AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Er det bra å klare å ta noen reps med 40kg med benkpress? Har ikke helt teknikken inne ennå (forsøker å presse skuldrene sammen) , så tørr ikke øke. Gikk opp til 45 kg, og klarte det, men hadde litt småvondt i skuldrene etterpå... Leser at det visstnok er den teknisk vanskeligste øvelsen av alle. Anonymkode: 8dbc8...fe5
Pappi Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Om det er bra eller ikke kommer an på hvem du er. Dame/mann, vekt, alder, treningsbakgrunn. Vekten 40kg er ikke noe spesielt, men det er alikevel bra å trene styrke. Og fint at du setter deg godt inn i teknikk før du begynner å løfte tungt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Husker du å ha føttene godt i gulvet da? Anonymkode: d683b...b5e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 Foretrekker hantler, mye lettere å gjøre det riktig. Anonymkode: 0963f...f04
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Ok, takk for svar. Hantler har jeg ikke prøvd. Hvis jeg tar 40kg i vanlig benkpress, burde jeg da prøve 20kg hantler i hver hånd? Anonymkode: 8dbc8...fe5
GudSelv Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Ok, takk for svar. Hantler har jeg ikke prøvd. Hvis jeg tar 40kg i vanlig benkpress, burde jeg da prøve 20kg hantler i hver hånd? Anonymkode: 8dbc8...fe5 Prøv heller 18kg. Hantler er mye tyngere enn stang fordi du må holde balansen også.
Gjest Kayo Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det bra å klare å ta noen reps med 40kg med benkpress? Har ikke helt teknikken inne ennå (forsøker å presse skuldrene sammen) , så tørr ikke øke. Gikk opp til 45 kg, og klarte det, men hadde litt småvondt i skuldrene etterpå... Leser at det visstnok er den teknisk vanskeligste øvelsen av alle. Anonymkode: 8dbc8...fe5 Litt vanskelig å gi deg tips uten å se hvordan du løfter, men Pass på at ikke skuldrene proterer fremover når du presser. Kan hjelpe å fokuserer på å ha brystkassa frem i det du presser slike at skulderbladene holder seg i posisjon gjennom hele løftet. Ellers kan du ha en preeksisterende dysfunksjonalitet i skuldrene som gjør at til blir satt i en sårbar i benkpress.. Hvem vet.. 40kg for en som er ny i benkpress er imponerende
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 40kg for en nybegynner er vel bra. Men hva løfter en gjennomsnittlig jente i benkpress? (hvis hun har trent over en periode, f.eks. 6mnd eller mer) Anonymkode: 963c6...52b
Gjest Albbas Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 On 6/11/2021 at 6:25 PM, AnonymBruker said: 40kg for en nybegynner er vel bra. Men hva løfter en gjennomsnittlig jente i benkpress? (hvis hun har trent over en periode, f.eks. 6mnd eller mer) Anonymkode: 963c6...52b Jeg har trent i 5 måneder og strever fortsatt med 35 kg. 😂 Trener på underskudd da, noe som hemmer progresjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå