Gå til innhold

Folk som ikke møter opp til avtaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn har i en uke mast om at vi må treffes idag. Jeg hadde egentlig andre planer, men siden denne vennen maste, så utsatte jeg det jeg hadde satt av dagen min til. 
 

Jeg bestilte bord og avbestilte og bestilte bord siden menyen på den første restauranten ikke fristet, før jeg fikk tak i en annen restaurant som var godkjent. 
 

På vei dit, sendte jeg melding om at jeg var på vei og fikk tommel opp som svar. Så satt jeg på restauranten i 30min før jeg fikk sms om at hen glemte at det var idag og hen sovnet i solsengen🤬🤬🤬

 

Ikke noe beklagelse eller kaste seg i en drosje for å komme til restauranten. Jeg svarte at det var dårlig gjort når hen visste at jeg hadde lagt andre planer. Og fikk til svar om at jeg overreagerer. 
 

Jeg blir så irritert! 
 

Hva gjør dere med slike mennesker?

Anonymkode: c70bc...545

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Det blir nok å fase ut denne vennskapet, eller unngå å avtale noe. 
 

Anonymkode: c70bc...545

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første eller andre gangen slikt skjer så gir jeg de litt slakk altså, ja jeg blir litt skuffet kanskje, men et uhel kan skje, jeg er ikke helt 100% perfekt i et og alt jeg heller.. Om dette til stadighet skjer så faser jeg ut, men gir en begrunnelse! Men det kommer jo også an på hvor tett en er og hvor godt dere kjenner hverandre og hvor mye en ønsker å være venner.. Og hvor mye begge gir og tar i dette vennskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke avtal mer med personen.  Personen viste hvor respektløs han/hun er.   Du fikk ingen unnskyldning og personen prøvde ikke engang å skyndte seg til restauranten for å gjøre det godt igjen.  Helt likegyldig person.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

En venn har i en uke mast om at vi må treffes idag. Jeg hadde egentlig andre planer, men siden denne vennen maste, så utsatte jeg det jeg hadde satt av dagen min til. 
 

Jeg bestilte bord og avbestilte og bestilte bord siden menyen på den første restauranten ikke fristet, før jeg fikk tak i en annen restaurant som var godkjent. 
 

På vei dit, sendte jeg melding om at jeg var på vei og fikk tommel opp som svar. Så satt jeg på restauranten i 30min før jeg fikk sms om at hen glemte at det var idag og hen sovnet i solsengen🤬🤬🤬

 

Ikke noe beklagelse eller kaste seg i en drosje for å komme til restauranten. Jeg svarte at det var dårlig gjort når hen visste at jeg hadde lagt andre planer. Og fikk til svar om at jeg overreagerer. 
 

Jeg blir så irritert! 
 

Hva gjør dere med slike mennesker?

Anonymkode: c70bc...545

Haha, så dårlig gjort av henne, men hva skal man gjøre da - utover å ta lærdom selvfølgelig, og ikke invitere neste gang, men heller være den som (eventuelt) blir invitert.

Endret av Surrebukken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hvor mange ganger det skjer. hvis det skjer flere ganger, så kutter jeg ut personen. men alle kan gjøre feil en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellomtomater67 skrev (19 minutter siden):

spørs hvor mange ganger det skjer. hvis det skjer flere ganger, så kutter jeg ut personen. men alle kan gjøre feil en gang.

Jeg er ikke enig om at det alltid skal gi en sjanse til.

Det kommer ann på hvordan det skjer, og om personen viser at de skjønner at de har oppført seg dårlig.

Denne personen har ikke vist det.

Anonymkode: 4ff27...8bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En venn har i en uke mast om at vi må treffes idag. Jeg hadde egentlig andre planer, men siden denne vennen maste, så utsatte jeg det jeg hadde satt av dagen min til. 
 

Jeg bestilte bord og avbestilte og bestilte bord siden menyen på den første restauranten ikke fristet, før jeg fikk tak i en annen restaurant som var godkjent. 
 

På vei dit, sendte jeg melding om at jeg var på vei og fikk tommel opp som svar. Så satt jeg på restauranten i 30min før jeg fikk sms om at hen glemte at det var idag og hen sovnet i solsengen🤬🤬🤬

 

Ikke noe beklagelse eller kaste seg i en drosje for å komme til restauranten. Jeg svarte at det var dårlig gjort når hen visste at jeg hadde lagt andre planer. Og fikk til svar om at jeg overreagerer. 
 

Jeg blir så irritert! 
 

Hva gjør dere med slike mennesker?

Anonymkode: c70bc...545

Du skrev jo at du var på vei, og hen svarte jo. Så hen hadde IKKE glemt det.

Mennesker som dette, er det folk som liker å "drite ut" andre eller? Høres jo helt idiotisk irriterende ut. Hadde JEG glemt en middagsavtale hadde jeg hoppet i en taxi, og kommet meg av gårde for å faktisk dukke opp. Hadde ikke begynt å leke cocky og i tillegg "skjemme" vedkommende ved å gi at hen overreagerer. Hvis du bor på østlandet så tror jeg heller ikke noe på at hen lå i en solseng (solstudio?) Ærlig talt. NOEN MENNESKER ASS

Hadde bare droppet denne "vennen" asap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke - om hun maste så veldig om å møtes, hvorfor var det du som ordna og styrte med å både finne restaurant og reservere?

Burde ikke det være hennes initiativ?

Og tror ikke på at hun glemte dette, når du tom. skrev du var på vei. Her tipper jeg det dukket opp et mer fristende tilbud, så du ble droppa. Å bli sint når en blir konfrontert er typisk at personen vet det var bedritent gjort, sånn egentlig. Men ikke vil stå til rette for det.

Drama-Queen?

Anonymkode: c6fda...e39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke - om hun maste så veldig om å møtes, hvorfor var det du som ordna og styrte med å både finne restaurant og reservere?

Burde ikke det være hennes initiativ?

Og tror ikke på at hun glemte dette, når du tom. skrev du var på vei. Her tipper jeg det dukket opp et mer fristende tilbud, så du ble droppa. Å bli sint når en blir konfrontert er typisk at personen vet det var bedritent gjort, sånn egentlig. Men ikke vil stå til rette for det.

Drama-Queen?

Anonymkode: c6fda...e39

Har du lest? 

Du har jo tilogmed feil kjønn på personen.. 

Anonymkode: 4ff27...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du lest? 

Du har jo tilogmed feil kjønn på personen.. 

Anonymkode: 4ff27...8bc


Bommet på kjønn ja, sorry ass.

Resten er jo direkte fra TS.

TS bestilte bord, avbestilte bord og bestilte til sist et bord hvor menyen ble godkjent.

Og det etter at vedkommende har mast og gnåla.

Uansett kjønn et dette drama-Queen oppførsel - mulig derfor jeg mentalt så for meg en kvinne da jeg skrev.

Fremdeles ubegripelig at det er TS som styrer og ordner, når det er denne vennen som maser om å møtes.

At denne vennen liksom har sovnet i solsengen tror jeg rett og slett er løgn. Noe som stemmer bra med at personen ikke heiv seg i i drosje og kom. Tipper et mer fristende tilbud dukka opp.

Anonymkode: c6fda...e39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har du lest? 

Du har jo tilogmed feil kjønn på personen.. 

Anonymkode: 4ff27...8bc


Tar tilbake beklagelsen. Kjønn var jaggu ikke spesifisert engang, tøysekopp.

Anonymkode: c6fda...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke - om hun maste så veldig om å møtes, hvorfor var det du som ordna og styrte med å både finne restaurant og reservere?

Burde ikke det være hennes initiativ?

Og tror ikke på at hun glemte dette, når du tom. skrev du var på vei. Her tipper jeg det dukket opp et mer fristende tilbud, så du ble droppa. Å bli sint når en blir konfrontert er typisk at personen vet det var bedritent gjort, sånn egentlig. Men ikke vil stå til rette for det.

Drama-Queen?

Anonymkode: c6fda...e39

Ts her.

Du har nok rett i at et annet tilbud dukket opp. Grunnen til at jeg styrte med å bestille bord, er at jeg ikke ville bruke tiden på å dra på flere steder til man fikk bord. Det var allerede fullt flere steder. 
 

Jeg er enig i at man skal gi en ny sjanse, men det kommer selvsagt an på situasjonen. Det er en voksen person i 40-årene. 

Anonymkode: c70bc...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Du har nok rett i at et annet tilbud dukket opp. Grunnen til at jeg styrte med å bestille bord, er at jeg ikke ville bruke tiden på å dra på flere steder til man fikk bord. Det var allerede fullt flere steder. 
 

Jeg er enig i at man skal gi en ny sjanse, men det kommer selvsagt an på situasjonen. Det er en voksen person i 40-årene. 

Anonymkode: c70bc...545

Bare begynn å fase ut denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...