AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Noen som har tatt et par glass mens de har gått på kur med flagyl? Hvordan gikk det? Leser at en skal bli veldig dårlig(fyllesjuk)... men leser ogaå i et legetidsskrift at det ikke har noe sammenheng Anonymkode: b89a1...582
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Bare hørt at dette gjelder smertestillende. Men høres jo ut som en mindre god ide å drikke nå. Anonymkode: e76f1...39b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Det er sant at man kan bli veldig fyllesyk av et par glass bare. (Har prøvd det selv, faktisk bare 2 glass rødvin hjemme i stua en kveld, var ikke på fest eller noe). Er helsepersonell og hadde som deg lest i tidsskriftet at «antabus-effekten» ikke er bevist sikkert. Vel. På meg er den bevist godt nok til at jeg ALDRI prøver igjen! 😅 Anonymkode: 7058e...115
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Flagyl er vel den eneste antibiotikaen man ikke må blande med alkohol. (altså det anbefales vel sikkert ikke med andre typer heller), men det står spesifisert i pakningsvedlegget og jeg har fått ettertrykkelig beskjed både av lege og apotek at den spesifikke typen ikke må blandes. De sier at det får sånn Antabus effekt, at magen tømmer seg med oppkast av det. Anonymkode: d3ce0...4c2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Flagyl er vel den eneste antibiotikaen man ikke må blande med alkohol. (altså det anbefales vel sikkert ikke med andre typer heller), men det står spesifisert i pakningsvedlegget og jeg har fått ettertrykkelig beskjed både av lege og apotek at den spesifikke typen ikke må blandes. De sier at det får sånn Antabus effekt, at magen tømmer seg med oppkast av det. Anonymkode: d3ce0...4c2 Nå var vel hovedårsaken til innlegget en vitenskapelig artikkel som stiller spørsmålstegn ved om dette bare er en myte fra laboratoriet, som ikke stemmer i praktisk virkelighet, og ts var ute etter om noen har personlige erfaringer. Anonymkode: 7058e...115
Gjest Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen Anki, mod
Fremhevede innlegg