AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1 Skrevet 7. juni 2021 Hei! Jeg begynte nylig med linser og forsøker nå å bli vant med å bruke disse, men opplever at jeg "kjenner" litt av kantene på linsen på øyet. Jeg brukte linser da jeg var yngre og kan ikke huske at jeg var plaget av dette den gang. I tillegg opplever jeg at synet blir uklart når jeg sitter foran skjermen (jeg er nærsynt). Så, til dere gamle travere som har brukt linser lenge; kan jeg forvente at øyet tilpasser seg linsene og at denne plagsomme følelsen av å kjenne linsen på øyet forsvinner? Og hvordan løser jeg dette med uklart syn når jeg jobber foran skjerm? Tips og råd tas i mot med takknemlighet. Anonymkode: 17eb7...7ae
Taluno Skrevet 7. juni 2021 #2 Skrevet 7. juni 2021 De fleste gangene jeg har merket kanten på linsene har det vært fordi dem er tatt på feil vei. Men alle ganger jeg har byttet linsetyper så har jeg hatt ny kontroll en ukes tid etterpå, og da kunne fortalt om eventuell ubehag sånn at jeg har kunne fått prøve annen type. De linsene som faktisk har passet øynene mine har jeg aldri kjent. Har brukt linser 15-16 år, og brukt dagslinser, ukeslinser, månedslinser som skal ut hver natt, månedslinser som skal ut en natt i uka, og nå månedslinser jeg sover med hver natt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå