AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Del Skrevet 8. juni 2021 Greit å vite når noen spør hvilken mobil jeg har😅 Anonymkode: 8df4b...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sock puppet Skrevet 8. juni 2021 #2 Del Skrevet 8. juni 2021 shaw·mee ifølge Google. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 8. juni 2021 #3 Del Skrevet 8. juni 2021 Xi på kinesisk er en slags "kj"- lyd. Ikke helt lik, men nærmeste lyd vi har i norsk tror jeg. Så noe som "kjao-mi" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 8. juni 2021 #4 Del Skrevet 8. juni 2021 (endret) Sock puppet skrev (6 minutter siden): shaw·mee ifølge Google. Dette er det nærmeste man kommer om man skriver engelsk. Engelsk "ee" = norsk "i" osv. Engelsk har ikke "kj"-lyden, så derfor er "sh" brukt her, tilsvarende norsk "sj"/"skj". Tror norske "kj" er nærmere. Er ikke en ekspert på kinesisk, bare så det er sagt 😜 Endret 8. juni 2021 av Nicathv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Del Skrevet 8. juni 2021 Jeg leser kiaomi av en eller annen grunn, haha. Vanskelig navn da:o Anonymkode: 7ad48...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 11. juni 2021 #6 Del Skrevet 11. juni 2021 Forvo er fin sånn: https://forvo.com/search/xiaomi/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. juni 2021 #7 Del Skrevet 12. juni 2021 Nicathv skrev (På 8.6.2021 den 4.50): Xi på kinesisk er en slags "kj"- lyd. Ikke helt lik, men nærmeste lyd vi har i norsk tror jeg. Så noe som "kjao-mi" Ganske nært, helt innenfor. Pinyin (lydskrift) er Xiǎomĭ Litt s-lyd i begynnelsen av en litt tynn kj-lyd og et hint av i før - ao. Så er det fallende tone på a som stiger før igjen før o. I-en i mi er det samme igjen: synkende tone, før stigende igjen. Alt dette iløpet av et drøyt sekund. (Beklager, beskrivelsen ble kjempe dårlig. Uttale er vanskelig å beskrive skriftlig) Xiaomi betyr lite ris(korn). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Del Skrevet 13. juni 2021 stan skrev (4 timer siden): Ganske nært, helt innenfor. Pinyin (lydskrift) er Xiǎomĭ Litt s-lyd i begynnelsen av en litt tynn kj-lyd og et hint av i før - ao. Så er det fallende tone på a som stiger før igjen før o. I-en i mi er det samme igjen: synkende tone, før stigende igjen. Alt dette iløpet av et drøyt sekund. (Beklager, beskrivelsen ble kjempe dårlig. Uttale er vanskelig å beskrive skriftlig) Xiaomi betyr lite ris(korn). Åh, kan du ta "nide jijixiao" nå? Anonymkode: 122a8...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. juni 2021 #9 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Åh, kan du ta "nide jijixiao" nå? Anonymkode: 122a8...6d9 jijixiao? Er det et navn? Xiao jiji kan bety liten tiss. Slik man vil si med et lite barn. Men uten toner eller tegn er det bare gjetting. Nide betyr vanligvis din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Del Skrevet 14. juni 2021 stan skrev (20 timer siden): jijixiao? Er det et navn? Xiao jiji kan bety liten tiss. Slik man vil si med et lite barn. Men uten toner eller tegn er det bare gjetting. Nide betyr vanligvis din. Okei, bra! Jeg tenkte det ville forvirre deg litt, men du tok den. Anonymkode: 122a8...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Del Skrevet 14. juni 2021 Sier "sjiaomi" selv Anonymkode: ce8a1...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Del Skrevet 14. juni 2021 Vis dem merket bare 😂 umulig å uttale og meget alternativt mobilmerke du har valgt, det må jeg si Anonymkode: 0da9c...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå