Gjest Gagaen Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg syns det er forståelig at folk er sinte og anklager skjeller hverandre ut. For mens noen har gjort en innsats og ofra jobb, helse, sosialt osv så gir andre F.. og fester og stimler sammen i denne pandemien. Selvsagt blir vi som har gjort jobben for gratispassasjerene sinte og frustrerte, hva annet er det å vente? Tror mange som gir beng ikke aner hva det egentlig har kosta, hvor slitne mange er. Finns ikke rettferdighet!
13579 Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Gagaen skrev (1 minutt siden): Jeg syns det er forståelig at folk er sinte og anklager skjeller hverandre ut. For mens noen har gjort en innsats og ofra jobb, helse, sosialt osv så gir andre F.. og fester og stimler sammen i denne pandemien. Selvsagt blir vi som har gjort jobben for gratispassasjerene sinte og frustrerte, hva annet er det å vente? Tror mange som gir beng ikke aner hva det egentlig har kosta, hvor slitne mange er. Finns ikke rettferdighet! Rettferdigheten skulle vært ivaretatt av politiet, men de håndhever tiltale etter brudd på vedtatte regler alt for lemfeldig. Svært få av de som har begått lovbrudd, tiltales. Hadde loven vært håndhevet strengt, burde alle fengsler nå vært overfylte og høye bøter i tusentall burde vært utstedt.
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Gagaen skrev (22 minutter siden): Jeg syns det er forståelig at folk er sinte og anklager skjeller hverandre ut. For mens noen har gjort en innsats og ofra jobb, helse, sosialt osv så gir andre F.. og fester og stimler sammen i denne pandemien. Selvsagt blir vi som har gjort jobben for gratispassasjerene sinte og frustrerte, hva annet er det å vente? Tror mange som gir beng ikke aner hva det egentlig har kosta, hvor slitne mange er. Finns ikke rettferdighet! Det er ikke to eksklusive grupper, men et spekter. Jeg har både gjort innsats og gitt beng, alltid i henhold til regningslinjene. Det er har ikke alltid vært mot rådene å feste. 5
Gjest Ludmilla Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Jeg forstår også at folk er sint. Den generasjonen som har ofret mest når det kommer til økonomi og arbeid blir sist prioritert i vaksine køen. Dette forstår jeg, det jeg ikke forstår er... En felles dugnad kaller de det, helt til de som har ofret penger og arbeid for at andre ikke skal bli syke er vaksinerte, da forlater de dugnaden med regjeringens velsignelse og kan dra til syden og på harrytur mens disse fremdeles må bruke av sparepengene sine, mister jobbene og husene sine. Nei dette er ingen felles dugnad.
Example Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Noen har flere nærkontakter. Sånn et det å være ung. Alle har vært ung en gang, og de som er eldre nå har ikke opplevd noe lignende. Det er lett å forsake ting på andres vegne. Tiltakene rammer visse grupper hardest. Det har det aldri vært noen tvil om. Da gjelder det å være litt rause med hverandre. Å kjefte på ungdommen har motsatt effekt. Det er bare å vende seg til tanken med utagerende festing i sommer og utover høsten. 6
Capt. Obvious Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Example skrev (21 minutter siden): Noen har flere nærkontakter. Sånn et det å være ung. Alle har vært ung en gang, og de som er eldre nå har ikke opplevd noe lignende. Det er lett å forsake ting på andres vegne. Tiltakene rammer visse grupper hardest. Det har det aldri vært noen tvil om. Da gjelder det å være litt rause med hverandre. Å kjefte på ungdommen har motsatt effekt. Det er bare å vende seg til tanken med utagerende festing i sommer og utover høsten. Det kan i så fall treffe de som fester mest utagerende hardest hvis man får nye nedstengninger.
Ukjent. Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Det er ikke rart unge folk blir forbanna: her har de ofret livsgleden sin for at gamlinger ikke skal bli syke. Og det minuttet det er mulig, så sier gamlisene hasta la vista og reiser til syden. Fy faen så dårlig jeg blir av det jævla vaksinepasset. 13
Cleo88 Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Jada. Alle skal ha det verst og alle andre er syndebukkene. Som en annen sier lenger opp i tråden her, så er det et spekter. Noen ganger er man påpasselig andre ganger tar man avgjørelser som ikke er 100% i tråd med smittevernreglene. Det dummeste jeg hører er folk som klager over at den og den gruppen fikk vaksinen før deres gruppe og det er urettferdig at noen kan reise til syden med koronapass og andre kan ikke. Bu-fucking-hu! Er du 5 år??? Hold deg til reglene så godt du kan, alle som en. Velger du av og til "feil" skal ikke jeg dømme deg nord og ned eller stå der og peke - ingen er helt uskyldige... 2
justme2019 Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 1 minutt siden, Cleo88 said: Jada. Alle skal ha det verst og alle andre er syndebukkene. Som en annen sier lenger opp i tråden her, så er det et spekter. Noen ganger er man påpasselig andre ganger tar man avgjørelser som ikke er 100% i tråd med smittevernreglene. Det dummeste jeg hører er folk som klager over at den og den gruppen fikk vaksinen før deres gruppe og det er urettferdig at noen kan reise til syden med koronapass og andre kan ikke. Bu-fucking-hu! Er du 5 år??? Hold deg til reglene så godt du kan, alle som en. Velger du av og til "feil" skal ikke jeg dømme deg nord og ned eller stå der og peke - ingen er helt uskyldige... Selvfølgelig er det urettferdig. Hvorfor skal en gruppe få frihet før en annen gruppe? Er vi ikke sammen om dette lenger? 11
Cleo88 Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 (endret) justme2019 skrev (På 8.6.2021 den 16.55): Selvfølgelig er det urettferdig. Hvorfor skal en gruppe få frihet før en annen gruppe? Er vi ikke sammen om dette lenger? Fordi det ikke blir sånn ut av en intensjon om forskjellsbehandling. For å reise må man forståelig nok være vaksinert og om man er vaksinert eller ikke avhenger av hvor man står i vaksinekøen. Denne plassen i vaksinekøen er et omhyggelig omdiskutert tema allerede og 5 millioner mennesker ville aldri klart å bli enige. Noen har tatt en (ikke-perfekt) avgjørelse på dette og holder fortsatt på, basert på flere kilder og hensyn enn vårt enkeltes forgodtbefinnende... Skal folk som er vaksinerte ikke få lov til å reise fordi de uvaksinerte ikke kan? Det finnes ingen logikk bak det, annet enn barnslig barnehage-mentalitet om at det skal være likt for alle for enhver pris... Hilsen uvaksinert ikke-risikogruppe k33 Endret 9. juni 2021 av Cleo88 4
Gjest Ludmilla Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 Cleo88 skrev (1 minutt siden): Fordi det ikke blir sånn ut av en intensjon om forskjellsbehandling. For å reise må man forståelig nok være vaksinert og om man er vaksinert eller ikke avhenger av hvor man står i vaksinekøen. Denne plassen i vaksinekøen er et omhyggelig omdiskutert tema allerede og 5 millioner mennesker ville aldri klart å bli enige. Noen har tatt en (ikke-perfekt) avgjørelse på dette og holder fortsatt på, basert på flere kilder og hensyn enn vårt enkeltes forgodtbefinnende... Skal folk som er vaksinerte ikke få lov til å reise fordi de uvaksinerte ikke kan? Det finnes ingen logikk bak det, annet enn barndlig barnehage-mentalitet om at det skal være likt for alle for enhver pris... Hilsen uvaksinert ikke-risikogruppe k33 Alle bør i det minste ha fått et tilbud først.
Cleo88 Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 Ludmilla skrev (Akkurat nå): Alle bør i det minste ha fått et tilbud først. Hvorfor? Det er ikke mulig å gi alle tilbud om vaksine samtidig per nå. 3
justme2019 Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 1 minutt siden, Cleo88 said: Fordi det ikke blir sånn ut av en intensjon om forskjellsbehandling. For å reise må man forståelig nok være vaksinert og om man er vaksinert eller ikke avhenger av hvor man står i vaksinekøen. Denne plassen i vaksinekøen er et omhyggelig omdiskutert tema allerede og 5 millioner mennesker ville aldri klart å bli enige. Noen har tatt en (ikke-perfekt) avgjørelse på dette og holder fortsatt på, basert på flere kilder og hensyn enn vårt enkeltes forgodtbefinnende... Skal folk som er vaksinerte ikke få lov til å reise fordi de uvaksinerte ikke kan? Det finnes ingen logikk bak det, annet enn barndlig barnehage-mentalitet om at det skal være likt for alle for enhver pris... Hilsen uvaksinert ikke-risikogruppe k33 Selvfølgelig skal dem også vente. Vi er forhåpentligvis i enden av dette nå, etter lang lang tid hvor man har jobbet sammen. Da henger det heller ikke på greip at dem som er vaksinert nå ikke kan vente noen ekstra måneder. 8
Klink Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Er det lov til å dra på harrytur til Sverige igjen?
Gjest Ludmilla Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 Cleo88 skrev (Akkurat nå): Hvorfor? Det er ikke mulig å gi alle tilbud om vaksine samtidig per nå. Det var poenget mitt. Vi venter til alle har fått et tilbud. Det handler om samhold. Noen har ofret mye for en gruppe sårbare mennesker. Det er klart det er bittert å sitte å se på at denne gruppen forlater dugnaden før den ferdig. Hvorfor er det så vanskelig å forstå. Synes for øvrig det er lite konstruktivt å kalle andre for barnslige og barnehage mentalitet når man diskuterer.
Cleo88 Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 justme2019 skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig skal dem også vente. Vi er forhåpentligvis i enden av dette nå, etter lang lang tid hvor man har jobbet sammen. Da henger det heller ikke på greip at dem som er vaksinert nå ikke kan vente noen ekstra måneder. HVORFOR skal de vente på oss??? Jeg forstår det ikke 🙉 Fordi det ellers er urettferdig?? Kan du ikke unne dem å dra på ferie uten å bli sittende igjen og surmule? Herregud.. Mind your own business og gjør det beste ut av sommeren på annen måte. Du kan sikkert reise til neste år?! En viss andel av risikogruppene og de eldre har ikke like god tid på seg til det som resten av oss. Skal jeg først gå ned på det nivået og begynne å rettferdiggjøre for selve gruppe-prioriteringa.. 2
Cleo88 Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 (endret) Ludmilla skrev (3 minutter siden): Det var poenget mitt. Vi venter til alle har fått et tilbud. Det handler om samhold. Noen har ofret mye for en gruppe sårbare mennesker. Det er klart det er bittert å sitte å se på at denne gruppen forlater dugnaden før den ferdig. Hvorfor er det så vanskelig å forstå. Synes for øvrig det er lite konstruktivt å kalle andre for barnslige og barnehage mentalitet når man diskuterer. Vel, det er fordi at bruken av "urrettferdig" er barnehagementalitet 😂 Dere surmuler fordi "de andre får lov." Tipper du ikke hadde vært like opptatt av dette samholdet om du hadde vært vaksinert 😛 Endret 8. juni 2021 av Cleo88 3
Gjest Ludmilla Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 Cleo88 skrev (1 minutt siden): Vel, det er fordi at bruken av "urrettferdig" er barnehagementalitet 😂 Dere surmuler fordi "de andre får lov." Tipper du ikke hadde vært like opptatt av dette samholdet om du hadde vært vaksinert 😛 Da tar du feil, jeg er vaksinert nemlig.
Cleo88 Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 Ludmilla skrev (1 minutt siden): Da tar du feil, jeg er vaksinert nemlig. Ok. Kos deg 🤷♀️ 2
Gjest Ludmilla Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 Cleo88 skrev (Akkurat nå): Ok. Kos deg 🤷♀️ Det skal jeg, men jeg forlater ikke dugnaden før alle har fått tilbud om vaksinen.
Anbefalte innlegg