Gå til innhold

Dine beste sci-fi filmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt sært forslag. Men The man from earth har jeg sett noen ganger. Egentlig bare en film hvor man ser en gruppe mennesker snakke sammen i et rom, men det er noe med den som gjør at den er pussig fengende. 

https://m.imdb.com/title/tt0756683/

Anonymkode: 2af56...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Stargate

Pacific Rim

idiocracy

Serenity - må ses i sammenheng med Firefly så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flere av favorittene mine er nevnt, men jeg synes mye fra Hollywood blir for likt, men Star Trek går jeg aldri lei. 

Invasion

Aniara (svensk fra 2018)

Og så må jeg nevne Metropolis fra 1927, så kult med stumfilm, ja til mer stumfilm😃

Og så gleder jeg meg til nye "Dune". 

Anonymkode: daa0d...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Children of Men
Arrival
Gravity
Moon
The Thing
Her
Blade Runner 2049
Ex Machina
Annihilation 
 

Anonymkode: cafe8...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var spennende da jeg så de første gang i tenårene: første Star Wars, Blade Runner (1982), Terminator 1-3, Nærkontakt av tredje grad, Waterworld, norske Blindpassasjer.

De er ikke like bra som jeg husket når jeg ser de på nytt nå, derfor lar jeg ofte være.

Anonymkode: 45d42...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interstellar
I am mother

Anonymkode: e8b58...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem som er nevnt. 

Men savner the Martian blant alle forslaga.  

Anonymkode: a3ca8...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bummelong skrev (På 11.6.2021 den 17.12):

Hvis du vil se en bra Sci-fi serie "Stargate SG-1-" men ikke se filmen, den er veldig dårlig. Men selve TV serien med Richard Dean Anderson er veldig bra laget. Så hvis du har lyst på maraton med god tv serie. Så er den for deg.

https://platekompaniet.no/dvd/stargate-sg1-sesong-1-10/

Etter min mening tidenes absolutt beste sci-fi-serie, fra første til (nest) siste episode, selv om det ikke ble helt det samme uten Richard Dean Andersson.

Holder på å se den igjen nå for femte(?) gang 🥰

Det kom også to filmer basert på serien som er ganske bra, om ikke helt på nivå med serien.

Endret av Jdz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Flere av favorittene mine er nevnt, men jeg synes mye fra Hollywood blir for likt, men Star Trek går jeg aldri lei. 

Invasion

Aniara (svensk fra 2018)

Og så må jeg nevne Metropolis fra 1927, så kult med stumfilm, ja til mer stumfilm😃

Og så gleder jeg meg til nye "Dune". 

Anonymkode: daa0d...818

Takk! Endelig en film her jeg ikke har sett. Denne skal jeg sjekke ut 😊

Anonymkode: 6a8fc...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moon

Solaris (jeg har sett den versjonen som George Clooney spiller i)

Edge of Tomorrow

 

Av serier kan jeg anbefale:

The Nevers

Manifest

Beforeigners

The Leftovers (min absolutte favorittserie)

Lost

True Blood

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • Blade Runner (og oppfølgeren!)
  • Alien & Aliens (fine filmer, synd det bare ble laget to)
  • Terminator & Terminator 2 (finnes bare to av disse også)
  • Sunshine
  • Moon
  • Predestination
  • District 9
  • Interstellar
  • Edge of Tomorrow
  • The Thing (Carpenter, ikke originalen eller den nye)

The Matrix har ikke holdt seg godt, og Star Wars blir liksom noe annet. Et par andre filmer jeg liker, men som ikke når helt opp, er Arrival, Chappie, Ex Machina, The Abyss og Soylent Green.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ingen har nevnt Coherence.

Den er genial på en enkel måte, og et godt eksempel på at det er mulig å lage spenning uten spesialeffekter. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (På 10.7.2021 den 21.58):
  • Blade Runner (og oppfølgeren!)
  • Alien & Aliens (fine filmer, synd det bare ble laget to)
  • Terminator & Terminator 2 (finnes bare to av disse også)
  • Sunshine
  • Moon
  • Predestination
  • District 9
  • Interstellar
  • Edge of Tomorrow
  • The Thing (Carpenter, ikke originalen eller den nye)

The Matrix har ikke holdt seg godt, og Star Wars blir liksom noe annet. Et par andre filmer jeg liker, men som ikke når helt opp, er Arrival, Chappie, Ex Machina, The Abyss og Soylent Green.

Det er i hvert fall lagt 3 om ikke 4 Aliens filmer. Den 3 starter med at kvinnen reddes mens jentungen er død. De blir plukket opp av et annet romskip. Husker ikke videre historien er mange år siden jeg så dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
Gjest 123 eller noe

Fikk endelig sett Arrival som gikk på tv i går, hadde gleda meg til å se den for mange år siden, men den gikk i glemmeboka! Den gjorde sterkt inntrykk allerede etter 5 minutter, satt og grein allerede da men det er sikkert fordi jeg er gravid. Synes det var mye å ta innover på slutten av time and space, men det var veldig bra når jeg forstod hva som foregikk. Drømte om det språket i natt og ble forvirret da jeg våknet og trodde det alltid hadde vært sånn, så det var en gøy bonus 😄 

Dagen før så vi Oblivion med Tom Cruise, den var ganske bra den også! Så den ikke var nevnt her heller, så den er verdt å se. Kanskje lurt å se den litt tidligere på kvelden, det ble litt mye cruiseraction med skyting og lasere i flere minutter, så da duppet jeg av fordi det ble for mye.

Blade Runner 2049 var også veldig bra, men den fikk jeg aldri sett slutten av. Har lyst å se originalen også, husker vi hadde VHSen liggende i hylla hele barndommen min, men jeg fikk aldri lov å se den :P

Kupper tråden og spør om filmer lignende Arrival, store skumle romskip som kommer og plot twists... og ikke for mye grining :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-6-7 den 18.21):

Nevn dine favoritter!

Anonymkode: ac361...730

Looper (2012), Nærkontakt av tredje grad (Spielberg, 1977), The Thing (1982), Interstellar (2014), Avatar (2009), Galaxy Quest (1999), Independence Day (1996).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...