AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg bare gråter og er stressa, Dette er ikke en jobb jeg har søkt på, jeg ble kontaktet av en rekrutterer som hadde sett cvn min og lurte på om han kunne sende den til et firma. Det fikk han jo lov til. Det er et firma som jeg egentlig kunne tenke meg å jobbe for, men jeg sliter litt psykisk i tillegg til at jeg gjerne skulle opparbeidet meg mer arbeidserfaring først. Jeg har sett at de har søkt etter folk nå nylig også, og bare det at de ikke har funnet noen stresser meg. Rekkruttereren sa selv at dette er en kresen arbeidsgiver. Men de likte cvn, og jeg sendte noen arbeidsprøver de kunne sjekke ut, og så fikk jeg altså intervju på to dagers varsel. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så redd, klarer ikke å slutte å gråte. Dette er egentlig drømmejobben min, men det passer så utrolig dårlig nå, jeg føler meg så uforberedt. Prøver selvsagt å forberede meg men jeg er helt elendig på dette, føler meg sjuskete og ekkel, uforberedt og dum, og jeg er redd jeg kommer til å føle meg enda verre i morgen både før og etter intervjuet. Tenk om jeg får panikkangst i morgen og ikke klarer å slutte å gråte. Impostor syndrome står også utrolig sterkt hos meg, så selv om jeg har et snitt på godt over B fra studiene så føler jeg ingen mestringsfølelse, selvtilliten er rett og slett på bånn. Jeg vet at jeg er intelligent, men jeg har ingen tro på mine egne evner til å overbevise andre om mine ideer og mitt talent på en måte, om det gir mening.. Hjelper ikke at jeg var ferdig studert i 2016, og fortsatt jobber i butikken jeg jobbet i under studiene, det er vanskelig for meg å se for meg at en arbeidsgiver egentlig vil ha meg, jeg har søkt MASSE. Venner, familie og samboer sier bare at de har stortroa på meg, de er så stolte, og jeg prøver å senke både deres og mine forventninger, for jeg tror ikke jeg får den, og jeg vet ikke en gang om jeg vil ha den i tilfelle jeg gjør en dårlig jobb og ødelegger fremtidige sjanser for å få jobb der. Herregud jeg bare skriver tull, jeg vet ikke hva jeg lurer på, jeg tror jeg trenger en oppmuntring bare. Hva gjør du når du er dritnervøs før et jobbintervju? Har du en solskinnshistorie fra da du gikk leeeenge uten relevant jobb og plutselig fant en likevel? Anonymkode: bf0cd...65e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Det er sunt å være nervøs for intervju. Da blir du ekstra skjerpet og fokusert. Jeg passer alltid på å være ute i god tid. Sitter i bilen og titter over notatene mine, stillingsannonsen osv. Så tar jeg meg tid til pusteøvelse rett før jeg går ut av bilen. Lykke til i morgen. Anonymkode: ca459...199 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, men tror det er viktig å være litt forberedt. Jeg har selv ikke fått relevant jobb i forhold til det jeg er utdannet som så vet hvor kjipt det er å søke på masse jobber uten å få noe napp. Kan du ha noen stikkord på et ark eller noe på intervjuet hvis du skulle få jernteppet? Så kan du se på det hvis det går litt i lås. Det kan kanskje også hjelpe å si at du er veldig nervøs når du kommer dit. Anonymkode: 5b67d...e4c
Gjest Rosendahl Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, men tror det er viktig å være litt forberedt. Jeg har selv ikke fått relevant jobb i forhold til det jeg er utdannet som så vet hvor kjipt det er å søke på masse jobber uten å få noe napp. Kan du ha noen stikkord på et ark eller noe på intervjuet hvis du skulle få jernteppet? Så kan du se på det hvis det går litt i lås. Det kan kanskje også hjelpe å si at du er veldig nervøs når du kommer dit. Anonymkode: 5b67d...e4c Støtter denne. Jeg pleier alltid ha et ark med stikkord og relevante spørsmål jeg skal spørre dem med meg. Å være forberedt gir bare et positivt inntrykk. Og husk at de er interessert i deg. Så pust ut. Og du kan godt si at du er nervøs. Det vil de forstå Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er sunt å være nervøs for intervju. Da blir du ekstra skjerpet og fokusert. Jeg passer alltid på å være ute i god tid. Sitter i bilen og titter over notatene mine, stillingsannonsen osv. Så tar jeg meg tid til pusteøvelse rett før jeg går ut av bilen. Lykke til i morgen. Anonymkode: ca459...199 Selv om dette stemmer for deg så stemmer det ikke nødvendigvis for alle andre. Når jeg blir nervøs fungerer jeg rett og slett ikke og finnes ikke skjerpet. Jeg gjør det alltid best uten nervøsiteten. Det at du mener TS sin nervøsitet/angst er «sunn» tyder på at du ikke forstår hvor omfattende den er. Tror ikke dette hjelper TS noe nevneverdig at du undergraver alvorligheten. Ingen pusteøvelse hjelper her. TS - her tror jeg du skal være ærlig med arbeidsgiver om at du er svært nervøs i en slik setting men at dette ikke er en refleksjon av hvordan du er som arbeidstaker overhodet. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 1b636...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå