Gå til innhold

Fra FF til forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det alltid slik at FF er og forblir sex? Eller kan det utvikle seg til å bli noe mer på sikt? Kan digg sex overraske en som i utgangspunktet bare ville ha det gøy.. og få vedkommende til å ønske noe mer?

Selv er jeg vel en som _ikke_ burde inngå slike relasjoner, fordi jeg får følelser altfor lett. Men når man treffer en man virkelig liker, og han bare vil være FF, så vakler man litt lell ;)

Anonymkode: e0d2d...ea1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er litt i samme båt som deg. Og har vært der før. For flere år siden trodde jeg at jeg datet en flott mann. Viste seg når jeg tok det opp, at for han bare hang vi sammen, og andre ganger hadde vi sex. Jeg ble utrolig skuffet og lei meg. Har holdt kontakten men ikke sett hverandre på mange år. Inntill nå. Og alle følelsene mine kom tilbake med en gang, sammen med frykten for å bli forlatt. IGJEN. Jeg forstår ikke hvorfor jeg gjør dette mot meg selv. Men mine erfaringer er at en FF aldri vil bli noe mer. Hvorfor forstår jeg bare ikke. Dersom man har sykt god kjemi både i samtaler og i senga. Hva er problemet da? Finner de en egentlig ikke attraktiv? Og som dame er det voldsomt irriterende at en blir så fort knytta. 😪

Anonymkode: 50415...d98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg klarer ikke gå videre uansett. Pga har bestemt meg for at dette er seksuellt forhold.

Følelser kan man faktisk styre og bestemme over. Noe som heter fornuft, et romantisk forhold er jo ikke basert på fornuft. 

Anonymkode: 75cb4...86c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg klarer ikke gå videre uansett. Pga har bestemt meg for at dette er seksuellt forhold.

Følelser kan man faktisk styre og bestemme over. Noe som heter fornuft, et romantisk forhold er jo ikke basert på fornuft. 

Jeg er ikke helt enig i at man kan styre følelser.. Hadde jeg kunne gjort det så hadde jeg jo bare glemt de jeg har hatt sex med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble forhold med den enste ff jeg noen gang har hatt. Vi passet egentlig bare sexuelt, men det ble følelser. Det ble slutt etter et par år, vi var for forskjellige.

Anonymkode: 1901a...243

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i utgangspunktet ff med han som nå er mannen min. Det var veldig digg sex,som utviklet seg til å bli forhold. Har vært sammen i 19 år nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble forhold med den enste ff jeg noen gang har hatt. Vi passet egentlig bare sexuelt, men det ble følelser. Det ble slutt etter et par år, vi var for forskjellige.

Anonymkode: 1901a...243

Nettopp.

AnonymBruker
Skrevet
Blue81 skrev (12 minutter siden):

Jeg var i utgangspunktet ff med han som nå er mannen min. Det var veldig digg sex,som utviklet seg til å bli forhold. Har vært sammen i 19 år nå. 

Oi, så spennende! Hvor lang tid utviklet dette seg over? Og hvordan skjedde det at det ble mer enn kun sex? :)

Lurer litt på hvordan jeg skal gå frem selv, skjønner du! :)

AnonymBruker
Skrevet
Blue81 skrev (14 minutter siden):

Men du er førti år. 

Nå ligger alle med alle og mannfolka er de som kan velge å enten bli sammen med eller holde dama på gress.

Da dere ble sammen for nesten tjue år siden eksisterte ikke termen FF slii den gjør nå.

Anonymkode: a173a...995

Skrevet

Det var vel i første omgang rundt et års tid der vi møttes jevnlig og ganske tilfeldig og endte opp med sex(god og langvarig) hver gang vi møttes. Jeg var veldig ung,og det var helt uforpliktende, men vi var glade i hverandre på vennevis.  Begynte å få litt følelser etter en stund,men det var akkurat som om tiden ikke var helt riktig for det,på et vis.  Ble plutselig tatt med  storm av en annen mann,kort og veldig stormfullt forhold som endte med et barn. Var alene igjen fra barnet var tre mnd,og min mann tok kontakt da barnet mitt var ett år. Hadde sett hverandre på avstand noen ganger, og jeg drømte veldig om ham,ønsket at jeg hadde turt å ta kontakt..Hadde på det tidspunktet innsett at jeg var dypt forelsket i ham,selv med to år uten kontakt. Så da han tok kontakt igjen,begynte vi som ff igjen,men det ble veldig fort klart for begge to at vi ville være i et forhold. Og siden har det vært oss to. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men du er førti år. 

Nå ligger alle med alle og mannfolka er de som kan velge å enten bli sammen med eller holde dama på gress.

Da dere ble sammen for nesten tjue år siden eksisterte ikke termen FF slii den gjør nå.

Anonymkode: a173a...995

Kan love deg at termen ff eksisterte i aller høyeste grad. Han var heller ikke den eneste jeg hadde,noe han var klar over. Det var mange i min vennekrets som hadde ff, både en eller flere.  Vi klarte å få pult uten tinder vi. Ser ikke egentlig så stor forskjell ,bortsett fra at nå skjer alt på sosiale medier og diverse apper. Hadde faktisk mobiler på den tiden også.

Endret av Blue81
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blue81 skrev (11 minutter siden):

Det var vel i første omgang rundt et års tid der vi møttes jevnlig og ganske tilfeldig og endte opp med sex(god og langvarig) hver gang vi møttes. Jeg var veldig ung,og det var helt uforpliktende, men vi var glade i hverandre på vennevis.  Begynte å få litt følelser etter en stund,men det var akkurat som om tiden ikke var helt riktig for det,på et vis.  Ble plutselig tatt med  storm av en annen mann,kort og veldig stormfullt forhold som endte med et barn. Var alene igjen fra barnet var tre mnd,og min mann tok kontakt da barnet mitt var ett år. Hadde sett hverandre på avstand noen ganger, og jeg drømte veldig om ham,ønsket at jeg hadde turt å ta kontakt..Hadde på det tidspunktet innsett at jeg var dypt forelsket i ham,selv med to år uten kontakt. Så da han tok kontakt igjen,begynte vi som ff igjen,men det ble veldig fort klart for begge to at vi ville være i et forhold. Og siden har det vært oss to. 

Fin historie da. Viser at det finnes litt håp :) 

Det hadde gått 3 år siden min FF såret meg veldig sist gang, og nå er han tilbake igjen. Vi har nylig hatt sex og alle mine følelser strømmet tilbake. Jeg tror virkelig at jeg har gjort en stor feil nå. Jeg har ikke lyst til å bli såret igjen, men samtidig så har vi det jo så bra når vi er sammen. Han er verdens fineste fyr på så mange måter. Og døgnet har alt for få timer når jeg er sammen med han. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre, skal jeg ignorere eller skal jeg fortsette? 😕 

Skrevet

Huff,vanskelige dager det der,klump i magen og angsten for å virke masete og pushy.  Misunner deg ikke den,nei. Jeg hoppet rett og slett i det,etter et par mnd,og sa at nå er jeg kommet til det punktet at vi enten må bli sammen,eller ikke treffes mer,for jeg har for sterke følelser til å bare være ff.  Gruet meg noe sykt,fikk heldigvis god respons, siden han hadde gått med samme følelser og tanker.  Vet jo at jeg har vært heldig,hadde en ff før som det  ikke gikk veien med,og én som hadde følelser for meg,som jeg måtte avvise. Ikke kjekt det heller.  Ville rett og slett anbefalt en liten samtale,bare for å få avklart situasjonen.  Det er ikke verdt å investere alt for mye i seg selv om det ikke blir gjengjeldt. Det er det alt for vondt til. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Fin historie da. Viser at det finnes litt håp :) 

Det hadde gått 3 år siden min FF såret meg veldig sist gang, og nå er han tilbake igjen. Vi har nylig hatt sex og alle mine følelser strømmet tilbake. Jeg tror virkelig at jeg har gjort en stor feil nå. Jeg har ikke lyst til å bli såret igjen, men samtidig så har vi det jo så bra når vi er sammen. Han er verdens fineste fyr på så mange måter. Og døgnet har alt for få timer når jeg er sammen med han. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre, skal jeg ignorere eller skal jeg fortsette? 😕 

Det spørs veldig hvordan han såret deg føler jeg.. Hva skjedde? Og har dere snakket ut om det?

Anonymkode: 79c93...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blue81 skrev (15 minutter siden):

Huff,vanskelige dager det der,klump i magen og angsten for å virke masete og pushy.  Misunner deg ikke den,nei. Jeg hoppet rett og slett i det,etter et par mnd,og sa at nå er jeg kommet til det punktet at vi enten må bli sammen,eller ikke treffes mer,for jeg har for sterke følelser til å bare være ff.  Gruet meg noe sykt,fikk heldigvis god respons, siden han hadde gått med samme følelser og tanker.  Vet jo at jeg har vært heldig,hadde en ff før som det  ikke gikk veien med,og én som hadde følelser for meg,som jeg måtte avvise. Ikke kjekt det heller.  Ville rett og slett anbefalt en liten samtale,bare for å få avklart situasjonen.  Det er ikke verdt å investere alt for mye i seg selv om det ikke blir gjengjeldt. Det er det alt for vondt til. 

Huff ja, du sier noe. Vet jo at det enkleste er å hoppe i det. Men jeg må gi det litt mer tid. Jeg hadde kommet godt over han og de siste årene har jeg ikke tenkt noe særlig over det når han har snappet osv. for det har vært vennskapelig. Vi har hatt kontakt så og si daglig siden vi ble kjent for 6-7 år siden. Men han er litt sjenert, og samme med meg. 

Men nå har jeg bare en stor klump i magen.. Han såret meg bare med at han ikke gjengjeldte følelsene og jeg følte vi hadde datet lenge. Men det var ikke det han hadde sett på det som. Til tross for middager, turer osv. Jeg tror kanskje at han fremdeles ikke er ute etter noe forhold. Han er mye på jobbreiser, og han trives med det. Tror det hadde vært for mye for han å skulle prøve å få et forhold til å fungere samtidig. Så jeg vet egentlig svaret, men vil liksom ikke se det helt heller. Hehe. Får prøve å ikke tenke så mye på han. Men det er ikke akkurat lett når det bruser ekstra i brystet hver gang han sender snap o.l. 

Dette ble fryktelig rotete, akkurat som relasjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff ja, du sier noe. Vet jo at det enkleste er å hoppe i det. Men jeg må gi det litt mer tid. Jeg hadde kommet godt over han og de siste årene har jeg ikke tenkt noe særlig over det når han har snappet osv. for det har vært vennskapelig. Vi har hatt kontakt så og si daglig siden vi ble kjent for 6-7 år siden. Men han er litt sjenert, og samme med meg. 

Men nå har jeg bare en stor klump i magen.. Han såret meg bare med at han ikke gjengjeldte følelsene og jeg følte vi hadde datet lenge. Men det var ikke det han hadde sett på det som. Til tross for middager, turer osv. Jeg tror kanskje at han fremdeles ikke er ute etter noe forhold. Han er mye på jobbreiser, og han trives med det. Tror det hadde vært for mye for han å skulle prøve å få et forhold til å fungere samtidig. Så jeg vet egentlig svaret, men vil liksom ikke se det helt heller. Hehe. Får prøve å ikke tenke så mye på han. Men det er ikke akkurat lett når det bruser ekstra i brystet hver gang han sender snap o.l. 

Lykke til,uansett. Er det meningen det skal bli dere to,så blir det gjerne det tilslutt, livet er uforutsigbart og kronglete. Har desverre ikke så mange kloke råd,det gikk heldigvis bra for min del,men det er faktisk dritvanskelig å ta riktige beslutninger i kjærlighetslivet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gir dere kjærestefordeler til menn som ikke vil ha dere som kjæreste? Hvorfor har dere så lave tanker om dere selv? Slutt å ha sex, er mannen interessert så er han med dere for det. 

Anonymkode: 20cb0...249

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Huff.. Har dere snakket om det i det hele tatt? Har han gitt noen tegn til å ønske noe seriøst denne gangen? Ellers antar han muligens at du ikke hadde ligget med han igjen med mindre du var ok med at han ikke ønsker noe langvarig, ettersom du vet hvor han står ref forrige gang.. 

Anonymkode: 79c93...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde flere FF etter jeg gikk ifra min ex. Utviklet etterhvert følelse for den ene jeg hadde det veldig gøy med. Nå har vi vert sammen i 20 år, og har det fortsatt veldig gøy 😉

Anonymkode: 785d0...f6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde flere FF etter jeg gikk ifra min ex. Utviklet etterhvert følelse for den ene jeg hadde det veldig gøy med. Nå har vi vert sammen i 20 år, og har det fortsatt veldig gøy 😉

Anonymkode: 785d0...f6a

Så herlig! Må innrømme at jeg håper (🙏) det samme kan skje her, men prøver å ha is i magen.

Takk for alle svar – kjempegøy å høre om deres erfaringer! 😀

TS.

PS: til deg i samme situasjon: Lykke til! 🤞💕

Anonymkode: e0d2d...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...