Gå til innhold

Å bli holdt utenfor i samtale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så drita lei av å bli avist av mennesker. I går var jeg med noen barndomsvenner på besøk hos ei. Jeg følte i utgangspunktet på meg at det kom til å bli sånn.. 

Vi er 4 jenter, og hun ene er gravid å skal snart ha baby. 2 av dem har barn fra før av. I går følte jeg meg så liten sammen med dem. Jeg prøvde å høre på dem, men jeg ble holdt utenfor i samtalen. De overså meg å forholdt seg ikke til meg.. Kun hun ene. 

Det er greit å prate om baby, men ha lurt respekt. De spør hverandre hvordan det går, men aldri meg. Jeg har flere endringer i livet jeg og, men det betyr ikke noe.. 

I tillegg var jeg med på babyshower her forleden, men også da ble jeg behandlet som en idiot. Som luft. Takket for gaven da. 

Er det normalt å sitte å holde en utenfor i samtalen? Hva hadde dere gjort? Hun her har mange venner og fremstår så mye bedre enn det hun er. Jeg ser rett igjennom henne. Fikk bare lyst til å dra i går... Hvorfor invitere meg om de ikke er interessert i meg... Venner behandler vel ikke hverandre sånn? 

Ikke nok med det, de avtalte seg i mellom å komme i bursdag til barna å lage kake. Uten å invitere meg. 

Anonymkode: 3a973...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er så drita lei av å bli avist av mennesker. I går var jeg med noen barndomsvenner på besøk hos ei. Jeg følte i utgangspunktet på meg at det kom til å bli sånn.. 

Vi er 4 jenter, og hun ene er gravid å skal snart ha baby. 2 av dem har barn fra før av. I går følte jeg meg så liten sammen med dem. Jeg prøvde å høre på dem, men jeg ble holdt utenfor i samtalen. De overså meg å forholdt seg ikke til meg.. Kun hun ene. 

Det er greit å prate om baby, men ha lurt respekt. De spør hverandre hvordan det går, men aldri meg. Jeg har flere endringer i livet jeg og, men det betyr ikke noe.. 

I tillegg var jeg med på babyshower her forleden, men også da ble jeg behandlet som en idiot. Som luft. Takket for gaven da. 

Er det normalt å sitte å holde en utenfor i samtalen? Hva hadde dere gjort? Hun her har mange venner og fremstår så mye bedre enn det hun er. Jeg ser rett igjennom henne. Fikk bare lyst til å dra i går... Hvorfor invitere meg om de ikke er interessert i meg... Venner behandler vel ikke hverandre sånn? 

Ikke nok med det, de avtalte seg i mellom å komme i bursdag til barna å lage kake. Uten å invitere meg. 

Anonymkode: 3a973...565

De er sikkert fulle av empati og omsorg ellers, spesielt på some. Dette er usympatisk hersketeknikk. Selv om mange fobier og diskrimineringer bekjempes i det offentlige så vil vi alltid sitte igjen med den hverdagslige dårlige oppførselen. Mennesket er seg selv lik.

Anonymkode: d3a01...887

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flink til å fortelle om ting som skjer i livet ditt da? Jeg har en venninne som er veldig interessert i å høre om livet til oss andre, men prater veldig lite om sitt eget liv. Da blir man automatisk litt uinteressant i mine øyne. Når man nærmest må dra ting ut av folk. 

Du skriver også at du ser rett gjennom henne. Sitter du der taus som en østers med psykoblikk så inviterer du jo heller ikke til noen samtale. Og hvis du virkelig kjenner på det at du ser rett gjennom noen så kan del energien faktisk plukkes opp ganske lett hos andre, og de finner det ubehagelig. 

Kan godt hende jeg tar feil, men jeg føler du overreagerer og gjør saken større enn den er. Sitter du med en gjeng nybakte og kommende mødre så er det helt naturlig at det blir mye babyprat, uten at de mener noe vondt med det. De gleder seg og er engasjerte. 

Anonymkode: be307...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er en livsomveltende greie som kan være et make it, or break it point for vennskap. Det samme gjelder når man er den første i gjengen som gifter seg for eksempel, mens resten av de i gjengen over hodet ikke klarer å inkludere vedkommende. Slik var det for meg. Hvis du ikke har planer om å få barn i overskuelig fremtid, så bør du gjøre ditt for å få nye venner som er på samme plan i livet som deg. Lykke til.

Anonymkode: 0b059...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er sikkert fulle av empati og omsorg ellers, spesielt på some. Dette er usympatisk hersketeknikk. Selv om mange fobier og diskrimineringer bekjempes i det offentlige så vil vi alltid sitte igjen med den hverdagslige dårlige oppførselen. Mennesket er seg selv lik.

Anonymkode: d3a01...887

Ja, er full av empati og gir fullt opp med engasjement til alle andre. Ts

Anonymkode: 3a973...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Å få barn er en livsomveltende greie som kan være et make it, or break it point for vennskap. Det samme gjelder når man er den første i gjengen som gifter seg for eksempel, mens resten av de i gjengen over hodet ikke klarer å inkludere vedkommende. Slik var det for meg. Hvis du ikke har planer om å få barn i overskuelig fremtid, så bør du gjøre ditt for å få nye venner som er på samme plan i livet som deg. Lykke til.

Anonymkode: 0b059...818

Du har nok et poeng her ja. Klart det er naturlig å ha mer kontakt med likesinnede, det forstår jeg godt. Men man trenger vel ikke å endre seg drastisk av den grunn. Altså man endrer seg, men det trenger jo ikke være sånn at man dropper de uten. Har andre som har barn, de har ikke droppet eller oppført seg slik. Så delvis enig med deg, men synes ikke det er god nok grunn. 

Men enig i at å finne likesinnede kan være en ide. Jo jeg vil ha barn etterhvert jeg å. Ts

Anonymkode: 3a973...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du flink til å fortelle om ting som skjer i livet ditt da? Jeg har en venninne som er veldig interessert i å høre om livet til oss andre, men prater veldig lite om sitt eget liv. Da blir man automatisk litt uinteressant i mine øyne. Når man nærmest må dra ting ut av folk. 

Du skriver også at du ser rett gjennom henne. Sitter du der taus som en østers med psykoblikk så inviterer du jo heller ikke til noen samtale. Og hvis du virkelig kjenner på det at du ser rett gjennom noen så kan del energien faktisk plukkes opp ganske lett hos andre, og de finner det ubehagelig. 

Kan godt hende jeg tar feil, men jeg føler du overreagerer og gjør saken større enn den er. Sitter du med en gjeng nybakte og kommende mødre så er det helt naturlig at det blir mye babyprat, uten at de mener noe vondt med det. De gleder seg og er engasjerte. 

Anonymkode: be307...33d

Du tar nok litt feil her ja. Men ser poenget ditt. Jeg sitter ikke å lar være ån prate nei. Jeg har prøvd å fortelle om meg selv, men det er null interesse. 

Hvis jeg ikke forteller om meg selv så spør de heller ikke lengre. Hører å lytter på dem, spør og engasjerer meg, men når man blir avist da blir det vare feil. Da stopper praten. 

Mulig de kan merke energien ja, men hva forventer en når en sitter å kun forholder seg til hverandre. Å inviterer hverandre uten meg klart jeg blir skeptisk. Ts

Anonymkode: 3a973...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var typen til å sitte taus, men forsto ikke hvorfor jeg ikke ble inkludert i samtalen. Først senere forsto jeg at det var fordi jeg aldri bidro med noe som helst. Jeg ventet på at andre skulle involvere meg i samtalen. Jeg trodde DE hadde et ansvar for å inkludere meg, når sannheten var at det var MITT ansvar å inkludere meg selv. Da jeg forsto det, så begynte jeg å spørre andre om livene deres, reagerte og kommenterte på det de fortalte osv, og da fikk jeg også spørsmål tilbake.

Gi det du ønsker å få tilbake. Ta ansvar for deg selv istedenfor å vente på at andre skal ta ansvar for deg.

 

Anonymkode: 7ff7e...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var typen til å sitte taus, men forsto ikke hvorfor jeg ikke ble inkludert i samtalen. Først senere forsto jeg at det var fordi jeg aldri bidro med noe som helst. Jeg ventet på at andre skulle involvere meg i samtalen. Jeg trodde DE hadde et ansvar for å inkludere meg, når sannheten var at det var MITT ansvar å inkludere meg selv. Da jeg forsto det, så begynte jeg å spørre andre om livene deres, reagerte og kommenterte på det de fortalte osv, og da fikk jeg også spørsmål tilbake.

Gi det du ønsker å få tilbake. Ta ansvar for deg selv istedenfor å vente på at andre skal ta ansvar for deg.

 

Anonymkode: 7ff7e...99c

Det kan ikke sammenlignes. Jeg har prøvd! Men når jeg har prøvd er det vage svar tilbake. Så blir for dumt å si at jeg burde gjøre ditt og datt her. Jeg spurte dem å inkluderte meg selv. De spurte ikk tilbake! Satt i flere timer å avbrøt og pratet til hverandre. Så nei, blir for dumt.. De er sånn mor meg, men ikke mot hverandre. 

Uansett om vi treffes er det aldri noe interesse. Forstå det den som vil. 

Anonymkode: 3a973...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har prøvd mye nå TS. Så spørs om ikke du må konfrontere de om din opplevelse. Fortell i jeg-form hvordan disse treffene er for deg og at du føler deg på utsiden. 

Anonymkode: d609f...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som enkelte mister all fornuft og høflighet når de blir gravide eller får barn. Var også nylig med noen venninner som er enten gravide eller har barn. Alt de snakker om er graviditet og småbarnstid. Anbefaler å tilbringe mer tid med venninner i samme livssituasjon 

Anonymkode: 780e2...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...