AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Hvilken prevensjon vil dere anbefale i min livssituasjon? Jeg er 26 år, barnløs og i et fast forhold. Barn planlegges ikke før om 1-2 år. Jeg sluttet på p-piller (Mikrogynon/Oralcon) i mars og er en helt annen person! Vil derfor ikke tilbake til hormoner og tullete kropp/humør.. - Jeg har vurdert kobberspiral da den er uten hormoner, men får høre at det ikke anbefales kvinner som ikke har født. - Jeg har vurdert minipiller, men hører at dette også inneholder hormoner. Har testet ceracette tidligere og blødde konstant i flere uker. - Kondomer er ingen av oss særlig fan av. Hvilke alternativer har jeg og hva vil dere råde meg til å velge? Tusen takk på forhånd 😊 Anonymkode: 3456e...2ad
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Det er bare tull at spiral ikke er anbefalt til folk som ikke har født. Du kan fint bruke kobberspiral, men det er gjerne unødvendig å sette inn dette nå om du planlegger å få barn om et år. At minipiller inneholder hormoner, hadde du funnet ut ved å google og ikke bare av hva du har hørt. Selvsagt er minipiller hormonprevensjon. Hvoran ellers skulle den ha hindret graviditet når den er i tablettform? Om du ikke vil bruke kondom er isåfall kun pessar med sæddrepende krem og kobberspiral det du kan bruke om du ikke vil bruke hormonprevensjon. Anonymkode: e8a17...2c3 2
Perelandra Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Kobberspiral er anbefalt for kvinner som har født pga de ikke kan bruke hormoner rett etter fødsel. Den er ikke er frarådet før kvinner som ikkje har født, men det er en vanlig misforståelse. Anonymkode: b9128...3fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå