Gå til innhold

Overenergisk nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nabokona er sannsynligvis den mest hardtarbeidende dama i Norge. Hun har 4 barn, full jobb og en jævla lat mann. Barna er også alltid hjemme. Hun baker, kjører barn, klipper gress, maler, skifter dekk, ordner hagen, fyller badebasseng og har støv på hjernen. Hun er ute å måker snø kl 0530 på morgenen og går å plukker snegler kl 23 på kvelden (forskjellige årsyider). Mannen jobber men det er det. Utrolig rar dynamikk i det forholdet. Jeg blir kvalm av å se han sitte på verandaen med mobilen mens hun gjør ALT. 

Jeg hadde vært lykkelig hadde jeg hatt 25% av hennes energi. 

Anonymkode: 62fb8...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er litt trist å se når menn driter langt i sin partner. Men kansje hun liker livet sitt? Hvem vet.

Anonymkode: 4e143...1b0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er litt trist å se når menn driter langt i sin partner. Men kansje hun liker livet sitt? Hvem vet.

Anonymkode: 4e143...1b0

Min far sa alltid "aldri stol på de som ikke drikker kaffe og de som alltid har ett glis rundt munnen". Hun ser alltid blid ut, det skal hun ha. 

Anonymkode: 62fb8...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Nabokona er sannsynligvis den mest hardtarbeidende dama i Norge. Hun har 4 barn, full jobb og en jævla lat mann. Barna er også alltid hjemme. Hun baker, kjører barn, klipper gress, maler, skifter dekk, ordner hagen, fyller badebasseng og har støv på hjernen. Hun er ute å måker snø kl 0530 på morgenen og går å plukker snegler kl 23 på kvelden (forskjellige årsyider). Mannen jobber men det er det. Utrolig rar dynamikk i det forholdet. Jeg blir kvalm av å se han sitte på verandaen med mobilen mens hun gjør ALT. 

Jeg hadde vært lykkelig hadde jeg hatt 25% av hennes energi. 

Anonymkode: 62fb8...1f0

Du høres ut som du er naboen min 😅

 

Anonymkode: 61d1d...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex med henne for å hevne deg på hennes late mann

Anonymkode: f5853...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min far sa alltid "aldri stol på de som ikke drikker kaffe og de som alltid har ett glis rundt munnen". Hun ser alltid blid ut, det skal hun ha. 

Anonymkode: 62fb8...1f0

Du har en klok far, jeg kan bekrefte at det stemmer. 

Anonymkode: 478e4...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell ham rett ut det du sier her, og sjekk hvordan han reagerer! 

 

Jeg synes synd på henne!

Anonymkode: 10f13...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min far sa alltid "aldri stol på de som ikke drikker kaffe og de som alltid har ett glis rundt munnen". Hun ser alltid blid ut, det skal hun ha. 

Anonymkode: 62fb8...1f0

Haha. For et uttrykk! 

Hva om de har to glis...? 😉 Neida, tuller. 

Anonymkode: 84144...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et klassisk tilfelle på at man kan ikke vite hva som foregår innenfor husets fire vegger eller vite noe om folks helsetilstand. Dette er også grunnen til at jeg sjelden viser meg ute, da folk synser og dømmer og oppretter tråder. 

 

Blir som den dagen jeg fortvilet satt å ventet på min far som skulle kjøre meg til akuttpsykiatrisk. Da kom moren til en jeg kjenner forbi og sa at jeg måtte slutte å se så sur ut hele tiden. Lite visste hun hva jeg gikk i gjennom de dagene og hvor nært jeg var å gi opp.

Pass på deg selv du.

Anonymkode: bad42...15e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ham, vet du f eks hvordan helsetilstanden hans er? 
 

 

Anonymkode: fb165...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg synes det veldig vanskelig å respektere folk som er slik, følger med og synser og mener om f eks naboene sine

Anonymkode: fb165...ab3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2021 at 12:26 PM, AnonymBruker said:

Jeg kjenner at jeg synes det veldig vanskelig å respektere folk som er slik, følger med og synser og mener om f eks naboene sine

Anonymkode: fb165...ab3

Enig. Men det er hobbyen deres. Og man kan ikke engang få fred fra dette i sin egen hage engang. 

Nå kjenner ikke jeg situasjonen ts beskriver, men hun vet ingenting om hva som foregår der. Kanskje har denne mannen kjempet for å få karret seg opp av sengen den dagen. 

Så lei av alle de som mener at hvis man ikke er i jobb så må man omtrent ligge på dødsleiet for å få "godkjent". Alt annet enn det da er man slabbedasker. 

Anonymkode: bad42...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm merkelig ting å reagere på, jeg kjenner selv flere slike par der den ene ikke bare elsker, men MÅ holde på med noe. Kan det tenkes at denne dama trives best med livet når hun kan gjøre noe hele tiden? Om det så er snømåking kl. 05.30 eller snegle-plukking kl. 23.00? (Skjer vel ikke samtidig?). Er faktisk ikke sikkert hun ønsker hjelp med dette en gang? Heldig for dem da, aktiv dame funnet seg en lat mann, så kan hun gjøre alt arbeid hjemme, mens han kan slappe av.

Anonymkode: 8488c...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje mannen har en svært dårlig og vond rygg for eksempel, så det er bare akkurat så han klarer å karre seg gjennom en arbeidsdag? Derfor må kona gjøre alt hjemme?

Det kan selvfølgelig også være at han er en forbanna latsabb, men hvilken av de to det er, vet jo ikke naboene.... som regel. Med mindre det paret bestemmer seg for å fortelle det til folk rundt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble syk, var jeg som nabokonen du beskriver. Med ADHD, lite søvnbehov og en psykisk syk mann, gjorde jeg "alt" hjemme. Og jeg gjorde det av egen, fri vilje!

Hva med å ta vare på deg og ditt, ts? Og slutt å spionere på hva naboen gjør! 

Anonymkode: 58ffa...2e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha sykdommer du ikke vet om. Pass dine egne saker.

Anonymkode: e08a8...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...