Gå til innhold

Folk tåler ingenting lengre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i flere livestream sendinger og annet. Når debatter kommer, så hender det plutselig at andre ikke tåler å høre andres meninger og skal selv ha rett. Snakker en for mye om meningen sin, så blir man oftere utestengt fordi andre blir "slitne". Minner om folk som sier "Ja, det er morsomt en gang, men holder nå" Mods som skal liksom avgjøre og pirke hvor grensene går. Blir helt ovenfra og ned.

Begynner å bli drittlei sånt. 

Anonymkode: 47871...18a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken er at ingen står opp å sier i mot krenkehysteriet så da fortsetter de bare.

Jeg har laget meg ny hobby av det; kverulere med krenkede mennesker til det ryker ut av ørene deres 😂

Anonymkode: 01b71...89b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tåler kun seg selv. 
 

veldig ironisk da at jo mer folk krever at man skal tåle, jo mindre tåles det. Kan det tenkes at dette toleranse-kravet er en form for sadisme? Er jo ganske krevende da at mennesker skal være så utrolig individualistiske og samtidig er båssetting strengt forbudt. Krever jo veldig mye av oss og ingen blir fornøyde. 
 

jeg har i alle fall møtt ekstreme forventninger om aksept og har møtt veldig lite aksept, synes det er ganske slitsomt samfunn. Hadde klart meg bedre uten alt dette. Hva skal jeg liksom få ut av at gamle gubber tror de er snertne jenter på 21 år? 

Anonymkode: 80e40...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til situasjonene du tenker på i de livestream-sendingene du har sett.

Men for og ta det motsatte perspektivet, så er det slitsomt når noen bare må mase i samme spor fordi de mener ens egen mening er så utrolig viktig.

Det er også typisk sånne som hevder de blir kneblet eller at folk ikke tåler å høre meningen deres når de får kritikk for den.

Vi har vel aldri vært åpnere som samfunn enn vi er nå, eller hatt flere arenaer for en bredere gruppe mennesker til å tyte om meningene sine til et publikum. Så slutt nå heller og bli så vonbrotne når noen sier "hold kjeft" fordi de er lei av å høre på deg og synes du er full av piss. Hvis du skal ha retten til å ha en mening, så har da andre like mye rett til å være uenig i den.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har vært i flere livestream sendinger og annet. Når debatter kommer, så hender det plutselig at andre ikke tåler å høre andres meninger og skal selv ha rett. Snakker en for mye om meningen sin, så blir man oftere utestengt fordi andre blir "slitne". Minner om folk som sier "Ja, det er morsomt en gang, men holder nå" Mods som skal liksom avgjøre og pirke hvor grensene går. Blir helt ovenfra og ned.

Begynner å bli drittlei sånt. 

Anonymkode: 47871...18a

Vel, hvis folk sitter i en livestream og faktisk snakker om meningen sin, istedenfor å bare si sin mening, så skjønner jeg godt at folk ikke tåler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Folk tåler kun seg selv. 
 

veldig ironisk da at jo mer folk krever at man skal tåle, jo mindre tåles det. Kan det tenkes at dette toleranse-kravet er en form for sadisme? Er jo ganske krevende da at mennesker skal være så utrolig individualistiske og samtidig er båssetting strengt forbudt. Krever jo veldig mye av oss og ingen blir fornøyde. 
 

jeg har i alle fall møtt ekstreme forventninger om aksept og har møtt veldig lite aksept, synes det er ganske slitsomt samfunn. Hadde klart meg bedre uten alt dette. Hva skal jeg liksom få ut av at gamle gubber tror de er snertne jenter på 21 år? 

Anonymkode: 80e40...c02

Enig med deg og @Cuntzilla her. Kort sagt fryktelig slitsomt å skulle forholde seg til alle andres meninger. Jo mere som tytes jo mindre gidder jeg delta og jeg har sagt klart ifra i enkelte diskusjoner her inne bla hvor enkeltbrukere gang på gang skal skape toleranse for sin gruppe om at man skyter seg selv i foten hvis man alltid skal smelle med dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært i flere livestream sendinger og annet. Når debatter kommer, så hender det plutselig at andre ikke tåler å høre andres meninger og skal selv ha rett. Snakker en for mye om meningen sin, så blir man oftere utestengt fordi andre blir "slitne". Minner om folk som sier "Ja, det er morsomt en gang, men holder nå" Mods som skal liksom avgjøre og pirke hvor grensene går. Blir helt ovenfra og ned.

Begynner å bli drittlei sånt. 

Anonymkode: 47871...18a

Du tåler ikke å høre andres meninger om dine meninger, men forlanger at andre skal høre dine meninger uten at de ytrer sine meninger.

Hvis de er stygge og ufine mot deg, skjønner jeg at du reagerer. Men hvis deres ytringer kun er et svar på dine ytringer, så er det kanskje bare noe du må regne med i en debatt.

Anonymkode: 4afa8...84d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du tåler ikke å høre andres meninger om dine meninger, men forlanger at andre skal høre dine meninger uten at de ytrer sine meninger.

Hvis de er stygge og ufine mot deg, skjønner jeg at du reagerer. Men hvis deres ytringer kun er et svar på dine ytringer, så er det kanskje bare noe du må regne med i en debatt.

Når var det jeg sa at jeg forlangte noe som helst? Jeg snakker om at de var usaklige som utestengte meg for at jeg skrev et par raske meldinger til om det. Kommanderte meg til å holde munn nærmest. Jeg hadde ingenting i mot deres meninger. Var en film jeg mislikte sterkt og det var tydeligvis for slitsomt for dem.

Anonymkode: 47871...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når var det jeg sa at jeg forlangte noe som helst? Jeg snakker om at de var usaklige som utestengte meg for at jeg skrev et par raske meldinger til om det. Kommanderte meg til å holde munn nærmest. Jeg hadde ingenting i mot deres meninger. Var en film jeg mislikte sterkt og det var tydeligvis for slitsomt for dem.

Anonymkode: 47871...18a

Du er vel slitsom da..

Anonymkode: 4a7ee...3d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du er vel slitsom da..

 

Takk for den

Anonymkode: 47871...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når var det jeg sa at jeg forlangte noe som helst? Jeg snakker om at de var usaklige som utestengte meg for at jeg skrev et par raske meldinger til om det. Kommanderte meg til å holde munn nærmest. Jeg hadde ingenting i mot deres meninger. Var en film jeg mislikte sterkt og det var tydeligvis for slitsomt for dem.

Anonymkode: 47871...18a

Men altså. Hvis du skal ha svar her i fht til en helt bestemt situasjon så må du fortelle mere enn du gjorde i HI. Vi er ikke synske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (5 timer siden):

Men altså. Hvis du skal ha svar her i fht til en helt bestemt situasjon så må du fortelle mere enn du gjorde i HI. Vi er ikke synske.

Vet ikke hvor mye jeg vil si. Var en Star Wars diskusjon, om hvilket sett med filmer som var best. Følte jeg debatterte på samme måte som de andre, men at de mente jeg gjentok meg selv for mye, var strengt tatt bare et par ganger så ble jeg sett på som en "hater" Skulle tro filmene var "hellige" for dem.

Anonymkode: 47871...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har vært i flere livestream sendinger og annet. Når debatter kommer, så hender det plutselig at andre ikke tåler å høre andres meninger og skal selv ha rett. Snakker en for mye om meningen sin, så blir man oftere utestengt fordi andre blir "slitne". Minner om folk som sier "Ja, det er morsomt en gang, men holder nå" Mods som skal liksom avgjøre og pirke hvor grensene går. Blir helt ovenfra og ned.

Begynner å bli drittlei sånt. 

Anonymkode: 47871...18a

Du er nok litt ufrivillig morsom nå. Det er min mening. Takk for god latter! 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor mye jeg vil si. Var en Star Wars diskusjon, om hvilket sett med filmer som var best. Følte jeg debatterte på samme måte som de andre, men at de mente jeg gjentok meg selv for mye, var strengt tatt bare et par ganger så ble jeg sett på som en "hater" Skulle tro filmene var "hellige" for dem.

Anonymkode: 47871...18a

Hahaha. Du diskuterte med SW folk om hvilken trilogi som var best? Det er da ingenting å diskutere for de som er skikkelig fan. Det er episode 4-6. (Hvis du maste om den første filmen forstår jeg at de kjeftet.)

Dette blir litt som å prøve å diskutere med ekstremister om at gud ikke finnes, altså...

Anonymkode: c8bdb...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 17.32):

Saken er at ingen står opp å sier i mot krenkehysteriet så da fortsetter de bare.

Jeg har laget meg ny hobby av det; kverulere med krenkede mennesker til det ryker ut av ørene deres 😂

Anonymkode: 01b71...89b

En trenger ikke mene noe om absolutt alt. Av og til kan en bare holde kjeft og ikke mene så mye. Kommer stadig i situasjoner på jobb møter der det diskuteres, og alle vil bli hørt om sin menig, men er blottet for å lytte til andres meninger og se ting fra en annen vinkel.. i slike settinger orker jeg ikke bryte inn for å mene noe om hva andre mener, da lar jeg de diskutere til krampa tar de og jeg lener meg tilbake 

Anonymkode: dd5b9...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hahaha. Du diskuterte med SW folk om hvilken trilogi som var best? Det er da ingenting å diskutere for de som er skikkelig fan. Det er episode 4-6. (Hvis du maste om den første filmen forstår jeg at de kjeftet.)

Dette blir litt som å prøve å diskutere med ekstremister om at gud ikke finnes, altså...

Jeg sa at jeg ikke var helt fornøyd med prequelsene, 1-3. De mente at de var mye bedre enn de som Disney lagde. Bare tull.

Trengte bare å si at jeg ikke hadde planer om å se de igjen med det første, og at de knapt har forlatt blu-ray boksen, så var det nok for dem.

Anonymkode: 47871...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 17.27):

Har vært i flere livestream sendinger og annet. Når debatter kommer, så hender det plutselig at andre ikke tåler å høre andres meninger og skal selv ha rett. Snakker en for mye om meningen sin, så blir man oftere utestengt fordi andre blir "slitne". Minner om folk som sier "Ja, det er morsomt en gang, men holder nå" Mods som skal liksom avgjøre og pirke hvor grensene går. Blir helt ovenfra og ned.

Begynner å bli drittlei sånt. 

Anonymkode: 47871...18a

Jeg spurte ei om noe og då blei jeg kjeftet på og blei blokkert. Jeg sa også i fra og då blei vedkomne drit sur og  nå ignorer hu. Vedkomne klarer å gi beskjeder,men liker ikke å få beskjeder selv. Hun kan skjelle ut og kjefte. Kjenner at jeg er drittlei. 
 

Forstår hva du mener ts..,

Anonymkode: ce889...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte ei om noe og då blei jeg kjeftet på og blei blokkert. Jeg sa også i fra og då blei vedkomne drit sur og  nå ignorer hu. Vedkomne klarer å gi beskjeder,men liker ikke å få beskjeder selv. Hun kan skjelle ut og kjefte. Kjenner at jeg er drittlei. 
 

Forstår hva du mener ts..,

Anonymkode: ce889...736

Så slutt å snakk med henne da. Det er jo ikke noe mere drama i det hun gjorde enn å klage her på kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...