AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #21 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så dere er i mot pensjon, ferie, arbeidstid, foreldreperm og alt annet fagforeningene har kjempet fram? Det å avslutte en fullt lovlig forsvarlig streik på slikt grunnlag er jo en skam, uavhengig om man er enig i streikegrunnlaget. Anonymkode: e6edb...d4d Jeg mente at arbeidsgiver var reddet... for en mulig brann eller hva det nå er. Heier på lærere og sykepleiere! Lærere har forøvrig blitt tatt alt for lite vare på gjennom pandemien. de burde stått langt fremme i vaksinekøen bl.a. Datteren min går på en skole der de er helt fantastiske! I mitt hodet så er det ikke hvem som helst som kan bli lærer. Er så glad for de lærerne Norge har❤️ De fleste står på deres side💪 Enig at det er en skam måte streiken ble tvunget avsluttet på. Anonymkode: b452f...299 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #22 Skrevet 4. juni 2021 Veldig bra at tvungen lønnsnemd ble innført. En del grupper er blitt høye på seg selv under pandemien. Anonymkode: 89e51...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #23 Skrevet 4. juni 2021 Game on KS! Fra og med i dag kan dere glemme noe som helst ekstra innsats. Jeg jobber mine minutter pr uke, vikartimer og ubetalt overtid utgår. Som vil si at overtid utgår. Det gjør også hyggelige opplegg med elevene på kveldstid, og å være tilgjengelig utenfor arbeidstid. Både for elever og foreldre. Det innebærer også sensoroppdrag. Det ser jeg flere snakker om å droppe. Og dere bør håpe pandemien virkelig er slutt, for godviljen er slutt der også. Jeg merker meg også at det er valgår TRI. Vi ses i mai 2022. Anonymkode: 46b31...ac8 18
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #24 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dere er i mot pensjon, ferie, arbeidstid, foreldreperm og alt annet fagforeningene har kjempet fram? Det å avslutte en fullt lovlig forsvarlig streik på slikt grunnlag er jo en skam, uavhengig om man er enig i streikegrunnlaget. Anonymkode: e6edb...d4d Jeg har ikke råd til å være hjemme flere dager fra min lavtlønte lavstatusjobb nå. Anonymkode: 54d6b...711 3
stan Skrevet 4. juni 2021 #25 Skrevet 4. juni 2021 Brunello skrev (1 time siden): Når fagforeningsrepresentantene er så dumme at de ikke innvilger dispensasjoner umiddelbart har de bare seg selv å takke. Dispensasjon var innvilget. Sjekk fakta før du poster. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #26 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Game on KS! Fra og med i dag kan dere glemme noe som helst ekstra innsats. Jeg jobber mine minutter pr uke, vikartimer og ubetalt overtid utgår. Som vil si at overtid utgår. Det gjør også hyggelige opplegg med elevene på kveldstid, og å være tilgjengelig utenfor arbeidstid. Både for elever og foreldre. Det innebærer også sensoroppdrag. Det ser jeg flere snakker om å droppe. Og dere bør håpe pandemien virkelig er slutt, for godviljen er slutt der også. Jeg merker meg også at det er valgår TRI. Vi ses i mai 2022. Anonymkode: 46b31...ac8 Helt enig! Hilsen grunnskolelærer. Anonymkode: 21f7b...e36 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #27 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig! Hilsen grunnskolelærer. Anonymkode: 21f7b...e36 Jeg hadde sluttet hvis jeg var dere. Anonymkode: 6d342...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #28 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig! Hilsen grunnskolelærer. Anonymkode: 21f7b...e36 Bra! Jeg håper mange nok av oss snart begynner å vise at nok er nok med mer enn bare ord. KS belager seg på dugnad og godvilje, men gir ikke noe igjen. Da må man få fram poenget på andre måter. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde sluttet hvis jeg var dere. Anonymkode: 6d342...dbc Fordi?! Anonymkode: 46b31...ac8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #29 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Game on KS! Fra og med i dag kan dere glemme noe som helst ekstra innsats. Jeg jobber mine minutter pr uke, vikartimer og ubetalt overtid utgår. Som vil si at overtid utgår. Det gjør også hyggelige opplegg med elevene på kveldstid, og å være tilgjengelig utenfor arbeidstid. Både for elever og foreldre. Det innebærer også sensoroppdrag. Det ser jeg flere snakker om å droppe. Og dere bør håpe pandemien virkelig er slutt, for godviljen er slutt der også. Jeg merker meg også at det er valgår TRI. Vi ses i mai 2022. Anonymkode: 46b31...ac8 Ergo vil du da bare ha fem ukers ferie som alle andre, ikke fem uker ferie og minst seks uker "avspasering"? I.o.m at du heretter ikke skal jobbe overtid, mener jeg? Den overtiden dere liksom avspaserer på sommeren, jula, påske og høst- og vinterferien? Når det er sagt, kan Unio kun skylde på seg selv her. De avslo disp.søknaden tre ganger. De sa de hadde innvilget den med en gang om de visste at det var fare på ferde. Hvorfor tror de det ble søkt om disp. i utgangspunktet? Bare fordi, liksom? Anonymkode: 887b0...9f5 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #30 Skrevet 4. juni 2021 stan skrev (35 minutter siden): Dispensasjon var innvilget. Sjekk fakta før du poster. Etter tre søknader, ja og først når Unio skjønte at nekten kom til å ende i tvungen lønsnemnd. Sjekk fakta før du poster. Anonymkode: 887b0...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #31 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ergo vil du da bare ha fem ukers ferie som alle andre, ikke fem uker ferie og minst seks uker "avspasering"? I.o.m at du heretter ikke skal jobbe overtid, mener jeg? Den overtiden dere liksom avspaserer på sommeren, jula, påske og høst- og vinterferien? Når det er sagt, kan Unio kun skylde på seg selv her. De avslo disp.søknaden tre ganger. De sa de hadde innvilget den med en gang om de visste at det var fare på ferde. Hvorfor tror de det ble søkt om disp. i utgangspunktet? Bare fordi, liksom? Anonymkode: 887b0...9f5 Jeg mener selvfølgelig overtid som i «tid som kommer på toppen av timene i arbeidstidsavtalen min». For eksempel vikartimer, møter utenom min arbeidstid, hyggekvelder. vurdering/kommunikasjon utover mine avmålte timer og lignende. Så slapp helt av, avspasering blir det fortsatt. Ellers anbefaler jeg deg å faktisk følge med i saken, da det har kommet fram at det både har vært foreslått andre løsninger, og gitt disposisjon tidligere i dag, men KS «ville ikke». Anonymkode: 46b31...ac8 6
Brunello Skrevet 4. juni 2021 #32 Skrevet 4. juni 2021 stan skrev (43 minutter siden): Dispensasjon var innvilget. Sjekk fakta før du poster. De søkte fire ganger før det ble gitt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #33 Skrevet 4. juni 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): De søkte fire ganger før det ble gitt. Tre ganger, påstår KS. Disposisjonen ble fortsatt gitt nesten 2 timer FØR møtet med TRI, og interessant nok, så er tillitsvalgt ved det aktuelle anlegget i sjokk. Anonymkode: 46b31...ac8 4
Brunello Skrevet 4. juni 2021 #34 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tre ganger, påstår KS. Disposisjonen ble fortsatt gitt nesten 2 timer FØR møtet med TRI, og interessant nok, så er tillitsvalgt ved det aktuelle anlegget i sjokk. Anonymkode: 46b31...ac8 Da har de lært at man gir disp ved første henvendelse neste gang. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #35 Skrevet 4. juni 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Da har de lært at man gir disp ved første henvendelse neste gang. Hvorfor skal man gi disposisjon om det kan løses på andre måter, for eksempel ved å omdisponere folk? Og hvorfor er tillitsvalgte ved Frevar tatt på senga? Jeg antar at han også kjenner situasjonen. Og hvorfor skal man komme unna med å nekte å ta i mot disposisjonen når den kommer? Dette er skittent spill, og jeg tror ikke det kommer til å lønne seg for KS i det lange løp. Anonymkode: 46b31...ac8 5
Brunello Skrevet 4. juni 2021 #36 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal man gi disposisjon om det kan løses på andre måter, for eksempel ved å omdisponere folk? Og hvorfor er tillitsvalgte ved Frevar tatt på senga? Jeg antar at han også kjenner situasjonen. Og hvorfor skal man komme unna med å nekte å ta i mot disposisjonen når den kommer? Dette er skittent spill, og jeg tror ikke det kommer til å lønne seg for KS i det lange løp. Anonymkode: 46b31...ac8 Hvorfor skal man streike. Den siste velbegrunnede streiken i den vestlige verden var kullarbeiderne i England på begynnelsen av 80-tallet. Streik som kampform er foreldet. Det må finnes andre og bedre dlternativet. 1
stan Skrevet 4. juni 2021 #37 Skrevet 4. juni 2021 Brunello skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal man streike. Den siste velbegrunnede streiken i den vestlige verden var kullarbeiderne i England på begynnelsen av 80-tallet. Streik som kampform er foreldet. Det må finnes andre og bedre dlternativet. Ja. Hva foreslår du? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #38 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal man gi disposisjon om det kan løses på andre måter, for eksempel ved å omdisponere folk? Og hvorfor er tillitsvalgte ved Frevar tatt på senga? Jeg antar at han også kjenner situasjonen. Og hvorfor skal man komme unna med å nekte å ta i mot disposisjonen når den kommer? Dette er skittent spill, og jeg tror ikke det kommer til å lønne seg for KS i det lange løp. Anonymkode: 46b31...ac8 Er ikke det streikebryteri? Hadde KS kommet med forslaget om å omdisponere, kan du gi deg faen på at Unio da hadde sagt at det var streikebryteri. Men når ser at det hadde gagnet dem, at de da hadde unngått tvungen lønsnemnd, da er det plutselig helt i orden med omdisponering? Anonymkode: 887b0...9f5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #39 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg mener selvfølgelig overtid som i «tid som kommer på toppen av timene i arbeidstidsavtalen min». For eksempel vikartimer, møter utenom min arbeidstid, hyggekvelder. vurdering/kommunikasjon utover mine avmålte timer og lignende. Så slapp helt av, avspasering blir det fortsatt. Ellers anbefaler jeg deg å faktisk følge med i saken, da det har kommet fram at det både har vært foreslått andre løsninger, og gitt disposisjon tidligere i dag, men KS «ville ikke». Anonymkode: 46b31...ac8 Selvsagt blir det det. 😂 Anonymkode: 887b0...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #40 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvsagt blir det det. 😂 Anonymkode: 887b0...9f5 ...fordi hun jobber for de timene. Det hun dropper er den ubetalte overtiden, oppå avspaseringsovertiden. Anonymkode: 64d19...d68 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå