AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Hei. Vi skal bygge hus og ønsker gjerne tips fra andre i prosessen. Gjerne tips om hvitevarer, vi tenker integrert på kjøkken (kjøleskap + forhåpentligvis fryseskap, oppvaskmaskin og komfyr i god høyde). Kjøkken blir fra IKEA, har i utgangspunktet tenkt hvitt med glatte flater. Gjerne vis med bilder hvordan dere har tenkt med farger på vegg/gulv og kjøkken/bad + soverom😊 Vi har tenkt lys grå på vegg i stue/gang+kjøkken, mørkere farge på soverom, da gjerne mørkeblå. Badet har vi tenkt mørkere, men usikker på hvor mørkt, blir baderomspanel😊 Anonymkode: b37bf...fc7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Vi tenker litt motsatt fra dere. Skal ha lyst soverom og bad, og mørkt kjøkkenet. Kjøkkenet skal være en åpen stueløsning i en stor og solrik stue med svære vinduer. Anonymkode: f8e57...71f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Av hvitevarer skal vi ha underlimt vask med quooker, integrert helt kjøleskap, egen fryser i matbod, integrert komfyr med mikrofunksjon, platetopp på øy med avtrekksvifte i midten av platen. Vinskap i selve øya. De fleste hvitevarer fra Siemens, vinskap fra temptech. Anonymkode: f8e57...71f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Vi har hatt lyse soverom der vi bor nå og funnet ut at vi trives bedre med mørkt soverom, jeg for min del må ha det så mørkt som mulig ellers sliter jeg med søvn. Synes det er vanskelig å velge farge for jeg greier ikke å visualisere hvordan det blir ferdig🤔 TS Anonymkode: b37bf...fc7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Av hvitevarer skal vi ha underlimt vask med quooker, integrert helt kjøleskap, egen fryser i matbod, integrert komfyr med mikrofunksjon, platetopp på øy med avtrekksvifte i midten av platen. Vinskap i selve øya. De fleste hvitevarer fra Siemens, vinskap fra temptech. Anonymkode: f8e57...71f Takk for tips, vi skal ikke ha øy, men får et u-formet kjøkken. Vi vurderer komfyr fra AEG, muligens oppvaskmaskin fra Electrolux.. Og så langt har vi kommet🤪 TS Anonymkode: b37bf...fc7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har hatt lyse soverom der vi bor nå og funnet ut at vi trives bedre med mørkt soverom, jeg for min del må ha det så mørkt som mulig ellers sliter jeg med søvn. Synes det er vanskelig å velge farge for jeg greier ikke å visualisere hvordan det blir ferdig🤔 TS Anonymkode: b37bf...fc7 Aha! Vi har hvitt soverom nå, men har blackout-gardiner, så rommet er helt sort når vi sover ☺️ Jeg kan anbefale Pinterest om du ikke allerede er der, sååå mange fine inspirasjonsbilder. Anonymkode: f8e57...71f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Takk for tips, vi skal ikke ha øy, men får et u-formet kjøkken. Vi vurderer komfyr fra AEG, muligens oppvaskmaskin fra Electrolux.. Og så langt har vi kommet🤪 TS Anonymkode: b37bf...fc7 Har vært på mange visninger med u-formet kjøkken. Deilig med godt med skapplass. Anonymkode: f8e57...71f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aha! Vi har hvitt soverom nå, men har blackout-gardiner, så rommet er helt sort når vi sover ☺️ Jeg kan anbefale Pinterest om du ikke allerede er der, sååå mange fine inspirasjonsbilder. Anonymkode: f8e57...71f Takk for tips😊 Anonymkode: b37bf...fc7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært på mange visninger med u-formet kjøkken. Deilig med godt med skapplass. Anonymkode: f8e57...71f Ja det er herlig, vi har ganske stort kjøkken her vi bor nå og det er i overkant stort og lite praktisk. Ønsker fortsatt stort kjøkken, men praktisk og smartere enn det vi har. Vi kjenner heldigvis flere som har bygget i forskjellige aldre og ble tipset om varmekabler på gulv også i stue. Det har jeg aldri tenkt på, men så lurt! Godt når det er barn i bildet og når vi er eldre😊 Anonymkode: b37bf...fc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå