Gå til innhold

Ser du på deg selv som heldig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg lurer på om du ser på deg selv som heldig. Personlig så vet jeg ikke helt hva jeg skal svare. Jeg har sluppet unna sykdom og er på vei til å ta den utdannelsen jeg har ønsket meg lenge. Jeg har verdens beste foreldre, gode venner, en plass å bo og en hund som er helt perfekt. På den andre siden har jeg hatt det veldig! tøfft på skolen med tanke på mobbing, jeg har vært i et forhold som slet meg fullstendig ut, selv om han var en topp kjæreste, var han jo narkoman med alt det innebærer. Jeg har rotet meg borti feil miljø, men klarte å bryte ut. Jeg har pådratt meg sosial angst!, men takler det relativt bra. Alt i alt vil jeg kanskje si at jeg havner en plass sånn midt imellom. De kunne gått verre, og det kunne faktisk gått bedre også. Hva med dere, ser dere på dere selv som heldige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ser på meg selv som både heldig og priviligert. Jeg har truffet mannen i mitt liv - han traff meg og følte det på samme måte. Vi fungerer veldig godt sammen og sammen med alle barna og andre vi omgås. Vi har god økonomi og derav en viss "frihet" til egne valg. Friske er vi og våre.

Joda, motbakker har både han og vi hatt, og en total og meget vanskelig endring i livet vårt fikk vi også relativt plutselig. Men alt i alt;

Kjempeheldig. Takk og lov!

Skrevet

ja, jeg ser på meg selv som heldig!

Selv om jeg nå har sagt opp min jobb, så har jeg økonomi til å klare meg frem til en evt arbeidsledighetstrygd, dersom jeg ikke får jobb før det.

jeg har en økonomi som gir meg mulighet til å både spise hver dag, ha tak over hode, drive med fritidsaktiviteter og unne meg reiser i ny og ne.

jeg har familie som er glad i meg og som jeg er glad i, som alltid er der for meg og støtter meg både i godt og ondt. Har også kjærste og venner som stiller opp og er glade i meg.

jeg lever i ett land som gir meg muligheten til å overleve på tross av evt sykdom og arbeidsledighet, ett land som er relativt trygt å bo i, og sikkert.

jeg har muligheter mange andre ikke har, både i forhold til jobb, utdanning, hobbyer og forskjellig behandling.

Selv om jeg sliter med tidvis sterk angst, har det så vondt at jeg føler jeg klikker, så har jeg muligheten til å prøve forskjellige behandlingsmåter for å bli bedre.

og det er mange magne andre ting som gjør at jeg vet jeg er heldig!

bare det å ha blitt født i norge har gitt meg ett heldig utgangspunkt, og å ha blitt født inn i den familien jeg er, har gitt meg enda ett heldig utgangspunkt. :)

så er det opp til meg å gjøre resten best mulig for meg.

Skrevet

Jeg ser på meg selv som heldig, veldig heldig! Har hatt min del (og vel så det) av motgang og motbakker, men det er med på å gjøre gleden enda større og mer verdifull når ting går bra og har lært meg å sette utrolig stor pris på det jeg har :)

Gjest synseren
Skrevet
ja, jeg ser på meg selv som heldig!

Selv om jeg nå har sagt opp min jobb, så har jeg økonomi til å klare meg frem til en evt arbeidsledighetstrygd, dersom jeg ikke får jobb før det.

jeg har en økonomi som gir meg mulighet til å både spise hver dag, ha tak over hode, drive med fritidsaktiviteter og unne meg reiser i ny og ne.

jeg har familie som er glad i meg og som jeg er glad i, som alltid er der for meg og støtter meg både i godt og ondt. Har også kjærste og venner som stiller opp og er glade i meg.

jeg lever i ett land som gir meg muligheten til å overleve på tross av evt sykdom og arbeidsledighet, ett land som er relativt trygt å bo i, og sikkert.

jeg har muligheter mange andre ikke har, både i forhold til jobb, utdanning, hobbyer og forskjellig behandling.

Selv om jeg sliter med tidvis sterk angst, har det så vondt at jeg føler jeg klikker, så har jeg muligheten til å prøve forskjellige behandlingsmåter for å bli bedre.

og det er mange magne andre ting som gjør at jeg vet jeg er heldig!

bare det å ha blitt født i norge har gitt meg ett heldig utgangspunkt, og å ha blitt født inn i den familien jeg er, har gitt meg enda ett heldig utgangspunkt.  :)

så er det opp til meg å gjøre resten best mulig for meg.

Du skriver veldig bra Aline :) Er enig i mye av det du skriver her. ;)

Skrevet

Ja, jeg er heldig som er født i et land som Norge, jeg er heldig som har flotte og ressursterke foreldre og en familie hvor vi tar vare på hverandre og er glade i hverandre. Jeg er heldig som kan studere akkurat det jeg har mest lyst på, jeg er heldig som har en så flott samboer og en nydelig pus, jeg er heldig som har det godt økonomisk og har alt jeg trenger. Jeg er heldig som er frisk og lykkelig.

Skrevet

Ser på meg selv som heldig ja :)

Familie som alltid har har stilt opp for hverandre, trygg oppvekst, valgt min egen utdannelse.

Besteforeldre i live enda som alltid har hatt stor betydning for meg og særlig i oppveksten.

Har alltid hatt det greit eller godt økonomisk, alltid hatt den maten jeg har hatt lyst på på bordet og alt annet nødvening som jeg trenger.

Har hatt lite sykdom, aldri brukket noe eller vært på sykehus.

Har verdens beste samboer som betyr masse for meg og som elsker meg uansett. Selv om jeg har en dårlig dag så er han der.

Skrevet

JA! Absolutt!

Jeg banket på døren til St. Peter i februar. heldigvis åpnet han ikke opp, så jeg kunne dra hjem igjen.

Enda så mye jeg har gruet meg til å bli 30 år, så er jeg nå vannvittig glad for at jeg fikk feiret bursdagen min på torsdag!!! Sammen med mannen min og barna våre. Jeg er ubeskrivelig heldig som kan få være her å se barna mine vokse opp!

Etter å ha "dødd og stått opp igjen" er jeg heldig pga så mye. jeg er heldig som får oppleve georginene og gladiolene mine i blomst, og jeg er heldig som får oppleve nok en gang at årstidene skifter.

Ja, jeg er heldig. heldigere enn de fleste fordi jeg har lært å sette pris på alle de små tingene som mange tar som en selvfølge.

jeg holdt på å miste alt. Nå har jeg alt!

Gjest SumoBryter
Skrevet

Ja på mange felt.

Jeg er heldig som fikk bli født i et vakkert rikt land (som heter Finland).

Jeg har fått tre friske vakre og inteligente barn og har en mann som er min sjelevenn som er helt perfekt for meg som jeg forlengst trodde ikke fantes.

Vi har nok penger til det vi trenger, sulter ikke, fryser ikke osv....

Skrevet

Ja, jeg er heldig.

Jeg er født i et land det er godt å bo i, og det er det jeg setter mest pris på. Vi tenker kanskje ikke på det i hverdagen, mellom all klagingen om høye avgifter og for lite penger i stipend, men alle som er født her er heldige.

Jeg går ikke rundt sulten, jeg har tak over hodet, jeg har råd til å kjøpe det aller mest nødvendige.

Og derfor er jeg heldig.

Skrevet

ja jeg vil si det... til tross for at jeg bare er 20 år.

eneste jeg er veldig misfornøyd med er at jeg enda ikke har flyttet hjemmefra.

Skrevet

Ja, jeg ser på meg selv som heldig.

Selv om jeg ikke har hatt verdens beste foreldre, ble mobbet på barneskolen og har vært ganske mye syk så har jeg fått vokse opp i et land hvor det er fred og jeg har frihet til å gjøre det meste jeg vil :) Jeg kan mene og tro hva jeg vil, jeg kan utdanne meg til det jeg måtte ønske.

Jeg har tak over hodet og sulter ikke, jeg har mennesker jeg er glad i, og mennesker som er glade i meg :klem:

Hver gang jeg går forbi Nidarosdommen her i Trondheim får jeg den følelsen av at jeg er heldig som ble født akkurat her :hjertesmil:

Skrevet

JA!

Bor i verdens beste land. Landets beste landsdel. Fineste kommune. Beste mann. Deiligste barn. Grei jobb. God helse på oss alle. Hus. Bil. Mat. Klær. Kjærlighet. Familie. Venner. Ro. Litt for lite/kanskje nok spenning. Musikk. Vann. Trygghet. Fred. Alt vi trenger for å leve. Og mer til.

Jeg med mange andre har nok vunnet topp-premien i livets lotto. Det skal vi være takknemlig for! Og gjøre så godt vi kan for å dele litt av premien med andre; både tid, penger og omtanke.

Skrevet

Ja, jeg er nok heldig. All motgang og tunge tider og vonde år jeg har vært igjennom har gjort meg til den jeg er i dag, og at jeg fortsatt står oppreist er et mirakel. Derfor er jeg heldig.

Samtidig kunne jeg nok ønske at jeg hadde fått ting servert litt lettere gjennom årene. Men jeg er likvel glad jeg ikke ble født med en sølvskje i ræva. ;)

Skrevet
Ja, jeg er heldig.

Jeg er født i et land det er godt å bo i, og det er det jeg setter mest pris på. Vi tenker kanskje ikke på det i hverdagen, mellom all klagingen om høye avgifter og for lite penger i stipend, men alle som er født her er heldige.

Jeg går ikke rundt sulten, jeg har tak over hodet, jeg har råd til å kjøpe det aller mest nødvendige.

Og derfor er jeg heldig.

:Nikke:

Skrevet

Ja, jeg vil absolutt si jeg er heldig. Selv om jeg har hatt det tøft, har jeg det mye bedre nå. Jeg får holde på med det jeg brenner mest for, jeg har en herlig familie, gode venner, mat på bordet og tak over hodet - så jeg vil nok si jeg er heldig, ja. :)

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Ja,jeg er heldig!

Bor i et land som Norge,har fantastiske foreldre som har gitt med en kjempefin oppvekst(selv om de ble skilt),jeg har har en fin barndom med masse opplevelser, jeg har en samboer som jeg elsker,en jobb jeg trives med og vi har god økonomi så vi slipper å bekymre oss for det.

Synes også jeg er heldig som har en så god venn som bestevenninna mi.

Skrevet

Måtte tenke litt her.... (Har hatt noen dårlige dager)

Men ja, jeg ser på meg selv som heldig, alt tatt i betraktning.

Situasjonen i dag er at jeg er syk på tredje året, ikke alvorlig, bare kronisk. Håper og tror at det skal gå over.

Jeg har to jenter jeg er stolt av, en fantastisk vennegjeng, nær og god familie. Samboer, ja men det er litt knuter akkurat nå. Hus, gode naboer, god økonomi.

Så siden jeg er hjemme og har tid og energi på formiddagen, har jeg nå meldt meg frivillig, så jeg kan hjelpe andre som trenger hjelp. Dette vil også gi meg mye, det er jeg helt sikker på.

Gjest LoisLane
Skrevet

Å være født i Norge er heldig. Da har du vunnet i verdenslotto!

Jeg er heldig fordi jeg har fått bære fram fire, friske barn, og fordi jeg har funnet den mannen som jeg aller helst vil ha.

Jeg bor akkurat der jeg vil, og har akkurat kjøpt ny bil. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...