Gå til innhold

Fugler driter ned kattene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplever at kattene (4 stk) kommer inn dekket i fuglebæsj om dagen, og mistenker at det er pga fugler som beskytter reiret sitt. Har kikket rundt for å se hvor de kan ha tilhold for å prøve å kattesikre stedet, men det ser dessverre ut som at det er over inngangspartiet, og da også der katteluka er. Jeg har selv ikke opplevd å bli angrepet av dem, men det er kanskje annerledes med katt.. 

Er det noen som har vært i samme situasjon og har fått til en løsning? Man skal ikke forstyrre fuglene som hekker og jeg er stygt redd de allerede har lagt eggene siden de er så aggressive, så å flytte dem går heller ikke.. Kattene har ingen måte å nå dem på da det er nesten 4 meter over bakken og det er bare glatte vegger.

Midlertidig løsning må bli å bruke terrassen, men det blir vanskelig å få kattene til å ikke gå til luka og dermed bli bæsja ned.. Synes det er fryktelig ekkelt med all denne bæsjen for det blir veldig klinete og vanskelig å få ut av pelsen.

Alle tips tas imot med stor takk, litt rådvill akkurat nå.. 😔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold kattene inne i hekkesesongen. Da sparer du fuglelivet for unødvendig stress og kattene dine forholder seg rene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke fikse et midlertidig tak over luka?

Anonymkode: c9957...885

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke fikse et midlertidig tak over luka?

Anonymkode: c9957...885

Jo, jeg har noen takplater jeg kan lage en provisorisk løsning med, håpe at det skjermer nok! Takk for tips! 

De fanger ikke noe særlig med fugl, så det her har aldri vært et problem tidligere, og jeg tror det heller ikke er et problem nå bortsett fra at reiret er etablert så nære luka at de føler seg truet. Jeg kan selvfølgelig holde dem inne store deler av tiden, men forstår jo at det er kjedelig for dem også som er vant til å gå inn og ut gjennom dagen. Huset her blir veldig varmt pga svart tak og setter jeg opp til lufting kommer de til å smette ut med en gang.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...