Gjest 123 eller noe Skrevet 22. juni 2021 #21 Del Skrevet 22. juni 2021 Back to the Future helt klart, favoritt siden 1985! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #22 Del Skrevet 24. juni 2021 Litt sært forslag. Men The man from earth har jeg sett noen ganger. Egentlig bare en film hvor man ser en gruppe mennesker snakke sammen i et rom, men det er noe med den som gjør at den er pussig fengende. https://m.imdb.com/title/tt0756683/ Anonymkode: 2af56...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 24. juni 2021 #23 Del Skrevet 24. juni 2021 Stargate Pacific Rim idiocracy Serenity - må ses i sammenheng med Firefly så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #24 Del Skrevet 4. juli 2021 Flere av favorittene mine er nevnt, men jeg synes mye fra Hollywood blir for likt, men Star Trek går jeg aldri lei. Invasion Aniara (svensk fra 2018) Og så må jeg nevne Metropolis fra 1927, så kult med stumfilm, ja til mer stumfilm😃 Og så gleder jeg meg til nye "Dune". Anonymkode: daa0d...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #25 Del Skrevet 4. juli 2021 Children of Men Arrival Gravity Moon The Thing Her Blade Runner 2049 Ex Machina Annihilation Anonymkode: cafe8...99b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #26 Del Skrevet 5. juli 2021 Disse var spennende da jeg så de første gang i tenårene: første Star Wars, Blade Runner (1982), Terminator 1-3, Nærkontakt av tredje grad, Waterworld, norske Blindpassasjer. De er ikke like bra som jeg husket når jeg ser de på nytt nå, derfor lar jeg ofte være. Anonymkode: 45d42...cab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #27 Del Skrevet 5. juli 2021 Interstellar I am mother Anonymkode: e8b58...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #28 Del Skrevet 5. juli 2021 Mange av dem som er nevnt. Men savner the Martian blant alle forslaga. Anonymkode: a3ca8...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 5. juli 2021 #29 Del Skrevet 5. juli 2021 (endret) Bummelong skrev (På 11.6.2021 den 17.12): Hvis du vil se en bra Sci-fi serie "Stargate SG-1-" men ikke se filmen, den er veldig dårlig. Men selve TV serien med Richard Dean Anderson er veldig bra laget. Så hvis du har lyst på maraton med god tv serie. Så er den for deg. https://platekompaniet.no/dvd/stargate-sg1-sesong-1-10/ Etter min mening tidenes absolutt beste sci-fi-serie, fra første til (nest) siste episode, selv om det ikke ble helt det samme uten Richard Dean Andersson. Holder på å se den igjen nå for femte(?) gang 🥰 Det kom også to filmer basert på serien som er ganske bra, om ikke helt på nivå med serien. Endret 5. juli 2021 av Jdz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 5. juli 2021 #30 Del Skrevet 5. juli 2021 I need your clothes, your boots, and your motorcycle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #31 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Flere av favorittene mine er nevnt, men jeg synes mye fra Hollywood blir for likt, men Star Trek går jeg aldri lei. Invasion Aniara (svensk fra 2018) Og så må jeg nevne Metropolis fra 1927, så kult med stumfilm, ja til mer stumfilm😃 Og så gleder jeg meg til nye "Dune". Anonymkode: daa0d...818 Takk! Endelig en film her jeg ikke har sett. Denne skal jeg sjekke ut 😊 Anonymkode: 6a8fc...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #32 Del Skrevet 10. juli 2021 Flere tips? Anonymkode: ac361...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dropi Skrevet 10. juli 2021 #33 Del Skrevet 10. juli 2021 Moon Solaris (jeg har sett den versjonen som George Clooney spiller i) Edge of Tomorrow Av serier kan jeg anbefale: The Nevers Manifest Beforeigners The Leftovers (min absolutte favorittserie) Lost True Blood Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 10. juli 2021 #34 Del Skrevet 10. juli 2021 Blade Runner (og oppfølgeren!) Alien & Aliens (fine filmer, synd det bare ble laget to) Terminator & Terminator 2 (finnes bare to av disse også) Sunshine Moon Predestination District 9 Interstellar Edge of Tomorrow The Thing (Carpenter, ikke originalen eller den nye) The Matrix har ikke holdt seg godt, og Star Wars blir liksom noe annet. Et par andre filmer jeg liker, men som ikke når helt opp, er Arrival, Chappie, Ex Machina, The Abyss og Soylent Green. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 12. juli 2021 #35 Del Skrevet 12. juli 2021 (endret) Ser at ingen har nevnt Coherence. Den er genial på en enkel måte, og et godt eksempel på at det er mulig å lage spenning uten spesialeffekter. Endret 12. juli 2021 av Kniv & gaffel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 13. juli 2021 #36 Del Skrevet 13. juli 2021 Okapi skrev (På 10.7.2021 den 21.58): Blade Runner (og oppfølgeren!) Alien & Aliens (fine filmer, synd det bare ble laget to) Terminator & Terminator 2 (finnes bare to av disse også) Sunshine Moon Predestination District 9 Interstellar Edge of Tomorrow The Thing (Carpenter, ikke originalen eller den nye) The Matrix har ikke holdt seg godt, og Star Wars blir liksom noe annet. Et par andre filmer jeg liker, men som ikke når helt opp, er Arrival, Chappie, Ex Machina, The Abyss og Soylent Green. Det er i hvert fall lagt 3 om ikke 4 Aliens filmer. Den 3 starter med at kvinnen reddes mens jentungen er død. De blir plukket opp av et annet romskip. Husker ikke videre historien er mange år siden jeg så dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 17. juli 2021 #37 Del Skrevet 17. juli 2021 The matrix Minority report Plan 9 from outer space Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #38 Del Skrevet 17. juli 2021 Flere tips? Anonymkode: ac361...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 2. august 2021 #39 Del Skrevet 2. august 2021 Fikk endelig sett Arrival som gikk på tv i går, hadde gleda meg til å se den for mange år siden, men den gikk i glemmeboka! Den gjorde sterkt inntrykk allerede etter 5 minutter, satt og grein allerede da men det er sikkert fordi jeg er gravid. Synes det var mye å ta innover på slutten av time and space, men det var veldig bra når jeg forstod hva som foregikk. Drømte om det språket i natt og ble forvirret da jeg våknet og trodde det alltid hadde vært sånn, så det var en gøy bonus 😄 Dagen før så vi Oblivion med Tom Cruise, den var ganske bra den også! Så den ikke var nevnt her heller, så den er verdt å se. Kanskje lurt å se den litt tidligere på kvelden, det ble litt mye cruiseraction med skyting og lasere i flere minutter, så da duppet jeg av fordi det ble for mye. Blade Runner 2049 var også veldig bra, men den fikk jeg aldri sett slutten av. Har lyst å se originalen også, husker vi hadde VHSen liggende i hylla hele barndommen min, men jeg fikk aldri lov å se den Kupper tråden og spør om filmer lignende Arrival, store skumle romskip som kommer og plot twists... og ikke for mye grining Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 2. august 2021 #40 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-6-7 den 18.21): Nevn dine favoritter! Anonymkode: ac361...730 Looper (2012), Nærkontakt av tredje grad (Spielberg, 1977), The Thing (1982), Interstellar (2014), Avatar (2009), Galaxy Quest (1999), Independence Day (1996). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå