Gå til innhold

Noen gode tips om Bali?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg reiser om 2 dager til Bali, Gili og Singapore på bryllupsreise. Vi skal være borte i 3 uker og har endel på planen allerede, og har lest masse om stedene vi skal til. Men er det noen som har vært der og har noen gode tips? Singapore har vi vært i et par ganger før, så der har vi bra oversikt.

Bare litt reisefeber nå..... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tips om Bali, men er ofte inne på et meget bra reiseforum med debatter vedr. Thailand og Bali.

Google søk på "Thailand & Bali Travel Forum" så får du opp både Thailand og BALI.

Siden du har vært i Singapore før kan du kanskje gi meg noen tips? Skal innom Singapore i tre dager i forb. med en Thailand tur om tre uker.

Har du feks. hotellanbefaling eller annen anbefaling på hva som er verdt å få med seg?

Skrevet
Min kjære og jeg reiser om 2 dager til Bali, Gili og Singapore på bryllupsreise. Vi skal være borte i 3 uker og har endel på planen allerede, og har lest masse om stedene vi skal til. Men er det noen som har vært der og har noen gode tips? Singapore har vi vært i et par ganger før, så der har vi bra oversikt.

Bare litt reisefeber nå..... :)

Hei,

Har vært på Bali 4 ganger, senest nå i juni i år da vi giftet oss i Singapore først. Jeg kan sikkert bidra med noen tips og råd. Ønsker deg først velkommen innom min hjemmeside http://www.janovebrenden.no - der finner du reisebrev og massevis av bilder og forhåpentligvis også noen tips om Bali.

Bali er et spennende og flott reisemål etter min personlige mening, men det er selvsagt smak og behag som alt annet. Noen blir betatt av øya ved første besøk og lengter tilbake så snart de kommer hjem, mens andre velger andre reisemål. Selv om vi har vært på Bali fire ganger er det fortsatt mye vi ikke har sett og opplevd, så jeg er på langt nær noen ekspert. Jeg gir allikevel noen tips jeg kommer på i farten, så får du vurdere utifra ønsker og magefølelsen om tipsene passer dere :-)

Bali er en øy med alt fra vakker natur, severdigheter og opplevelser til sol og strand, full fart og uteliv. Det spørs jo hva du liker og vil oppleve. Kan blant annet anbefale en tur til nord-Bali - fantastisk natur og det ruvende fjellet Kintamani. Bratan Lake som er en innsjø er også severdig. Her ligger også Tanah Lot som er et flott gammelt tempel liggende på vannet.

Kan også anbefale et kveldsbesøk på Hard Rock Cafe i Kuta, her er det flott å sitte med kaldt drikke og noe godt å spise mens man ser på den vakre solnedgangen. Hard Rock Cafe liggger nede ved den berømte Kutastranden som er et populært sted for surfere.

Vær OBS om dere skal surfe i Kuta: Det kan se fristende ut, men det er livsfarlige understrømmer her, så vær varsomme om dere skal surfe. Man kan befinne seg langt ute før man egentlig aner det.

Vær obs når dere ankommer Bali: Det er mange som veldig gjerne vil hjelpe dere ved bagasjebåndet, og ta hånd om bagasjen og trille den ut for dere. Dette skal de ha penger for, selv om det kan virke som de bare vil være snille og hjelpe. Si nei takk (om dere ikke vil betale for det da), og si at dere har transfer om det mases om transport.

Kuta som er utelivets sentrum på Bali er ganske intenst og man blir nærmest "overfalt" av selgere. Her er det bare å øve seg og si no thanks mer enn en gang om man ikke er spesielt interessert. Vær også OBS på Time-shareselgere. Dette kan være noen som spør om dere vil være med i spørreundersøkelser eller andre ting. No thanks! :-)

Man går selvsagt litt lei alle selgere i Kuta som vil at nettopp du skal kjøpe noe i deres butikk, men man bør også tenke på at de driver et pågående salg på grunn av stor konkurranse i tillegg til at det er en del fattigdom på øya.

Prute bør man selvsagt gjøre med et smil, det er en del av "spillet".

Nevn ikke hvor dere bor til noen, og ikke skriv navnet deres eller hotellnavnet om dere veksler penger på lokale steder. Vi har opplevd å bli oppringt av selgere.

Ja, dette var noen småting jeg kom på i farten. Send meg eventuelt en mail om det er noe spesifikt dere lurer på.

Gled dere uansett til å komme til et spennende land fyllt av mystikk og tradisjoner, med hyggelige mennesker og god mat!

Ønsker dere en flott bryllupsreise, og håper at dere blir like glad i Bali som vi har blitt :-)

Vennlig hilsen Jan Ove

http://www.janovebrenden.no

Skrevet
Siden du har vært i Singapore før kan du kanskje gi meg noen tips? Skal innom Singapore i tre dager i forb. med en Thailand tur om tre uker.

Har du feks. hotellanbefaling eller annen anbefaling på hva som er verdt å få med seg?

Har også vært noen ganger i Singapore, og man rekker fint å få med seg mye på 2-3 dager. Det er veldig enkelt og greit å komme seg rundt i byen. Bruk gjerne MRT (Undergrunnsbanen) som er et meget komfortabelt transportmiddel.

Når det gjelder valg av Hotell så er Meritus Mandarin Singapore et meget godt valg. Hotellet ligger i "smørøyet" i Orchard Road.

Når det gjelder hva man skal finne på vet ikke jeg om du mener severdigheter, uteliv etc, men jeg gjengir her hva jeg har fått med meg, og som jeg kan anbefale.

Orchard Road

Se og bli sett i byens "promenadegate". Kjøpesentre, butikker og restauranter på rekke og rad. Hyggelig og avslappende og rusle her både på dagtid og kveldstid.

Hard Rock Cafe, Singapore

Et besøk på Hard Rock Cafe, når du først er i byen?

Nattsafari

Nattsafariparken er sannsynligvis fremdeles en av Singapores største turistattraksjoner. Her finnes det dyr fra hele verden, og de har studert dyrene og laget et "usynlig" gjerde til hvert enkelt dyr. F. eks kattedyr liker ikke vann, derfor en vollgrav med vann rundt området. Det er kun nattaktive dyr i parken. Vi kjørte først et "tog" og så masse dyr i mørket kun med et lys som tilsvarer lyset fra månen. Etterpå gikk vi i små grupper for å se dyrene på nært hold.

Raffles Hotel

Besøk det berømte Raffles Hotel, og ta en Singapore Sling i Longbaren. (Det var i denne baren Singapore Sling ble oppfunnet).

Citytur

Ta en "citytur" med buss og opplev little India og chinatown. Et meget spennende område. Det er også en flott Orkidepark i Singapore om du liker det..

Rivercruise

Ta MRT til Boat Quay og bli med på et lite River Cruise, der en får se Singapore fra andre vinkler fra vannet. Det går River Cruisebåter relativt ofte fra Boat Quay. Turen varer i ca 40 minutter, og her får en se litt av byen fra en annen vinkling. En herlig forfriskende tur som jeg kan anbefale!

Middag ved Boat Quay

På kvelden kan du ta MRT (T-Banen) til Raffles Place for å spise middag ved Boat Quay, et flott området ved elva med havnepromenade hvor det ligger massevis av spisesteder. Her kan en sitte å studere skyskrapere mens en nyyyyter en god middag og godt drikke. Når mørket faller på kan en faktisk se at skyskrapere også kan være vakre når det lyser fra vinduene.

Vel, dette er litt av det vi har opplevd og kan anbefale

Det finnes også en del bilder av stedene jeg nevner her på hjemmesiden min.

Ønsker deg god reise, og er sikker på at du får noen fine opplevelsesrike dager i Singapore før turen går til Thailand :-)

Vennlig hilsen Jan Ove

Skrevet
Har ikke tips om Bali, men er ofte inne på et meget bra  reiseforum med debatter vedr. Thailand og Bali.

Google søk på "Thailand & Bali Travel Forum" så får du opp både Thailand og BALI.

Hvis du vil bo billig, sentralt og helt ok så vil jeg faktisk anbefale YMCA. Det ligger i Orchard Road nr. 1 og er midt i shoppingstrøket. Det er mye å finne på der, jeg er enig med Jan Ove at du bør få med deg Zoo og Night Safari, det likte jeg veldig godt. I tillegg var vi en tur på Santosa, en øy rett utenfor byen der vi svømte med delfiner. Veeeeldig morro!

Men singapore er all about shopping, shop til you drop:) det skal jeg!

God tur! (vi er jo nesten der samtidig...!)

Skrevet
Hei,

Har vært på Bali 4 ganger, senest nå i juni i år da vi giftet oss i Singapore først. Jeg kan sikkert bidra med noen tips og råd. Ønsker deg først velkommen innom min hjemmeside http://www.janovebrenden.no - der finner du reisebrev og massevis av bilder og forhåpentligvis også noen tips om Bali.

Bali er et spennende og flott reisemål etter min personlige mening, men det er selvsagt smak og behag som alt annet. Noen blir betatt av øya ved første besøk og lengter tilbake så snart de kommer hjem, mens andre velger andre reisemål. Selv om vi har vært på Bali fire ganger er det fortsatt mye vi ikke har sett og opplevd, så jeg er på langt nær noen ekspert. Jeg gir allikevel noen tips jeg kommer på i farten, så får du vurdere utifra ønsker og magefølelsen om tipsene passer dere :-)

Bali er en øy med alt fra vakker natur, severdigheter og opplevelser til sol og strand, full fart og uteliv. Det spørs jo hva du liker og vil oppleve. Kan blant annet anbefale en tur til nord-Bali - fantastisk natur og det ruvende fjellet Kintamani. Bratan Lake som er en innsjø er også severdig. Her ligger også Tanah Lot som er et flott gammelt tempel liggende på vannet.

Kan også anbefale et kveldsbesøk på Hard Rock Cafe i Kuta, her er det flott å sitte med kaldt drikke og noe godt å spise mens man ser på den vakre solnedgangen. Hard Rock Cafe liggger nede ved den berømte Kutastranden som er et populært sted for surfere.

Vær OBS om dere skal surfe i Kuta: Det kan se fristende ut, men det er livsfarlige understrømmer her, så vær varsomme om dere skal surfe. Man kan befinne seg langt ute før man egentlig aner det.

Vær obs når dere ankommer Bali: Det er mange som veldig gjerne vil hjelpe dere ved bagasjebåndet, og ta hånd om bagasjen og trille den ut for dere. Dette skal de ha penger for, selv om det kan virke som de bare vil være snille og hjelpe. Si nei takk (om dere ikke vil betale for det da), og si at dere har transfer om det mases om transport.

Kuta som er utelivets sentrum på Bali er ganske intenst og man blir nærmest "overfalt" av selgere. Her er det bare å øve seg og si no thanks mer enn en gang om man ikke er spesielt interessert. Vær også OBS på Time-shareselgere. Dette kan være noen som spør om dere vil være med i spørreundersøkelser eller andre ting. No thanks! :-)

Man går selvsagt litt lei alle selgere i Kuta som vil at nettopp du skal kjøpe noe i deres butikk, men man bør også tenke på at de driver et pågående salg på grunn av stor konkurranse i tillegg til at det er en del fattigdom på øya.

Prute bør man selvsagt gjøre med et smil, det er en del av "spillet".

Nevn ikke hvor dere bor til noen, og ikke skriv navnet deres eller hotellnavnet om dere veksler penger på lokale steder. Vi har opplevd å bli oppringt av selgere.

Ja, dette var noen småting jeg kom på i farten. Send meg eventuelt en mail om det er noe spesifikt dere lurer på.

Gled dere uansett til å komme til et spennende land fyllt av mystikk og tradisjoner, med hyggelige mennesker og god mat!

Ønsker dere en flott bryllupsreise, og håper at dere blir like glad i Bali som vi har blitt :-)

Vennlig hilsen Jan Ove

Takk for mange gode tips, Jan Ove! Jeg har vært inne på hjemmesidene dine flere ganger, veldig kul side! Ser dere ELSKER å reise, det gjør vi og!:) Og lykke til med adopsjonen!!! :klem:

Skrevet

Har også vært noen ganger i Singapore, og man rekker fint å få med seg mye på 2-3 dager. Det er veldig enkelt og greit å komme seg rundt i byen. Bruk gjerne MRT (Undergrunnsbanen) som er et meget komfortabelt transportmiddel.

Har slettet noe siden det er såpass langt!

TUSEN takk for meget utfyllende svar Jan Ove, dette var til stor hjelp! Jeg skal også sjekke ut hotellet du nevner.

Skal også ta en titt på hjemmesiden din. Mener å huske navnet ditt fra et eller annet Thailand forum - det gamle Bangkok.no kanskje?

Og lykke til med fremtidig adopsjon!

Skrevet
Hvis du vil bo billig, sentralt og helt ok så vil jeg faktisk anbefale YMCA. Det ligger i Orchard Road nr. 1 og er midt i shoppingstrøket. Det er mye å finne på der, jeg er enig med Jan Ove at du bør få med deg Zoo og Night Safari, det likte jeg veldig godt. I tillegg var vi en tur på Santosa, en øy rett utenfor byen der vi svømte med delfiner. Veeeeldig morro!

Men singapore er all about shopping, shop til you drop:) det skal jeg!

God tur! (vi er jo nesten der samtidig...!)

Takk Miss J, vi skal definitivt sjekke ut Sentosa Island og zoo en!

Ønsker dere en fin bryllupsreise!

Skrevet
Takk for mange gode tips, Jan Ove! Jeg har vært inne på hjemmesidene dine flere ganger, veldig kul side! Ser dere ELSKER å reise, det gjør vi og!:) Og lykke til med adopsjonen!!! :klem:

Bare hyggelig å kunne dele tips med andre, og samtidig er det spennende å lese tips fra andre reisende som elsker å reise :-)

Forstår det slik at du har bodd på YMCA i Singapore og kan anbefale det, så kanskje vi får sjekke ut andre hotellalternativer neste gang vi skal til Singapore. Det har liksom bare blitt til at vi bor på Meritus siden vi liker oss så godt der, men byen er jo full av flotte hoteller :)

Tusen takk også for lykkeønskinger med tanke på adopsjon.

:)

Skrevet

Bare hyggelig :)

Joda, stemmer nok det angående Bangkok.no. Nettstedet er avviklet men forumet drives av ny eier under et nytt domene.

Takk for lykkeønskinger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...