AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Del Skrevet 7. juni 2021 Er det bra å klare å ta noen reps med 40kg med benkpress? Har ikke helt teknikken inne ennå (forsøker å presse skuldrene sammen) , så tørr ikke øke. Gikk opp til 45 kg, og klarte det, men hadde litt småvondt i skuldrene etterpå... Leser at det visstnok er den teknisk vanskeligste øvelsen av alle. Anonymkode: 8dbc8...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 7. juni 2021 #2 Del Skrevet 7. juni 2021 Om det er bra eller ikke kommer an på hvem du er. Dame/mann, vekt, alder, treningsbakgrunn. Vekten 40kg er ikke noe spesielt, men det er alikevel bra å trene styrke. Og fint at du setter deg godt inn i teknikk før du begynner å løfte tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Del Skrevet 7. juni 2021 Husker du å ha føttene godt i gulvet da? Anonymkode: d683b...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Del Skrevet 7. juni 2021 Foretrekker hantler, mye lettere å gjøre det riktig. Anonymkode: 0963f...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Del Skrevet 7. juni 2021 Ok, takk for svar. Hantler har jeg ikke prøvd. Hvis jeg tar 40kg i vanlig benkpress, burde jeg da prøve 20kg hantler i hver hånd? Anonymkode: 8dbc8...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GudSelv Skrevet 8. juni 2021 #6 Del Skrevet 8. juni 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Ok, takk for svar. Hantler har jeg ikke prøvd. Hvis jeg tar 40kg i vanlig benkpress, burde jeg da prøve 20kg hantler i hver hånd? Anonymkode: 8dbc8...fe5 Prøv heller 18kg. Hantler er mye tyngere enn stang fordi du må holde balansen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayo Skrevet 8. juni 2021 #7 Del Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det bra å klare å ta noen reps med 40kg med benkpress? Har ikke helt teknikken inne ennå (forsøker å presse skuldrene sammen) , så tørr ikke øke. Gikk opp til 45 kg, og klarte det, men hadde litt småvondt i skuldrene etterpå... Leser at det visstnok er den teknisk vanskeligste øvelsen av alle. Anonymkode: 8dbc8...fe5 Litt vanskelig å gi deg tips uten å se hvordan du løfter, men Pass på at ikke skuldrene proterer fremover når du presser. Kan hjelpe å fokuserer på å ha brystkassa frem i det du presser slike at skulderbladene holder seg i posisjon gjennom hele løftet. Ellers kan du ha en preeksisterende dysfunksjonalitet i skuldrene som gjør at til blir satt i en sårbar i benkpress.. Hvem vet.. 40kg for en som er ny i benkpress er imponerende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Del Skrevet 11. juni 2021 40kg for en nybegynner er vel bra. Men hva løfter en gjennomsnittlig jente i benkpress? (hvis hun har trent over en periode, f.eks. 6mnd eller mer) Anonymkode: 963c6...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. juni 2021 #9 Del Skrevet 13. juni 2021 On 6/11/2021 at 6:25 PM, AnonymBruker said: 40kg for en nybegynner er vel bra. Men hva løfter en gjennomsnittlig jente i benkpress? (hvis hun har trent over en periode, f.eks. 6mnd eller mer) Anonymkode: 963c6...52b Jeg har trent i 5 måneder og strever fortsatt med 35 kg. 😂 Trener på underskudd da, noe som hemmer progresjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå