Gå til innhold

Låner/lånte dere penger til å ha bryllup?


Imax

Låner/lånte dere penger til bryllupet?  

  1. 1. Låner/lånte dere penger til bryllupet?

    • Nei, vi spleiser med foreldre
      10
    • Ja, under 50 000
      0
    • Nei, foreldre betaler
      1
    • Nei, vi betaler alt selv
      8
    • Ja, over 50 000
      2


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi slapp heldigvis å låne. Vi fikk en viss sum av foreldrene våre i gave, og det ble nok til et bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte for en stund siden om en mor som tok opp lån for å finansiere datterens bryllup! En tankevekker...

Vi skal betale alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket virkelig å betale bryllupet vårt selv, og vi klarte det på sett og vis. Moren min betalte riktignok hovedretten for oss, men dette var også en del av bryllupsgaven vi fikk. Synes det var en kjempefin løsning. Vi sparte dermed noen kroner, og klarte å betale resten på egenhånd. Synes det er ille om man må ta opp lån for å gifte seg, man kan jo lage et billig bryllup for så å slippe å låne penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville också betala bröllopet själva, och hade klarat av detta utan hjälp från våra föräldrar, men är oerhört glada över att de ville bidra till vår dag på eget sätt och initiativ.

Vi i bröllopsgåva från min mor pengar till kläder, oerhört bra och mycket välkommet. Min farfar gav oss bröllopsövernattningen (mycket bättre än pengar och saker!). Mina svärföräldrar ordnade mat och kakor, ställde upp med hus och var allmänt underbara, plus att vi fick en penga gåva som ska användas i till något speciellt i framtiden.

Vårt bröllop var ju inte heller så stort och dyrt i det stora hela så att låna pengar till det var det aldrig tal om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte klærne våre selv samt en del av drikkevarene og en kransekake, og selvfølgelig frisøren. Resten betalte våre foreldre. Vi hadde forholdsvis stort bryllup med 70 til middag og 15 til kaffe. Skyss fra kirken ordnet vi selv da vi har egne hester, samt brukte forloverens bil resten av veien (helt vanlig pen personbil). Min svoger var fotograf og tok helt supre bilder helt gratis (både farve-og svarthvitt bilder) og kakene ble bakt av meg, mødre, tanter og bestemødre. Hadde levende musikk, åpen bar og en strålende aften. Hadde vi måttet låne penger for å betale bryllupet så hadde vi nok tatt et mye enklere og rimeligere bryllup, men ettersom våre foreldre for lenge siden tilbød seg å betale dersom vi ønsket å gifte oss så tok vi imot dette istedet for en bryllupsgave. Dette gjorde vi med god samvittighget vel og merke på grunn av at vi VISSTE at begge foreldrepar har råd til dette. Men jeg skjønner godt at mange strever med å få pengene til å strekke til, når alt som har med bryllup å gjøre er så dyrt.

Lykke til uansett hvordan det blir, det viktigste er at dere får hverandre :wink:

Klem fra Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...