AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei Har slitt manve år med hodepine og migrene. Var hos nevrolog i ferbuar og fikk diagnose migrene og tensjonshodepine. Før dette har jeg provd nesten alt av forebyggende. Noen har stygge bivirkinger, noen har ikke bivirkninger men heller ikke effekt, snakker om begge deler. Neste steg er botox. Iflg nevrolog, om siste medisin ikke virker. Skal til han i august. Hvordan gjor man det? Kan nevrologen sette botox eller må han søke om det et annet sted igjen? Og tar det lang tid å søke? Hos meg tok det 2mnd å få time hos nervolog, så vet ikke hvor eller hvem som utfører botoxen. Har et tilleggsspørsmål. På epikrisen fikk jeg diagnose tensjonshodepone og uspesifiert migrene. Hvorfor ble det ikke kronisk migrene/hodepine, er det noe annet? Har ca 3-4 dager migrene i mnd og 12-16 dager med tensjonshodepine. Altså 2/3 av måneden er jo "sykdom". På en god måned kannn jeg fa det ned til kanskje 3/5 deler om jeg er heldig. Anonymkode: c4c9a...4a8
Kalevala Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan gjor man det? Kan nevrologen sette botox eller må han søke om det et annet sted igjen? Og tar det lang tid å søke? Nevrologen kan sette Botox. Går du til nevrolog på sykehuset, eller privat? Prosedyren for søknad er ulik for de to variantene. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har et tilleggsspørsmål. På epikrisen fikk jeg diagnose tensjonshodepone og uspesifiert migrene. Hvorfor ble det ikke kronisk migrene/hodepine, er det noe annet? Kronisk migrene er definert som minst 15 hodepinedager pr. måned, hvorav 8 er migrene. Det er nok derfor du ikke fikk diagnosen kronisk migrene. Men det kan nok hende at du har kronisk migrene allikevel. De siste årene har ny kunnskap vist at når migrenen blir kronisk kan den endre karakter og ligne mer på spenningshodepine, med noen smertetopper. Denne nye vitenen har ført til at diagnosen spenningshodepine ikke lenger gis sammen med kronisk migrene. Har du kronisk migrene, er alt å regne som migrene, og skal behandles slik. Når du fører hodepinedagbok, vær veldig nøye med å føre opp absolutt alle dager som ikke er krystallklare. Vi med mye hodepine har lett for å tenke på en dag med bare lett murring som "frisk". Men det er jo ikke det. Viktig for riktig diagnose og riktig behandling. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Det er på sykehuset. Ikke privat Anonymkode: c4c9a...4a8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #4 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er på sykehuset. Ikke privat Anonymkode: c4c9a...4a8 Jeg fikk time hos nevrologen på sykehuset som satt botoxen. Etter et par ganger er det sykepleieren på avdelingen som gjør det. Anonymkode: 0d2d6...dd7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg fikk time hos nevrologen på sykehuset som satt botoxen. Etter et par ganger er det sykepleieren på avdelingen som gjør det. Anonymkode: 0d2d6...dd7 Gjør alle nevrolog på sykehuset dette? Tror jeg husker at han sa at det må søkes, hvorfor må det det om det er dem som gjør arbeidet? Og virket det med egang eller tok det uker/ måneder? Anonymkode: c4c9a...4a8
Kalevala Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er på sykehuset. Ikke privat Da trenger det ikke søkes om, da det er nevrologen som avgjør og sykehuset betaler Botoxen selv.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Alt sitrer tarmen. Jeg har selv hatt migrene, og vet hva det er. I mitt tilfelle hadde jeg cøliaki, så med en gang jeg kuttet ut gluten forsvant hodepinen. Kan også være vitaminmangler og mineralmangler. Mange som ikke har cøliaki som opplever at migren blir borte ved å kutte ut gluten. Også melkeprodukter. Anonymkode: e0f2d...426 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gjør alle nevrolog på sykehuset dette? Tror jeg husker at han sa at det må søkes, hvorfor må det det om det er dem som gjør arbeidet? Og virket det med egang eller tok det uker/ måneder? Anonymkode: c4c9a...4a8 Jeg fikk time etter henvisning av lege, timen med nevrologen ble det bestemt at jeg skulle få botox og legen og jeg fikk da tilsendt en time i posten. Ja, botoxen kan ta tid før det fungerer optimalt. Det er en av grunnene til at du får det ett år før de tar en evaluering. Jeg har tatt det over ett år og det har fungert litt bedre for hver gang. Mens noen mister det effekt, andre får ingen effekt osv. Men det tar uansett ca 10 dager før man merker noe av det etter første gangen sa nevrologen. Og for min del stemte det ganske greit. Anonymkode: 0d2d6...dd7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk time etter henvisning av lege, timen med nevrologen ble det bestemt at jeg skulle få botox og legen og jeg fikk da tilsendt en time i posten. Ja, botoxen kan ta tid før det fungerer optimalt. Det er en av grunnene til at du får det ett år før de tar en evaluering. Jeg har tatt det over ett år og det har fungert litt bedre for hver gang. Mens noen mister det effekt, andre får ingen effekt osv. Men det tar uansett ca 10 dager før man merker noe av det etter første gangen sa nevrologen. Og for min del stemte det ganske greit. Anonymkode: 0d2d6...dd7 Mener du at du merket bedring etter 10 dager, og bedre effekt for hver gang, selv etter ag 1 år er gått? Skjønner ikke helt... Anonymkode: c4c9a...4a8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 3.46): Alt sitrer tarmen. Jeg har selv hatt migrene, og vet hva det er. I mitt tilfelle hadde jeg cøliaki, så med en gang jeg kuttet ut gluten forsvant hodepinen. Kan også være vitaminmangler og mineralmangler. Mange som ikke har cøliaki som opplever at migren blir borte ved å kutte ut gluten. Også melkeprodukter. Anonymkode: e0f2d...426 Mener du da tykktarmen eller tynntarmen? Anonymkode: 8e80b...afd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå