mammaemma Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Jeg går på Ritalin og har gjort det i ca 3 uker. Jeg får veldig bra effekt etter sånn 40 min, så varer det i 1-2 timer før jeg kjenner veldig tydelig nedtur. Blir veldig sur og irritabel, urolig i kroppen og stressa. Er det flere som har opplevd det sånn? Hvordan løste dere det? Hvor lang tid bør jeg gi det?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Er bare å si fra til legen om de negative effektene. Er mange som får mindre bivirkninger av stimulanter som er basert på deksamfetamim istedenfor metylfenidat(ritalin). Har selv kun prøvd deksamfetamin og har ikke lagt merke til noen særlig negative bivirkninger annet enn at jeg blir slapp de første dagene jeg ikke tar det. Anonymkode: 42b68...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Elvanse, lisdeksamfetamindismesilat er MYE bedre enn metylfenidat. Både meg og barnet mitt bruker det og det hjelper på humøret. Barnet mitt fikk masse bivirkninger av Ritalin, men ikke på Elvanse. Deksametamin er noe av det samme, men forsvinner fort ut av kroppen. Medisinen vi bruker får en rolig opp og nedgang, samt varer mye lengre. Du bør uansett forhøre deg med legen. Elvanse starter på 20 mg. Neste er 30 mg. Jeg tror legen vil anbefale deg å begynne lavt, se ann virkning og eventuelt trappe rolig opp. Anonymkode: 2a667...0ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå