AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #21 Skrevet 7. juni 2021 Det er er vanskelig dilemma du står i TS. Jeg tror at uansett hvilken strategi du velger for å få barn, så vil alderen din bli en utfordring. Den trenger ikke å bli det, men sannsynligheten er stor. Jeg er ikke enig i at dersom det bakenforliggende målet er barn, så er det en dårlig ide å finne en mann. De fleste kvinner som inngår forhold med en mann ser nok for seg barn som følge av dette. Det er helt naturlig. Det blir litt som å si at menn ikke bør ha et bakenforliggende mål om sex for å bli sammen med en kvinne. Vi vet jo alle at det ofte er nettopp det som er målet. Det er jo forsåvidt også helt naturlig og innafor (så lenge partneren er enig/samtykkende). Så poenget er å finne en likesinnet partner. Det som derimot ikke er naturlig er bruken av donor. Jeg forstår forplantningspsykologi som et veldig komplekst og viktig maskineri av ethvert menneske, og sorteringsprosessen du gjør som kvinne, både bevisst og ubevisst, er kritisk viktig for å få et friskt avkom. Det er mye som skal stemme. Evolusjonsbiologen sier at dersom et par ikke liker lukten av hverandre, kan det tyde på at de ikke har kompatible gener (f.esk. immunforsvar) og at de i såfall vil få et svakere avkom. Hvordan skal du få en forståelse av barnefars genetiske forutsetninger for å få barn dersom du bruker donor? Det må jo være et sjansespill uten like. Jeg er ett år eldre enn deg og var veldig stresset for typ 5 år siden fordi jeg innså at toget var i ferd med å gå. Min løsning var å slippe taket og heller akspetere at ting blir som det blir. Jeg syns uansett 39 år er ganske høy alder å få barn i. Jeg tenker aller mest på barnets beste. Jeg syns ikke donorordningen blir problematiske godt nok hverken på dette forumet eller i den offentlige debatten. Anonymkode: 79ce0...b11 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #22 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for bra svar. Liker dine refleksjoner. Anonymkode: 0b7eb...29f Få deg en hund Menn er det enkelt å få også, når man er kvinne. Anonymkode: ff44c...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #23 Skrevet 7. juni 2021 Om barn er veldig viktig/man er sikker på at man ønsker det, så bør man egentlig skrive det i profilen eller nevne det på første date, slik at begge raskt kan ta stilling til det. Anonymkode: 86494...aae 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #24 Skrevet 7. juni 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Få deg en hund Menn er det enkelt å få også, når man er kvinne. Anonymkode: ff44c...5a3 Jeg er ikke glad i dyr. Om det ikke blir et eget barn, så blir det fosterbarn eller om jeg finner en mann med barn så kan det være hyggelig. Anonymkode: 0b7eb...29f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #25 Skrevet 7. juni 2021 Alt for seint. Sorry. Anonymkode: 93d2f...809
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #26 Skrevet 8. juni 2021 Jeg var i din situasjon selv det året jeg fylte 39. Tror dessverre kjærligheten handler mye om rett tid og sted...Med andre ord en stor dose flaks. Jeg hadde egentlig forsonet meg med et ‘evig singel’ og barnløst liv, da ‘den rette plutselig kom ridende på en hvis hest. Helt ut av det blå. På en fest hos felles venner. Hadde aldri møtt ham før og det var full klaff. Han var yngre enn meg, men var den som hele tiden var pådriveren for barn, selv om jeg hadde sagt dette var noe jeg var usikker på om jeg ville. 3 år senere hadde vi likevel to barn og lever i dag et lykkelig familieliv. Jeg tenker stadig på hvor flaks jeg egentlig hadde. For nå sitter jeg jo slik som de fleste som har små barn, med tanker og følelser om at ‘barna er det beste som har skjedd meg og livet ville vært tomt uten’. Jeg klarer likevel å leve meg inn i frivillig barneløse valg bedre enn de fleste. Jeg hadde nok klart å få meg et lykkelig liv uten barn også. Strategien din må først og fremst å være åpen for kjærligheten. Ha følehornene oppe. Vite at situasjonen din kan skremme svært mange potensielle partnere. Samtidig er utlukingen lettere, fordi du trenger en mann som er villig til å satse på deg etter relativt kort tid. Dere trenger full klaff snarest mulig når dere møtes. Bli kjent fort. Hører selv hvor vanskelig det høre ut og det er det rett og slett. Kjærligheten er ikke lett og ‘kjærlighet ved første blikk’ er sjeldent. Hadde jeg vært i din situasjon i dag og virkelig ønsket og gått inn for å finne meg en mann for livet og få barn, så hadde jeg nok peilet ut de mest seriøse datingsidene og vært åpen om hva du ønsker. Si du ønsker deg en partner å dele livet med..Mtp alderen din, så sier det seg nesten selv at spørsmål om barneønske kommer nokså snart. Du vil med dette mest sannsynlig kun få svar av menn med samme ønske. Du luker i større grad ut menn som bare vil ha en fast partner for sex o.l. De vil alltid være der...Men sjansen er mindre med en så åpen og direkte ‘annonse’. Må bare få ønske deg masse lykke til!❤️ Anonymkode: 0b6e9...b74
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #27 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var i din situasjon selv det året jeg fylte 39. Tror dessverre kjærligheten handler mye om rett tid og sted...Med andre ord en stor dose flaks. Jeg hadde egentlig forsonet meg med et ‘evig singel’ og barnløst liv, da ‘den rette plutselig kom ridende på en hvis hest. Helt ut av det blå. På en fest hos felles venner. Hadde aldri møtt ham før og det var full klaff. Han var yngre enn meg, men var den som hele tiden var pådriveren for barn, selv om jeg hadde sagt dette var noe jeg var usikker på om jeg ville. 3 år senere hadde vi likevel to barn og lever i dag et lykkelig familieliv. Jeg tenker stadig på hvor flaks jeg egentlig hadde. For nå sitter jeg jo slik som de fleste som har små barn, med tanker og følelser om at ‘barna er det beste som har skjedd meg og livet ville vært tomt uten’. Jeg klarer likevel å leve meg inn i frivillig barneløse valg bedre enn de fleste. Jeg hadde nok klart å få meg et lykkelig liv uten barn også. Strategien din må først og fremst å være åpen for kjærligheten. Ha følehornene oppe. Vite at situasjonen din kan skremme svært mange potensielle partnere. Samtidig er utlukingen lettere, fordi du trenger en mann som er villig til å satse på deg etter relativt kort tid. Dere trenger full klaff snarest mulig når dere møtes. Bli kjent fort. Hører selv hvor vanskelig det høre ut og det er det rett og slett. Kjærligheten er ikke lett og ‘kjærlighet ved første blikk’ er sjeldent. Hadde jeg vært i din situasjon i dag og virkelig ønsket og gått inn for å finne meg en mann for livet og få barn, så hadde jeg nok peilet ut de mest seriøse datingsidene og vært åpen om hva du ønsker. Si du ønsker deg en partner å dele livet med..Mtp alderen din, så sier det seg nesten selv at spørsmål om barneønske kommer nokså snart. Du vil med dette mest sannsynlig kun få svar av menn med samme ønske. Du luker i større grad ut menn som bare vil ha en fast partner for sex o.l. De vil alltid være der...Men sjansen er mindre med en så åpen og direkte ‘annonse’. Må bare få ønske deg masse lykke til!❤️ Anonymkode: 0b6e9...b74 En ting til..i tilfelle du har tanker om- eller møter fordommer mot å ønske barn når du er rundt 40 år. For det første, så er dette svært mye vanligere i dag enn for bare ett par år tilbake. I bhg til ungene mine er faktisk de fleste mødrene 37+ og flere på min alder, altså 42+. Du får svært god oppfølging i svangerskapet etter fylte 38 år i Norge, men full fosterdiagnostikk. Så lenge helsen din er fin, så er alderen altså i utgangspunktet ikke noe problem. Så du må ihvertfall aldri la fordommer mot alder gå inn på deg❤️ Anonymkode: 0b6e9...b74
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #28 Skrevet 8. juni 2021 Mange som får barn etter fylte 40 , so go for it ! Anonymkode: 9e5cd...17c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå