Gå til innhold

Dere med skolestartere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Øhh….. besøksdagene her blir brukt til å se hvilke barn som ikke bør gå i samme klasse ja. De deles inne i grupper. Gjerne flere fra samme bhg. Og da ser de trente lærerne fort hvem som ikke bør være i samme klasse. 
Men du vet jo sikkert best da…. 

Anonymkode: 970bc...fc6

Ikke jeg som svarte over, men blir ikke det veldig kort tid å vurdere sånt på? Jeg er glad de ikke gjorde det sånn her. Sønnen min og en i klassen har vært bestevenner siden ca juletider i første klasse, men de første ukene kranglet de hele tiden. Går i 6. klasse nå og har og har hatt utrolig mye glede av hverandre.

Her fikk vi klasselister rett før skolestart, men ble også informert om at klassene kunne endre seg gjennom hele det første året, for de skulle se an hvordan de fungerte.

Anonymkode: 70101...701

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Øhh….. besøksdagene her blir brukt til å se hvilke barn som ikke bør gå i samme klasse ja. De deles inne i grupper. Gjerne flere fra samme bhg. Og da ser de trente lærerne fort hvem som ikke bør være i samme klasse. 

Hva skal man gjøre der det bare er en klasse da? Nekte de som "ikke passer inn"  å begynne på skolen?

Tror neppe en lærer i løpet av noen få timer (der han ikke en gang kjenner navnet på alle enda), klarer å å få oversikt over dynamikken i gruppa.

Anonymkode: 7d24f...ece

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke jeg som svarte over, men blir ikke det veldig kort tid å vurdere sånt på? Jeg er glad de ikke gjorde det sånn her. Sønnen min og en i klassen har vært bestevenner siden ca juletider i første klasse, men de første ukene kranglet de hele tiden. Går i 6. klasse nå og har og har hatt utrolig mye glede av hverandre.

Her fikk vi klasselister rett før skolestart, men ble også informert om at klassene kunne endre seg gjennom hele det første året, for de skulle se an hvordan de fungerte.

Anonymkode: 70101...701

Det er jo selvfølgelig ikke bare den besøksdagen som bestemmer hvem som skal gå i klasse sammen. Men det er en del av arbeidet med å sette sammen klasser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal man gjøre der det bare er en klasse da? Nekte de som "ikke passer inn"  å begynne på skolen?

Tror neppe en lærer i løpet av noen få timer (der han ikke en gang kjenner navnet på alle enda), klarer å å få oversikt over dynamikken i gruppa.

Anonymkode: 7d24f...ece

Nei da må de begynne på en annen skole…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte ut brev til de kommende førsteklassingene mine i dag. Ble verken foreldremøte eller førskoledager grunnet covid, og selv om det er trist er jeg glad kommunen tar smittevernet til oss lærerne på alvor. 

Så hilsen fra meg, klasseliste, hilsen fra en erfaren skolestarter (altså årets førsteklassinger) og hilsen fra en kommende fadder er på vei i posten. 

Her deles klassene inn geografisk, og det er helt utenfor mitt mandat. 

Selv om mailadressen min nå står på det jeg sendte ut, håper jeg at jeg ikke hører noe på denne siden av sommeren... Har jo en annen klasse nå som fortjener fullt fokus de siste dagene vi har sammen. 

Anonymkode: 07703...b5d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Veldig spesielt. 
Jeg er lærer på barneskolen, og synes fokuset på deres skole høres veldig spesielt ut for en førskoledag. Det høres ut som en sorteringspraksis fra 60-tallet.  

Anonymkode: cef86...e98

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig mest spent på om det er lærere igjen i skolen til høsten... Her jeg bor (og sannsynligvis veldig mange andre steder), søker et bekymringsfullt antall lærere seg vekk fra yrket....Noe jeg selvsagt forstår VELDIG godt. 

Anonymkode: 09900...924

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...