AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har fått soleksem på armene og brystpartiet, men det er verst på venstre arm😫 Har også en rød blemme. Begynte i i går å smøre med kortison krem. Jeg må unngå sol. Vil det si at jeg ikke kan være ute i skyggen heller? Jeg satt i skyggen i går og det blusset opp igjen. Når vil det gi seg? Noen tips? Anonymkode: 4f188...bda
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Du må bruke solkrem med høy faktor, selv om du sitter i skyggen eller bare skal gå en kort tur (jeg får det fort på hendene om jeg ikke smører dem om sommeren) Håper det går vekk fort, og for all del ikke klø. Selv om det er nesten umulig. Aldri vært borti noe som klør mer enn soleksem. Det gir seg etter noen dager for meg, men med mengden du har fått er det nok noen dager mot en uke. Anonymkode: 0f532...db8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått soleksem på armene og brystpartiet, men det er verst på venstre arm😫 Har også en rød blemme. Begynte i i går å smøre med kortison krem. Jeg må unngå sol. Vil det si at jeg ikke kan være ute i skyggen heller? Jeg satt i skyggen i går og det blusset opp igjen. Når vil det gi seg? Noen tips? Anonymkode: 4f188...bda Jeg slet med dette da jeg var yngre. Når de først kommer er det vanskeligere å bli kvitt, så først prøv sunblock. Men vær litt i solen for å venne huden til den. Ta pauser, vør mye i skyggen, dekk til med klær i perioder. Når problemet først er der, er eneste som hjelper hemoridesalve 😅😂Jeg sa dette til apoteket en gang men de trodde meg ikke. Men det hjelper til å glatte ut hevelsen på soleksem. Anonymkode: 406ae...213
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg slet med dette da jeg var yngre. Når de først kommer er det vanskeligere å bli kvitt, så først prøv sunblock. Men vær litt i solen for å venne huden til den. Ta pauser, vør mye i skyggen, dekk til med klær i perioder. Når problemet først er der, er eneste som hjelper hemoridesalve 😅😂Jeg sa dette til apoteket en gang men de trodde meg ikke. Men det hjelper til å glatte ut hevelsen på soleksem. Anonymkode: 406ae...213 PS ikke bruk det i solen men som lindring innendørs Anonymkode: 406ae...213
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Dette hjelper ikke akkurat i år, men prøv å ta betakaroten fra påske til sommeren. Det har hjulpet meg i mange år. Glemte det i år, og sliter... Anonymkode: b5ae4...b9d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Vet av erfaring at det å ta betakaroten om sommeren kan hjelpe med å hindre soleksem Anonymkode: bf2a7...85c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 For meg hjalp det med kalsiumtilskudd (Drikker ikke melk, begynte å få soleksem etter jeg slutta å drikke melk rundt 12 års alder) Anonymkode: f890e...d59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå