Gjest sexysadie Skrevet 11. september 2005 #21 Skrevet 11. september 2005 Dessuten, hvis den her fyr er så kul, hvorfor må innkrevingssentralen inn for at barna skal få det som de har krav på? Det er jo som oftest en grunn til at de er med i bildet....
Far til 2 Skrevet 11. september 2005 #22 Skrevet 11. september 2005 Slik jeg leser hovedinnlegg så bør den her faren her være fritatt for bidragsplikten. Slik leser jeg deg også. ← Hvor er det jeg sier noe sånt ? Dessuten, hvis den her fyr er så kul, hvorfor må innkrevingssentralen inn for at barna skal få det som de har krav på? Det er jo som oftest en grunn til at de er med i bildet.... ← Sier jeg at fyren er så kul ??? Men en sak har gjerne flere sider. I denne saken viser BM minimal vilje til samarbeid når hun nekter BY å låne barnevognen i helgene. Det synes som at BY har hatt problemer med betaling av bidraget. BM svarer da med å påføre han enda større utgifter med f.eks. barnevogn. Jeg synes ikke det vitner om den helt store samarbeidsevnen. Det medfører jo bare at det kan ta enda lengre tid å få penger. Om dette er den modellen for samarbeid du ønsker synes jeg synd på de mange tusen barn som blir utsatt for slikt "samarbeid"
Gjest sexysadie Skrevet 12. september 2005 #23 Skrevet 12. september 2005 Hvor er det jeg sier noe sånt ? Sier jeg at fyren er så kul ??? Men en sak har gjerne flere sider. I denne saken viser BM minimal vilje til samarbeid når hun nekter BY å låne barnevognen i helgene. Du sier ikke at han er kul, men du unnskylder ham før du kjenner alle sidene i saken. Det kan jo være at moren her ikke tror hun vil få den tilbake.... Det synes som at BY har hatt problemer med betaling av bidraget. BM svarer da med å påføre han enda større utgifter med f.eks. barnevogn. Jeg synes ikke det vitner om den helt store samarbeidsevnen. Det medfører jo bare at det kan ta enda lengre tid å få penger. Eller han har fortalt så mye løgner tidligere at hun rett og slett er lei, eller at hun vet at han har kroner, men at de gjemmes bort.... Om dette er den modellen for samarbeid du ønsker synes jeg synd på de mange tusen barn som blir utsatt for slikt "samarbeid" Vel, du tror at kvinnene alltid handler ut ifra et økonomisk motiv, jeg tror at i de fleste tilfeller så er de aktører i egenskap av mødre. Folk er for hurtige til å sette til sides ting som vi ellers vet om kvinner og menn, og særlig hvem av oss som først og fremst tenker å lommeboken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå