Frosh Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Har en nysterilisert hunnkatt. Hun ble sterilisert på torsdag, i dag er det søndag. Hun maser helt ekstremt om å gå ut, og har allerede brutt seg ut to ganger på et vindu i halvlås. Dyrlegen sa hun måtte være inne i minst 14 dager, men MÅ hun det? Da blir jeg sprø i såfall😂🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Katten har et operasjonssår som skal heles, er mange måter det kan gå infeksjon i såret på, spesielt utendørs (møkk, slosskamp, påkjørsel osv). Er du desperat så ring dyrlegen i morgen, så kan de kanskje ta en vurdering basert på akkurat denne katten. Anonymkode: c553b...419 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Ja hun MÅ være inne. Hun kan pådra seg stygge infeksjoner eller rive opp såret om du slipper henne ut. Anonymkode: df1d1...656 1
onyx Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Mine fikk gå ut etter noen dager. Fikk beskjed om at så lenge det var tørt ute så var det greit. Vi kunne bare holde øye med sårene og sjekke at de ikke ble betente. Men her var det bittesmå snittsår og dyrlegen hadde sydd dobbelsøm, så det var lite risiko. Så jeg tenker det kommer an på hva dyrlegen har gjort, størrelsen på snittet og hvordan det er sydd. 1
Frosh Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2021 Planen er å holde henne inne, men tenkte om det må være nøyaktig 14 dager, eller om det i noen tilfeller kan gro fortere, slik at vi kan slippe henne ut etter 10-12 dager. Forøvrig er jeg stygt redd hun kommer seg ut/får av bodyen sin, men skal selvfølgelig gjøre det jeg kan for at det ikke skjer 🤓
Tvist Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Frosh skrev (8 timer siden): Planen er å holde henne inne, men tenkte om det må være nøyaktig 14 dager, eller om det i noen tilfeller kan gro fortere, slik at vi kan slippe henne ut etter 10-12 dager. Forøvrig er jeg stygt redd hun kommer seg ut/får av bodyen sin, men skal selvfølgelig gjøre det jeg kan for at det ikke skjer 🤓 Body ville jeg bare brukt om pus biter på såret, ellers hadde jeg droppet det. Og om det leges fint, er det ingenting i veien for å slippe ut pus litt før.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Frosh skrev (8 timer siden): Planen er å holde henne inne, men tenkte om det må være nøyaktig 14 dager, eller om det i noen tilfeller kan gro fortere, slik at vi kan slippe henne ut etter 10-12 dager. Forøvrig er jeg stygt redd hun kommer seg ut/får av bodyen sin, men skal selvfølgelig gjøre det jeg kan for at det ikke skjer 🤓 Body har jeg aldri brukt. Ha den i tilfelle katten biter på stingene eller vasker såret, men ellers er det ofte unødvendig og er bare til plage for pus. vi fikk sluppet ut etter 12 dager sist, da hadde vi vært på kontroll og fikk tommel opp fra dyrlege. Anonymkode: df1d1...656
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå