Gå til innhold

Sadies


Sadie

Anbefalte innlegg

Her vil jeg skrive ned ymse tanker og betraktninger jeg gjør meg når jeg er i det mer diffuse og undrende hjørnet.

Vel - det er ihvertfall intensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tone og Spidergirl! :-D

Jeg har sett litt rundt i forumet, og kan ikke la være å tenke litt rundt dette med verdier. Det er forsåvidt ganske aktuelt i disse valg-tider uansett - debatten altså - verdiene burde jo være aktuelle til enhver tid.

Men er de det?

Jeg leste for eksempel tråden om nybakte mødre som lar seg "forfalle".

Altså ... er det en viktig sak? Er det interessant? Bryr det oss? Og hvis det gjør det; hvorfor i all verden?

Det samme med høye priser på alkohol - hva får et menneske til å sette slike saker høyest på prioriteringslista mens faren hans eller hennes ligger i gangen på sykehjemmet på grunn av plassmangel, sønnen ikke får plass i barnehage, datteren blir mobbet på skolen, og x antall personer blir drept hver dag?

Det undrer meg stort.

Tilbake til de nybakte mødrene, som helt sikkert er flotte både med og uten nyvasket hår; kunne vi kanskje prøvd å sett på personligheten og ikke kroppen for en gangs skyld? Hva har vel ikke skjedd med dem i løpet av den siste tiden? Jeg må si jeg synes det er spennende.

Og uten tvil mye mer givende å fokusere på.

Hva er det som får folk til å henge seg opp i hva andre gjør så ofte?

Jeg er ikke feilfri på området selv - så dette er ingen moralsk preken, og om det nå kan oppfattes sånn, så er den til oss alle.

Jeg tror det kan ha med en manglende plattform - vi har ikke tyngden selv, til å unne andre å leve det livet de ønsker å leve.

Det tror jeg et par stykker, kanskje også inkludert meg selv, burde fordype seg litt mer i, fremfor å være så opptatt av alle rundt seg hele tiden ... Å finne ut og definere sine egne mål, hva som skal til for at en selv har det godt, og å bruke mer energi på å oppnå dette, fremfor å henge seg opp i bagateller.

Endret av Sadie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også provosert av den tråden om mødre (hei, forresten og grattis med dagbok :ler: ) fordi jeg er vel midt på treet selv, og kjenner typer i begge enden av skalaen.

Jeg har venninner som fortsatt ser ut som om de er klippet ut av et moteblad, og unger som ser tilsvarende ut. Jeg er ikke overbevist om at de gjør en mye BEDRE jobb som mødre, men hey - de er jo absolutt dekorative.

Og så har jeg en venninne som er trebarnsmor som jobber på den lokale nærbutikken på deltid, hun går konstant rundt med et godt smil og er rolig med ungene sine. Ok, grilldressen kunne sikkert vært byttet ut, men hun er dønn lykkelig. Det hender jeg lurer på hvor hun har tilbrakt de siste tiårene, om hun ikke lar seg affisere det minste av alt gnålet om perfekt utseende? Hun har helt klart evner jeg misunner stort, uansett.

Selv er jeg midt på treet, som nevnt. Jeg fikk et helt annet fokus da barnet mitt ble født; jeg er mye mer flink til å si fra om ting, jeg har en ro og en selvtillit i forhold til meg selv som jeg definitivt IKKE hadde før. Samtidig plasserer jeg meg selv ubevisst mye lenger ned på rangstigen - fordi jeg ikke ser ut som en Stepford Wife og heller ikke engang LIKER det kvinner gjør mot seg selv når de er sånn.

Å skrive slike innlegg sier vel mer om personen som skriver det enn om mødre, så de må jo bare holde på. Men jeg er enig, fokuset til enkelte er til å undres over. Jeg mener ikke man er et bedre menneske jo mindre man bryr seg om utseendet, men når utseende i det hele tatt er et tema for noen på den måten, blir det bare litt... snevert.

Vel - velkommen, nabo ;) og god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...