Gå til innhold

sommerdepresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er det flere her som opplever dette? 

Jeg kjenner meg nedstemt på sommeren.. blir slapp av varmen og generelt litt uvel i kropp og sinn. presset på at man skal være glad og henge i parken med venner hver dag gjør det ikke bedre. Jeg har litt sosial angst også.. har noen nære venner, men kjenner et stikk når jeg ser alle folka i parkene.. I tillegg har de vanskeligste tingene i livet mitt mtp angstperioder og kjærlighetssorg vært på sommeren, så får sånn flashback =| 

hilsen melankolsk i sommervarmen, J29.

Anonymkode: b211f...bcf

Videoannonse
Annonse
Gjest Lexie Grey
Skrevet (endret)

Dette var nesten som å lese om meg selv, jo 😯 Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har slitt med angst så lenge jeg kan huske, hvor den verste angsten tiltok på sommerstid; som jeg også føler gir flashback hver gang sommeren starter. Blir uvel, kraftløs, nedstemt og umotivert, og det øker desto varmere sommerværet blir.

K 24 her. 

Endret av Moondance
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.. føler meg også nedstemt og urolig. Alltid vært slik når det nærmer seg sommer her også. 

Anonymkode: b9629...644

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte på dette seinest idag! Jeg føler akkurat likt som deg.. Jeg var så mye bedre psykisk om vinteren, føler ikke det er så høye krav til meg da. Nå skal man lissom «kose seg» ute hele tiden, alle vet jo at #liveterbestute. 🙄 jeg har vært så sliten de siste ukene, som igjen øker min angst! 

Anonymkode: bc7b8...b14

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg blir sånn om vår og sommer som folk kaller "høst/vinterdepresjon".

Anonymkode: f9c0b...c63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte på dette seinest idag! Jeg føler akkurat likt som deg.. Jeg var så mye bedre psykisk om vinteren, føler ikke det er så høye krav til meg da. Nå skal man lissom «kose seg» ute hele tiden, alle vet jo at #liveterbestute. 🙄 jeg har vært så sliten de siste ukene, som igjen øker min angst! 

Anonymkode: bc7b8...b14

Tror det er veldig mange som har det slik. Og jeg tror også mye av det som legges ut på Instagram er tilgjorte bilder, fordi alle vil passe inn i sommer idyllen.

Jeg la ut et bilde for noen uker siden der vi venninnene hadde reke kveld i solnedgang. Det såg helt magisk ut, men vet du? Jeg hygget meg, men mest av alt var jeg sliten, kjedet meg litt da den ene dama som var der snakket 90% av tiden om barna sine 😅 

alle har gode og dårlige perioder, men spesielt når det er fint vær skal alle være ute og gjøre noe spesielt, for så å legge det ut. 
dette kan forsterke ensomhet, og følelsen av tilhørighet og mestring hos en hver. 

Anonymkode: b9629...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her!

Anonymkode: 1d177...f7e

Skrevet

Det er mer vanlig enn man tror. På engelsk har man begrepet ”summer sadness”, så det er definitivt ikke uvanlig.

Egentlig ikke så rart, for alt kommer mer til overflaten. Men så må man huske at det óg handler om forventninger som ikke blir imøtegått/føles uoppnåelig. 

:klem1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...