Gå til innhold

Hvor stor andel av Norges befolkning

Hvor stor andel pensjonister må vi ha?  

7 stemmer

1. 1. Hvor stor andel pensjonister må vi ha?

• Ingen - kast dem ut alle som en
      1
    • 5 %
      1
    • 10 %
      2
    • 20 %
      0
    • 42,7 %
      1
    • 80 %
      2
    • Jeg bryr meg ikke om det finnes noen i arbeidsfør alder
      0

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig i at dette begynner å bli et stort problem i dagens Norge. Før i tiden tok de gamle ansvar og hoppet utfor et stup eller la seg i skogen for å dø når de ikke klarte å yte mer. Dagens eldre er fullstendig ansvarsløse og egoistiske i sin evige søken etter mer kamfer og tørre kaker. Synes at ca 5% eldre høres passende ut. Vi trenger noen eksemplarer til forskjellige skoleprosjekter om krigen og gamledager, og det er nyttig å kunne vise frem noen velfødde og sunne eldre ved f.eks statsbesøk. Resten er det rett og slett ikke marked for akkurat nå.

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir støtt av denne tråden her. Jeg går ut ifra at det var et forsøk på å være morsom, noe som trådstarter nok en gang ikke klarte. Hvis vi ser på andre og langt bedre kulturer, så ser vi at det er riktig å vise de eldre ære. Ikke bare har de levd et langt og ote et hard liv, men de har også betalt inn nok skatt til å få den hjelpen de fortjener. Eldre mennesker har kunnskaper og erfaringer som vi bør verdsette. Trådstarter virker for meg som noe umoden med lite gjennomtenkte spørsmål.

Med hilsen fra Jon Are

Skrevet
Jeg kjenner jeg blir støtt av denne tråden her. Jeg går ut ifra at det var et forsøk på å være morsom, noe som trådstarter nok en gang ikke klarte. Hvis vi ser på andre og langt bedre kulturer, så ser vi at det er riktig å vise de eldre ære. Ikke bare har de levd et langt og ote et hard liv, men de har også betalt inn nok skatt til å få den hjelpen de fortjener. Eldre mennesker har kunnskaper og erfaringer som vi bør verdsette. Trådstarter  virker for meg som noe umoden med lite gjennomtenkte spørsmål.

Med hilsen fra Jon Are

Jeg tror nok Perrongen bakte inn en god dose av den moderne ingrediensen ironi i sitt innlegg. Således er det nok lite ondsinnet.

At et forum som bærer navnet "Kvinneguiden" skal ha en kvinnelig rektor, er heller ingen selvfølge anno 2005. Perrongen kan derfor, i rollen som selvutnevnt overhode m/sarkastisk opprykk, harselere både i hytt og vær, vel overbevist om at han aldri er i nærheten av å bli en parodi på seg selv.

Man skal ha det litt moro i hverdagen og.

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Jeg kjenner jeg blir støtt av denne tråden her. Jeg går ut ifra at det var et forsøk på å være morsom, noe som trådstarter nok en gang ikke klarte. Hvis vi ser på andre og langt bedre kulturer, så ser vi at det er riktig å vise de eldre ære. Ikke bare har de levd et langt og ote et hard liv, men de har også betalt inn nok skatt til å få den hjelpen de fortjener. Eldre mennesker har kunnskaper og erfaringer som vi bør verdsette. Trådstarter  virker for meg som noe umoden med lite gjennomtenkte spørsmål.

Med hilsen fra Jon Are

Det hadde nok vært betydelig lettere for deg hvis jeg hadde snakket pent om de eldres flotte klesstil, respekten deres for kvinner og den romantikken de forfektet. Men man kan ikke få alt man ønsker, selv om man er overmoden.

Skrevet

den enkleste løsningen er jo å nekte folk å bli pensjonister eller arbeidsledige; hvis man ikke har jobb blir man sendt til Grønland.

arbeidsufør? tull og tøys! det er alltid et eller annet man kan gjøre; i russland går det gamle damer rundt og hakker is på fortauene - klarer ikke gamle norske damer det samme?

demente gamle folk lever jo ofte i en annen tid; hvorfor ikke bruke dem som historielærere?!

ingen jobber å få? hvor er det blitt av den gode gamle grøftegravingen fra mellomkrigstiden? få folket i arbeid - uansett!

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Glimrende!

I Håvamål står noe i retning av dette (fritt etter hukommelsen):

Handlaus kan gjete

Er du døv kan du duge i strid

Blind er bedre enn brent å være

Død duger ikke til mye.

Dette må jo slå an blant nasjonalistene våre; vi følger vikingenes logikk.

Gjest "engelen"
Skrevet
Glimrende!

I Håvamål står noe i retning av dette (fritt etter hukommelsen):

Handlaus kan gjete

Er du døv kan du duge i strid

Blind er bedre enn brent å være

Død duger ikke til mye.

Dette må jo slå an blant nasjonalistene våre; vi følger vikingenes logikk.

:ler:

Å, du er bare herlig...

Skrevet

Jeg synes vi bør eksportere de eldre til f.eks. India. Gjøre avtaler med en del forskjellige land så kan pensjonistene velge, hvis de absolutt vil bo i Norge så kan de jo det, men man kunne blitt kvitt mange for en billig penge.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Nå er det forresten opprettet norsk trygdekontor i Spania, så det er jo å håpe at de gamle drikker seg ihjel og dør lykkelige og med rene blodårer der nede.

Problem solved.

Skrevet

Pensjonistene bør utgjøre akkurat den andelen de utgjør. De er våre foreldre og besteforeldre, og hører naturlig til her i Norge. De er våre egne, og de skal vi ta vare på.

Jeg synes forresten det er et helt horribelt å ville diskutere pensjonistenes rettmessige plass i befolkningen. En kvalm debatt, dette. :kvalm:

Skrevet

Selge bestemor? Jeg tror mange bestemødre i hvert fall fremover kunne tenke seg å bo i varmere strøk. Selvsagt frivillig. Valgfrihet som man liker å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...