Gå til innhold

Servise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn i tvil om hvilket jeg skal velge. Jeg har sett på to stk. på tilbords. Det ene heter Classic gold og har to enkle gullstriper langs kanten.

Det andre heter Platinum og har en sølvstripe langs kanten. Ellers er de like.

Hvilket skal jeg velge?? Hva er for og mot sølv og gull. Hvilke likte dere best?

(i utgangspunktet tenkte jeg å ha en gull, men jeg synes det er veldig stilig og litt mer moderne med sølv kanskje.) Bør bestemme meg innen jul helst :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags bestikk skal du ha til?

Blir det fint med tallerkner med gullkant og så sølvbestikk ved siden av?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det er jo et finservise, så sølvbestikk blir nok sikkert brukt ja.

Skrevet

Velg det du liker best!

Hvis det er et finservise som skal vare i mange år framover er det jo ikke noe stort poeng om det er sølv som er in i år. Om et par år er det sikkert gull...

Vi har gullkant på våre tallerker, og det går helt fint mes sølvbestikk til det ;) .

Skrevet

Definitivt Platinum. Det var penest, det gullaktige så litt fake og cheap ut. Dessuten blir det penest med sølvbestikk til...

Åh, så min favoritt der også, Grey Pearl... Sukk...

Skrevet

Jeg ville valgt det med sølvstripene - synes det så flottest ut - og hvis du dekker med sølvbestikk innimellom og har sølv lysestaker etc. blir det mye penere med sølvkant enn om du har gullkant.

Skrevet

Enig med folket foran her...sølvrand til sølvbestikk. :)

Skrevet

Av dei to ville eg valgt Platinium..

Men sånn ellers ville eg valgt Grey Pearl.

Det har eg i skapet mitt- så det er min favoritt ;)

Skrevet (endret)
Åh, så min favoritt der også, Grey Pearl... Sukk...

Vi fikk nesten fullt servise i grey pearl til bryllupet ;)

Jeg ville også valgl sølvkant. :)

Endret av ¤Arwen¤
Skrevet

Platinum av de, men har du sett at porsgrunn porselen har et som er nesten likt det, mener det heter saturn.

Skrevet
Av dei to ville eg valgt Platinium..

Men sånn ellers ville eg valgt Grey Pearl.

Enig - men i mitt skap har jeg Ivorie, fra V&B ;)

Skrevet

Litt off topic, men er det noen som vet hva Grey Pearl med alt stashet + serveringsmuligheter til tolv vil komme på?

Har lærevansker i matematikk... :sjenert:

Skrevet

Maaange tusen, koster 355 for en middagstallerken, så bare de kommer på 4260,- skal du ha middagsservise og kaffeservise. Serveringsfat? Suppeterinen mener jeg koster ca 2500.-

Skrevet
Litt off topic, men er det noen som vet hva Grey Pearl med alt stashet + serveringsmuligheter til tolv vil komme på?

Har lærevansker i matematikk...  :sjenert:

Har ikkje turt å rekne på det eg :rodme:

Det er sikkert knalldyrt.

Eg har heldigvis fått alt eg har (foreløbig 12 middagstallerka)- og meina dei kosta i overkant av 300 pr.stk.

I fjor før jul var det 30% rabatt på dei- så derfor fekk eg ekstra mange.

Lure på kva eg egentlig "treng".

Av serveringsfat og sånn..

Syns det er vanskelig å finne gode bilder av desse servisa. Vanskelig å finne prisar og :forvirret:

Skrevet

Jeg tenkte på alt ja... Jeg er så sær sånn, liker å ha alt i en serie, selv om jeg sikkert ikke vil bruke alt...

Men er jo kjedelig å ønske seg det til bryllupet da; kjipt å få det av alle :ler:

Skrevet
Jeg tenkte på alt ja... Jeg er så sær sånn, liker å ha alt i en serie, selv om jeg sikkert ikke vil bruke alt...

Men er jo kjedelig å ønske seg det til bryllupet da; kjipt å få det av alle :ler:

vi fikk vel servise av ca halvparten av gjestene - helt greit, mye heller få noe man ønsker seg en masse vaser o.l. som man egentlig ikke trenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...