Gå til innhold

Tidsbestemt parkering

petterm

Anbefalte innlegg

Hvis man står på en plass med gratis parkering, underskilt parkering forbudt over 48 timer, hvor lenge må bilen være borte før man kan parkere igjen på samme plass? Kan man evt flytte bilen til en annen lomme på samme plass når maks tiden er ute? Det er vanligvis sikkert 100 ledige plasser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bilen er enten elektronisk eller manuelt registrert. Jeg ville minimum ha vært borte i like lang tid mellom hver parkering, eventuelt ordnet en avtale med p-plass-eier.

Anonymkode: 8f967...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker dagen etter er greit.

Anonymkode: 5ad43...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt holder det vel å bare flytte på bilen? Kan noen vise til lover her, har lurt på dette selv.

Da jeg bodde i sentrum av en stor by, flyttet jeg mye rundt på bilen i en og samme gate for å omgå en slik regel, fikk aldri bot for det, selv om det ble flere bøter i mnd med overlegg sånn ellers (var billigere enn å betale for garasje/fast plass, så når jeg ikke skulle ut på en god stund/gadd å flytte bilen tok jeg gjerne bota på 300,- som den da var).

Endret av Surrebukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde regelen er at hjulene skal ha snurret. Tradisjonelt har vaktene satt krittmerker på dekkene. I dag tipper jeg de bruker kamera. 

Så er bilen tydelig flyttet, blir det å regne som en ny parkering. 

Uansett er det klokt å sjekke bilen daglig. Omreguleringer kan settes opp med 24 timers varsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om man bør forlate parkeringsområdet, gjøre noe annet, før man parkerer på samme plass igjen. 

Fant denne hos Parkeringsklagenemda:

"Sak 15646 – 25.03.20

Nemnda uttalte på generelt grunnlag at man ved å forlate parkeringsområdet med kjøretøyet for deretter å komme tilbake og parkere på området på nytt, i utgangspunktet har foretatt to selvstendige parkeringer. Videre viste nemnda at man ved to selvstendige parkeringer kan trekke én gratisbillett lovlig for hver parkering. Nemnd fant imidlertid at man ikke kan omgå reguleringen på stedet ved å kun kjøre ut og inn igjen til området.

Nemnda bemerket på prinsipielt grunnlag at det i det minste må kreves noen form for annen aktivitet mellom parkeringene utover det at fører kjører ut og inn igjen."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...