AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Hvordan gjør du det? Er det effektivt? Blir det ikke litt lange hvilepauser når man går ned bakken for å ta neste drag? Hvordan fant du en fin bakke å bruke? Hvor lang bør den være? Klarer nok ikke å løpe opp ennå, men tenkte å begynne å gå i godt tempo. Anonymkode: 09d7d...f23
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Det er det den mest effektive (og gøy) intervalltreningen jeg vet om. I tillegg er oppoverbakker skånsomt for knærne. Finn en bakke som er litt over 200 meter lang eller som du bruker rundt 1 minutt å løpe opp. Den kan godt være lengre, men jeg syns denne lengden er bra, då holder man jevn fart hele tiden. Den jeg pleier å løpe på har rundt 10% stigning. Løp opp, småjogg ned, gjenta 10 ganger. Mer eller mindre alt etter form. Formen stiger veldig fort om du legger inn en sånn økt 1-2 ganger i uken. Anonymkode: 7c564...d4c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 8.46): Det er det den mest effektive (og gøy) intervalltreningen jeg vet om. I tillegg er oppoverbakker skånsomt for knærne. Finn en bakke som er litt over 200 meter lang eller som du bruker rundt 1 minutt å løpe opp. Den kan godt være lengre, men jeg syns denne lengden er bra, då holder man jevn fart hele tiden. Den jeg pleier å løpe på har rundt 10% stigning. Løp opp, småjogg ned, gjenta 10 ganger. Mer eller mindre alt etter form. Formen stiger veldig fort om du legger inn en sånn økt 1-2 ganger i uken. Anonymkode: 7c564...d4c Åh, trodde man måtte ha sånn 4 minutter per drag!😅 Men 1 min er overkommelig, da vet jeg om en passende bakke😊 Takk for svar! Anonymkode: 09d7d...f23
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Hvilke steder i Oslo vil dere anbefale å løpe bakkeintervaller? Anonymkode: 82a3b...672
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvilke steder i Oslo vil dere anbefale å løpe bakkeintervaller? Anonymkode: 82a3b...672 Det er helt flust av steder, men om du skulle være i nærheten av Østensjøvannet, er det en bakke der som kalles Blodbakken, opp mot Manglerudhallen. Det er også en fin bakke ved Rustadsaga ved Nøklevann. Anonymkode: 7840e...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå