AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #121 Del Skrevet 15. april 2022 Lønnesirup01 skrev (21 timer siden): Jeg vil påstå at det ikke finnes noen undervurderte områder i Oslo lenger. Når byen når en viss størrelse og det er nok press på boligene, så vil de fleste bydeler være saumfart etter attraktive gater. Snittprisen i Oslo er nå 86,000kr pr/kvm. Alle som ligger rundt snittet eller over, er per definisjon ikke undervurdert. Det gjelder de fleste sentrumsnære bydelene, som alle har bikket 100,000/kvm. At en bydelen ikke har et "snobbestempel" betyr ikke på noen måte at den er undervurdert. Bydel Sagene har nå en snittpris på 103,000/kvm, som ligger rett under Frogner og St. Hanshaugen, og dermed er blant de dyreste i byen. De rimeligste bydelene, som Stovner og Søndre Nordstrand, er ofte rimelige av en grunn. Noe har selvsagt med miljø å gjøre, men først og fremst er det nærhet til byen. Det finnes alltid hyggelige adresser med nærhet til grøntområder i bydeler som ikke ellers er ansett som attraktive, men disse spesifikke gatene vil som regel også være priset litt høyere. Folk vil ofte ha de samme tingene, og vi så allerede for ti-femten år siden at de gamle trehusene på Kampen og Vålerenga begynte å bli dyre (nå er resten av Kampen/Vålerenga også dyrt). Det er ganske vilt å tenke på at huset mitt akkurat har fått en prisestimering av megler på 5 mill og er 189 kvm mens med snittprisen i Oslo hadde det kostet over 16 mill 😳 Jeg bor forøvrig bare 20 min fra oslo s med tog, i Viken. Anonymkode: 0e1fc...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #122 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Å benekte at der er sosioøkonomiske forskjeller i øst og vest er naivt Anonymkode: bc595...457 Ja jeg gjorde faktisk det at det finnes flere bydeler og områder enn jeg trodde. Skullerud er kjempe fint. Anonymkode: 7ca50...77e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #123 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Å benekte at der er sosioøkonomiske forskjeller i øst og vest er naivt Anonymkode: bc595...457 Ja, men det er likevel store endringer på gang på østkanten. Førstegangskjøpere i Groruddalen og Oslo Sør har helt annen økonomi enn det de hadde for 10 år siden. Jeg bor i ett blokkområde i Groruddalen, og de fleste som kjøper sin første bolig i området mitt har mastergrad og greie jobber. De som er dårligst stilt har ikke mulighet til å etablere seg i Oslo lenger. Dersom man ikke har formue eller hjelp fra foreldre, er det fryktelig vanskelig å kjøpe bolig i de billigste områdene i Oslo med en vanlig butikkarbeiderlønn eller med et husbanklån. Personlig synes jeg at det er leit. Så demografien i disse områdene er i endring, og den vil nok se helt annerledes ut i 5-10 år. Det vil nok fortsatt være sosioøkonomiske forskjeller på øst og vest, men østkanten gentrifiseres i høyt tempo. Det er i alle fall min opplevelse. Anonymkode: 99ca6...e26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #124 Del Skrevet 15. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, men det er likevel store endringer på gang på østkanten. Førstegangskjøpere i Groruddalen og Oslo Sør har helt annen økonomi enn det de hadde for 10 år siden. Jeg bor i ett blokkområde i Groruddalen, og de fleste som kjøper sin første bolig i området mitt har mastergrad og greie jobber. De som er dårligst stilt har ikke mulighet til å etablere seg i Oslo lenger. Dersom man ikke har formue eller hjelp fra foreldre, er det fryktelig vanskelig å kjøpe bolig i de billigste områdene i Oslo med en vanlig butikkarbeiderlønn eller med et husbanklån. Personlig synes jeg at det er leit. Så demografien i disse områdene er i endring, og den vil nok se helt annerledes ut i 5-10 år. Det vil nok fortsatt være sosioøkonomiske forskjeller på øst og vest, men østkanten gentrifiseres i høyt tempo. Det er i alle fall min opplevelse. Anonymkode: 99ca6...e26 Helt enig! Godt sagt. Det er akkurat slik det er iferd med å bli. Jeg bor i Søndre Nordstrand og her er de fleste innflyttere velutdannet middelklassefolk. Det er fjernt fra hva folk måtte forbinde med bare belasta mennesker.. Anonymkode: 921a0...bba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #125 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helt enig! Godt sagt. Det er akkurat slik det er iferd med å bli. Jeg bor i Søndre Nordstrand og her er de fleste innflyttere velutdannet middelklassefolk. Det er fjernt fra hva folk måtte forbinde med bare belasta mennesker.. Anonymkode: 921a0...bba Nettopp, det er veldig mye fordommer som sitter igjen. De som flytter inn i mitt område er typisk middelklasse med høy utdanning, men som har bakgrunn fra andre deler av Norge (dvs. har ikke foreldre som sitter på dyre eiendommer i Oslo og kan være garantister for høye boliglån). Jeg har sterk sympati med de som presses ut av Oslo på grunn av høye boligpriser, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 99ca6...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. april 2022 #126 Del Skrevet 15. april 2022 Hva med denne da? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=253735325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #127 Del Skrevet 15. april 2022 On 6/7/2021 at 10:51 AM, AnonymBruker said: Mine tips Godlia Samme som Høyenhall, koselig Villastrøk og grøntområder i nærheten. Relativt dyrt, men likevel ikke et strøk som blir snakket veldig mye om. Anonymkode: 68a60...4b8 Er områdene rundt Godlia, Østensjø, Hellerud, osv undervurdert? Det er som du sier villastrøk og relativt dyrt. Mitt innrykk er at det er svært populært blant barnefamilier. Anonymkode: 52dea...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 16. april 2022 #128 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, men det er likevel store endringer på gang på østkanten. Førstegangskjøpere i Groruddalen og Oslo Sør har helt annen økonomi enn det de hadde for 10 år siden. Jeg bor i ett blokkområde i Groruddalen, og de fleste som kjøper sin første bolig i området mitt har mastergrad og greie jobber. De som er dårligst stilt har ikke mulighet til å etablere seg i Oslo lenger. Dersom man ikke har formue eller hjelp fra foreldre, er det fryktelig vanskelig å kjøpe bolig i de billigste områdene i Oslo med en vanlig butikkarbeiderlønn eller med et husbanklån. Personlig synes jeg at det er leit. Så demografien i disse områdene er i endring, og den vil nok se helt annerledes ut i 5-10 år. Det vil nok fortsatt være sosioøkonomiske forskjeller på øst og vest, men østkanten gentrifiseres i høyt tempo. Det er i alle fall min opplevelse. Anonymkode: 99ca6...e26 Gentrifisieringen handler også om at de som ikke er like opptatt av å bo et gitt sted, henter ut gevinsten og flytter ut. Mange innvandrere er ikke veldig opptatt av hvor de bor, de vil ha sitt lokalsamfunn rundt seg og flytter heller ut av populære områder for å få mer plass. Det er ganske mange innvandrere (spesielt annengenerasjon) fra f.eks. Pakistan som har ganske grei økonomi. Da prisene begynte å stige på Tøyen, solgte de heller og kjøpte utenfor bygrensen, på Kolbotn og Lørenskog, der de får mer for pengene. Tøyen er sentrumsnært og attraktivt for yngre innflyttere som skal jobbe i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #129 Del Skrevet 16. april 2022 Holmlia og Stovner Anonymkode: b9bb8...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #130 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Holmlia og Stovner Anonymkode: b9bb8...70a Hva i all verden er undervurdert ved Stovner? Holmlia skjønner jeg, kort tid til byen med tog, nærhet til sjøen. Stovner har marka og that’s it. Anonymkode: aaa28...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 17. april 2022 #131 Del Skrevet 17. april 2022 Ryddet for nedsettende innhold. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #132 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 18.52): Helt enig! Og flere boliger der har fantastisk sjøutsikt og 10 minutter til sentrum med toget. jeg fatter ikke at det er en lavstatusbydel. Anonymkode: aaa28...054 Holmlia er lavstatus fordi det er en drabantby fyllt av innvandrere. Som Romsås. Flott utsikt, ved marka. Men innbyggerne trekker ned. Anonymkode: 90f78...cd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 17. april 2022 #133 Del Skrevet 17. april 2022 O.G. skrev (På 15.4.2022 den 22.49): Hva med denne da? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=253735325 Du foreslo denne til kattedamen også. Litt artig! 😅👍 Du likte denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #134 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Holmlia er lavstatus fordi det er en drabantby fyllt av innvandrere. Som Romsås. Flott utsikt, ved marka. Men innbyggerne trekker ned. Anonymkode: 90f78...cd0 Utsikten på Romsås er ikke i nærheten av så flott som på Holmlia, og det er nesten dobbelt så lang reisetid til byen med offentlig transport. Jeg skjønner godt at Romsås er billig, men Holmlia har flere kvaliteter. Anonymkode: aaa28...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #135 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 22.58): Er områdene rundt Godlia, Østensjø, Hellerud, osv undervurdert? Det er som du sier villastrøk og relativt dyrt. Mitt innrykk er at det er svært populært blant barnefamilier. Anonymkode: 52dea...e99 Vi bor der, og her koster eneboligene 12-14 millioner. Vet ikke helt om det går under «undervurdert», er veldig populært etter vår erfaring. Men det er nok en del med opprinnelse i Oslo vest som aldri ville vurdert områdene fordi vi ligger i øst. Anonymkode: 24ec6...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #136 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 18.45): Det er ganske vilt å tenke på at huset mitt akkurat har fått en prisestimering av megler på 5 mill og er 189 kvm mens med snittprisen i Oslo hadde det kostet over 16 mill 😳 Jeg bor forøvrig bare 20 min fra oslo s med tog, i Viken. Anonymkode: 0e1fc...985 Jeg bor i en leilighet i Oslo som også er av verdi 5mill men er bare på 70kvadrat Anonymkode: f3ddd...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drx97 Skrevet 18. april 2022 #137 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Holmlia er lavstatus fordi det er en drabantby fyllt av innvandrere. Som Romsås. Flott utsikt, ved marka. Men innbyggerne trekker ned. Anonymkode: 90f78...cd0 Er ikke lavstatus da mange liker å bo på Holmlia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. april 2022 #138 Del Skrevet 18. april 2022 Lille Tøyen Hageby ville jeg sagt når jeg bodde der for mange år siden. Nå er det ultrahipt og dyrt. Sikkert fordi jeg flytta.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #139 Del Skrevet 18. april 2022 Drx97 skrev (7 timer siden): Er ikke lavstatus da mange liker å bo på Holmlia. Er nok bare folk som sitter med gamle fordommer som har det inntrykket av Holmlia. Selv kjenner jeg flere som bor der som aldri vil flytte. Mange av de har forøvrig fantastisk panoramautsikt, som andre bare kan drømme om Anonymkode: c7e96...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #140 Del Skrevet 13. mars 2023 Bergkrystallen! Føles som jeg lever i et Disney-eventyr med ekorn og rådyr rett utenfor balkongen ❤️ Anonymkode: d1a92...728 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå