AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Jeg merker at jeg har en sperre der. Jeg er ikke rasist, men er redd kulturforskjellene vil bli for store. Jeg er også redd for at kommunikasjonen blir et problem, selv om han snakker norsk og begge engelsk. Det er liksom noe med det at man ikke klarer å kommunisere like godt på et annet språk enn morsmålet. Jeg er på Tinder og Facebook dating nå og får opp masse utenlandske menn. Jeg velger de bort, men av og til har jeg likt noen jeg trodde var norske (navn som kan passere som norsk, utseende likeså). Greia er at jeg nesten alltid får match med disse, men har ikke like mye hell med de norske jeg velger. Er litt i villrede nå. Burde jeg gi disse utenlandske mennene en sjans eller er det bortkastet tid? Jeg har et mislukket ekteskap bak meg og barn, så ønsker ikke å begi meg utpå noe som er dømt til å mislykkes. Forresten, de mennene jeg tenker på bor i mitt nærområde, så det er ikke snakk om noen som vil bruke meg for å komme til Norge. Det kan bl.a være menn fra Øst Europa, Sør Europa, Nord Afrika og Storbritannia. Noen er også norske statsborgere og har bodd i landet i mange år, men er ikke født og oppvokst her. Anonymkode: 1ca6b...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 Det er helt ok å være forsiktig. Spesielt når du har barn. Jeg er selv sammen med en mann fra Tyrkia som tok utdanningen sin her i Norge, og ble boende da han fikk fast jobb. Vi har vært sammen i 5 år. Ingen dans på roser. Masse kulturforskjeller. Og jeg har måtte ta noen kamper. Men han er en flott mann. Godt utdannet. Intelligent. Kjekk. Og vi har fått det til å fungere 😊 Utenlandske menn er også individer. Man merker jo fort om det er snakk om en seriøs og oppegående mann eller om det er en lykkejeger, for å si det på den måten 😅 Kunne skrevet en bok om dette temaet etter 5 år med typen min, men stopper her. Bare husk å bruke ekstra god tid til å bli kjent med fyren, da en del ting du kanskje tar for gitt, vil være ting han ikke er enig i. Og det er fryktelig kjedelig når man oppdager det lengre ut i forholdet. 🙈 Anonymkode: 70714...ddd 6
Selfishmacaroni Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Preferanser er jo lov. Mer en det trengs ikke å si. 4
Gjest Pleneier Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg merker at jeg har en sperre der. Jeg er ikke rasist, men er redd kulturforskjellene vil bli for store. Jeg er også redd for at kommunikasjonen blir et problem, selv om han snakker norsk og begge engelsk. Det er liksom noe med det at man ikke klarer å kommunisere like godt på et annet språk enn morsmålet. Jeg er på Tinder og Facebook dating nå og får opp masse utenlandske menn. Jeg velger de bort, men av og til har jeg likt noen jeg trodde var norske (navn som kan passere som norsk, utseende likeså). Greia er at jeg nesten alltid får match med disse, men har ikke like mye hell med de norske jeg velger. Er litt i villrede nå. Burde jeg gi disse utenlandske mennene en sjans eller er det bortkastet tid? Jeg har et mislukket ekteskap bak meg og barn, så ønsker ikke å begi meg utpå noe som er dømt til å mislykkes. Forresten, de mennene jeg tenker på bor i mitt nærområde, så det er ikke snakk om noen som vil bruke meg for å komme til Norge. Det kan bl.a være menn fra Øst Europa, Sør Europa, Nord Afrika og Storbritannia. Noen er også norske statsborgere og har bodd i landet i mange år, men er ikke født og oppvokst her. Anonymkode: 1ca6b...bf6 Det er mye høyere sannsynlighet for å bli skilt hvis man har en utenlandsk partner. Dette viser offisielle statistikker. Det er mange ulike grunner til dette. Ha dette i bakhodet når du dater.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er helt ok å være forsiktig. Spesielt når du har barn. Jeg er selv sammen med en mann fra Tyrkia som tok utdanningen sin her i Norge, og ble boende da han fikk fast jobb. Vi har vært sammen i 5 år. Ingen dans på roser. Masse kulturforskjeller. Og jeg har måtte ta noen kamper. Men han er en flott mann. Godt utdannet. Intelligent. Kjekk. Og vi har fått det til å fungere 😊 Utenlandske menn er også individer. Man merker jo fort om det er snakk om en seriøs og oppegående mann eller om det er en lykkejeger, for å si det på den måten 😅 Kunne skrevet en bok om dette temaet etter 5 år med typen min, men stopper her. Bare husk å bruke ekstra god tid til å bli kjent med fyren, da en del ting du kanskje tar for gitt, vil være ting han ikke er enig i. Og det er fryktelig kjedelig når man oppdager det lengre ut i forholdet. 🙈 Anonymkode: 70714...ddd Takk for utfyllende svar Ja, selvfølgelig er de individer. En jeg vurderer nå, er fra et land som er litt likt Tyrkia. Han har lang utdanning, er norsk statsborger, har fast jobb og virker i det hele som en fin mann, med fine verdier. Han er muslim i teorien, men ikke praktiserende og har vært gift med en kvinne fra et "kristent" land før (de har også et barn her i Norge). Han er ikke avholds, men drikker lite. Han virker veldig tilpasset livet i Norge nå, men jeg er uansett veldig skeptisk. Har truffet ham en gang og fikk et godt inntrykk, men merket at det var litt tungt å kommunisere. Det er lettere med en "innfødt" Anonymkode: 1ca6b...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Hvorfor ikke gi folk en sjanse? Men du må sette deg inn i kultur. Likevel, jeg syntes det var mer krevende å finne ut av forholdet til til eksen fra bøgda i Norge vs min middelklassemann fra Irak. Anonymkode: 0f359...a64 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Skrev lenge med en mann fra Sør Europa som bodde og jobbet her, han hadde visst ikke sett det stod i profilen at jeg hadde et barn 50%, for da jeg nevnte i en melding at datteren min kommer til uka skrev han at han ikke dater slike som meg og blokkerte. Flaks jeg fant det ut tidlig da, ble ikke lei meg for det tapet akkurat. Men de har jo et tradisjonelt syn ofte og kan se ned på oss skilte mødre. Datet en franskmann som derimot syns det var et pluss at jeg var mor siden han syns det var feminint og omsorgsfullt, og håpet jeg ønsket fler. Datet en Kroatia, han droppet jeg siden han hadde et dårlig kvinnesyn og kalte kvinner som har sex utenfor seriøse forhold for horer, samtidig som han selv hadde ligget rundt. Disse meningene finner man forsåvidt i alle land. Har aldri datet en fra midt-østen eller fra en islamsk kultur, det tør jeg rett og slett ikke og er generelt mer tiltrukket til vestlige menn. SUPERVIKTIG at han har oppholdstillatelse her, du vil ikke oppleve å få barn og så få dette barnet forsvunnet til et annet land. Flere tragiske historier om slike tilfeller. Anonymkode: 95377...983 6
Gjest Pleneier Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Husk også å se filmen AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skrev lenge med en mann fra Sør Europa som bodde og jobbet her, han hadde visst ikke sett det stod i profilen at jeg hadde et barn 50%, for da jeg nevnte i en melding at datteren min kommer til uka skrev han at han ikke dater slike som meg og blokkerte. Flaks jeg fant det ut tidlig da, ble ikke lei meg for det tapet akkurat. Men de har jo et tradisjonelt syn ofte og kan se ned på oss skilte mødre. Datet en franskmann som derimot syns det var et pluss at jeg var mor siden han syns det var feminint og omsorgsfullt, og håpet jeg ønsket fler. Datet en Kroatia, han droppet jeg siden han hadde et dårlig kvinnesyn og kalte kvinner som har sex utenfor seriøse forhold for horer, samtidig som han selv hadde ligget rundt. Disse meningene finner man forsåvidt i alle land. Har aldri datet en fra midt-østen eller fra en islamsk kultur, det tør jeg rett og slett ikke og er generelt mer tiltrukket til vestlige menn. SUPERVIKTIG at han har oppholdstillatelse her, du vil ikke oppleve å få barn og så få dette barnet forsvunnet til et annet land. Flere tragiske historier om slike tilfeller. Anonymkode: 95377...983 Enig. Husk å se filmen «Ikke uten min datter» først, før man vil ha barn med en utlending.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Jeg vil ikke date utlendinger med annen språk og kulturbakgrunn. Orker ikke alt det styret der. Men vær også oppmerksom på at det kryr av svindlere på Tinder og de er alltid utenlandske. Anonymkode: 26b45...efb 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Det kan fort bli slitsomt hvis man er veldig naiv. Med mindre fyren er oppegående, snill og ressurssterk. Anonymkode: 8d599...df4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Om de er integrert, har jobb og norske venner så går det nok helt greit. Anonymkode: dd857...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 Utenlandske menn er de fineste. Morroco, Algeria, Iran, Syria, Egypt 😍 Har datet flere og de visste ihvertfall hvordan en kvinne skal behandles . Familiene var helt fantastiske, inkluderende, nydelig mat og kultur Anonymkode: d3046...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 16.03): Skrev lenge med en mann fra Sør Europa som bodde og jobbet her, han hadde visst ikke sett det stod i profilen at jeg hadde et barn 50%, for da jeg nevnte i en melding at datteren min kommer til uka skrev han at han ikke dater slike som meg og blokkerte. SUPERVIKTIG at han har oppholdstillatelse her, du vil ikke oppleve å få barn og så få dette barnet forsvunnet til et annet land. Flere tragiske historier om slike tilfeller. Anonymkode: 95377...983 Han jeg har truffet en gang vet at jeg har barn og han har ikke noen problemer med det, virker det som. Han har barn selv også. Jeg skal dessuten ikke ha flere barn. Jeg er i 40-årene og det er han også. Mulig han ønsker flere barn, det har jeg ikke spurt ham om 😮 Har sagt til ham at jeg er veldig usikker nå, så vet ikke om det blir flere dates. Han vil treffes igjen… Anonymkode: 1ca6b...bf6
Example Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Det er jo kultur og eventuelt religion som er viktig å ta hensyn til. Hvordan noen blir oppdratt har mye å si for hvordan man selv blir, og hvilke verdier en har. Sånn er det med de norske verdiene også, og man må nok tåle å gi avkall på noen av disse om det skal fungere. En del vil nok kreve at man konverterer til ens religion, og i hvert fall at ens barn blir oppdratt til den religionen. Det er en del norske kvinner som har gått i fella, og særlig med menn uten tilknytning eller oppvekst i Norge. De fleste steder i verden er ikke menn og kvinner likeverdige. 1
Archer Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Utenlandske menn er de fineste. Morroco, Algeria, Iran, Syria, Egypt 😍 Har datet flere og de visste ihvertfall hvordan en kvinne skal behandles . Familiene var helt fantastiske, inkluderende, nydelig mat og kultur Anonymkode: d3046...dbb Samme med asiatiske kvinner, de veit hvordan de skall behandle menn, og maten de lager er ett stort pluss😍helt forskjellig fra norske triste kvinner😋
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 Gift med en utlending som jeg traff på ferie da vi var ung. Lykkelig gift i mange år. Han er fra et vestlig land og har lik kultur (for det meste). Forskjellen blir som om noen fra by og land finner hverandre. Noen større kulturforskjell har jeg ikke vært interessert i. Anonymkode: c62be...ec2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har vel alltid sagt at jeg vil gjerne kunne kommunisere med svigermor og vil ikke ha store diskusjoner om hvilket land/by vi skal bo i. Har derfor stort sett datet folk fra eget fylke fordi de stort sett også vil bli værende. Om det er en utlending med en annen bakgrunn som er oppvokst i samme by så er det et fett. Anonymkode: 9aa1b...265
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #18 Skrevet 9. juni 2021 Gift med en utlending fra et annet land enn meg selv (er selv utlending). Syns det har vært gøy å 'doble' kultur opplevelsen. Anonymkode: 21155...ebd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #19 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 8.33): Utenlandske menn er de fineste. Morroco, Algeria, Iran, Syria, Egypt 😍 Har datet flere og de visste ihvertfall hvordan en kvinne skal behandles . Familiene var helt fantastiske, inkluderende, nydelig mat og kultur Anonymkode: d3046...dbb Jaaa😍🥰 De er utrolig pene og sterke de fleste av de. Romantiske og beskyttende. Skikkelige menn med andre ord. Anonymkode: 253a9...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #20 Skrevet 9. juni 2021 Pleneier skrev (På 7.6.2021 den 16.27): Husk også å se filmen Enig. Husk å se filmen «Ikke uten min datter» først, før man vil ha barn med en utlending. Se gjerne filmen «Uten min datter» også, og les om alle tingene med den boken/filmen du nevner som virker suspekte. Anonymkode: 01e68...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå