Gå til innhold

En hel pakke paracet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har vært syk hele dagen, derfor har jeg tatt paracet. Men så har jeg ikke telt hvor mange jeg har tatt. (Tok ikke alle på likt). Har tatt i fra forskjellige pakker i tillegg. Ser nå at jeg har tatt 23 paraceter. Dette er i fra kl 8 idag til nå. Hva bør jeg gjøre nå?

Anonymkode: 845b2...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakte lege.

Anonymkode: f72b7...b11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rapportert. 

Andre som leser her og tenker at dette var en god ide; NEI. Det er idioti.

Anonymkode: 808de...15a

• Liker 6
Skrevet

Du ringer legevakten! Tlf.nr 116 117

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, jeg har vært syk hele dagen, derfor har jeg tatt paracet. Men så har jeg ikke telt hvor mange jeg har tatt. (Tok ikke alle på likt). Har tatt i fra forskjellige pakker i tillegg. Ser nå at jeg har tatt 23 paraceter. Dette er i fra kl 8 idag til nå. Hva bør jeg gjøre nå?

Slutte å ha så mange paracet i hus hvis ikke du klarer å følge med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er farlig å ta så mange.

Anonymkode: 95f60...01e

Skrevet

Korleis kan du vere sikker på at du har tatt 23 dersom du har tatt dei frå ulike pakkar og ikkje har talt? Eg trur ikkje heilt på deg. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hva du bør gjøre?

Hvis det er sant- ingenting om du ellers er frisk og føler deg i ok form (tvilsomt), evt ring legevakt/lege slik at de får dokumentert saken. Det er bra at ikke alle tbl er tatt på en gang. 

Hvis det ikke er sant- logg av og søk hjelp for de psykiske problemene dine. 
Oppegående friske folk sitter ikke og lager slike falske historier på kg.

Endret av Lija
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Død som følge av leversvikt er ikke uvanlig.  Leser du ikke på pakken??   Når det står max 4 gr pr døgn er det ikke for moro skyld.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lija skrev (20 minutter siden):

Hva du bør gjøre?

Hvis det er sant- ingenting om du ellers er frisk og føler deg i ok form, evt ring legevakt/lege slik at de får dokumentert saken. Det er bra ikke alle er tatt på en gang. 

Hvis det ikke er sant- logg av og søk hjelp for de psykiske problemene dine. 
Oppegående friske folk sitter ikke og lager slike falske historier på kg.

Organsvikt skjer ikke samme dag som inntak. Ikke spre feilinformasjon, overdose av paracet er livsfarlig og jeg har mistet en ung slektning grunnet dette. 

Ts må ringe giftsentralen og eller legevakt. 

Anonymkode: 2a72d...001

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Organsvikt skjer ikke samme dag som inntak. Ikke spre feilinformasjon, overdose av paracet er livsfarlig og jeg har mistet en ung slektning grunnet dette. 

Ts må ringe giftsentralen og eller legevakt. 

Anonymkode: 2a72d...001

Det vet jeg da. 

23 tbl x 500 mg vil si at ts har tatt 11,5 g gjennom en hel dag.

12 g er alltid toksisk og krever sykehus. 
(dette er info som står i felleskatalogen)

Men friske folk tar ikke 23 tbl i løpet av en dag. Om ts har hatt så mye smerter burde vedkommende ha ringt legevakt for lenge siden. Har derfor vondt for å tro på dette.

I tillegg, om dette er reelt, er svaret på dette lett å finne med et Google søk, så veldig tullete av ts å spørre her. 

Endret av Lija
Skrevet (endret)

Hvor mange/hvilke doser du kan/skal ta står på pakken. Selv kan jeg ta X gram om dagen, med enkelte unntak avtalt med lege (sensurert ihht. forumets regler). Dette er helt individuelt og noe som må klarerers mellom deg og legen.

Aldri ta mer enn forskrevet dose uten å ha avtalt med lege.

Endret av Surrebukken
Skrevet

I dag også? Er du virkelig å surrete, eller lager du bare dummet råder på KG?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte giftinformasjonen en gang fordi en venninne av meg hadde tatt 1 pakke med paracet. De sa at det kommer an på vekta til vedkommende. Jeg husker ikke nøytaktig for er 10 år siden jeg ringte,  men de sa at hvis man veier over et viss tall så er ikke 1 pakke farlig. 

Anbefaler på det sterkeste å ringe legevakta eller giftinformasjonen. Det er ingen av oss som kan svare deg på dette. 

Anonymkode: 4b68e...63a

Skrevet

Jeg håper du ringer legevakta.❤️

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å få leversvikt hvis du fortsetter med så høye doser.

Anonymkode: ab879...30b

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd, brukerangrep og avsporinger.

Oppfordrer samtidig trådstarter til å ta kontakt med egnet helsepersonell eller giftsentralen for videre oppfølgingen. Tråden blir også stengt for å forhindre flere mulige helseskadelige råd.

Anki, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...