevet 9. juni 2021 Kjære, kjære deg. Du skal ikke skamme deg. Det er det han som skal. Han ødelegger deg med vilje. Jeg har vært der du er, psykisk vold. Jeg kom meg ut, jeg kom meg vekk, og jeg er ok i dag, men det tok tid. Og jeg skjønte etterhvert at jeg ikke hadde gjort noe galt, det var han som var ødeleggende. Du har ingen skam du skal bære. Det er tungt å bryte ut, men vær så snill, gjør det før du er helt ødelagt. Ta et krampetak nå, kom deg vekk, og aldri se deg tilbake. Du er verd noe, du fortjener å ha det godt igjen. ❤️ Du fortjener noen som respekterer og elsker deg, som setter deg først, og som aldri vil si et vondt ord til deg. Anonymkode: 60fc6...31d 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #16 Skrevet 9. juni 2021 Du skal ikke overleve å være i forholdet et sekund til. Ta kontakt med krisesenteret nå og kom deg vekk fra han. De hjelper deg videre og godt kjent med slike situasjoner. Der er du trygg. Anonymkode: 719ce...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #17 Skrevet 9. juni 2021 Men er ikke krisesenter for dem som blir yruet og utsatt for fysisk vold? Jeg opplever ikke det. Jeg kan gå ut døren når jeg vil, jeg har med hensikt ikke fått barn med han heller. Men jeg har ikke klart å få fast jobb. Jeg er økonomisk avhengig av han. Jeg mister hjemmet mitt, bilen min og har ingen trygg inntekt. Jeg har en plan om å nå målet mitt om å få fast jobb også kjøpe meg min egen bil. Da kan jeg gå ifra han. Men jeg må ikke bli helt ødelagt før jeg klarer å bli selvstendig økonomisk. Dette er en av de største grunnene til at jeg ikke kan gå så lett. Derfor må jeg holde ut enda mer og finne måter å ikke bli mer skadet på. Kan krisesenter hjelpe neg å holde ut til jeg får fast jobb? Anonymkode: bbc4e...4a9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #18 Skrevet 9. juni 2021 Meg ts som skrev over. Også lurer jeg på når smertene i brystet går vekk? Jeg har utrolig vondt der, akkurat som en brann inni meg. Må ta paracet i dag også for å sove. Gjorde det i går. Han har også løyet til familien at jeg sliter psykisk pga vanskelig oppvekst. At jeg har utfordringer. Men jeg bryr meg ikke om det, det spiller ingen rolle om familien hans tror på han eller ikke. Jeg har ikke barn med han. Heldigvis. Ts Anonymkode: bbc4e...4a9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #19 Skrevet 9. juni 2021 TS, du er veldig flink til å se klarheten i din egen situasjon. Jeg har brukt mange år på å skjønne dette selv - på avstand. Anonymkode: 145dd...fb6 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #20 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære, kjære deg. Du skal ikke skamme deg. Det er det han som skal. Han ødelegger deg med vilje. Jeg har vært der du er, psykisk vold. Jeg kom meg ut, jeg kom meg vekk, og jeg er ok i dag, men det tok tid. Og jeg skjønte etterhvert at jeg ikke hadde gjort noe galt, det var han som var ødeleggende. Du har ingen skam du skal bære. Det er tungt å bryte ut, men vær så snill, gjør det før du er helt ødelagt. Ta et krampetak nå, kom deg vekk, og aldri se deg tilbake. Du er verd noe, du fortjener å ha det godt igjen. ❤️ Du fortjener noen som respekterer og elsker deg, som setter deg først, og som aldri vil si et vondt ord til deg. Anonymkode: 60fc6...31d Takk💕 glad for at du er ok i dag, bra du ikke blir skadet mer💕 Hadde du vært utsatt for dette før? I barndommen ? Ellet var det første gang du opplevde slik behandling? Anonymkode: bbc4e...4a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå