Anonym-bruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Har vært hos gynekolog og fått påvist ASC- US og er positiv for HPV, ikke 16 og 18. Tok ny i år og det viste det samme. Er nå kalt inn på en utvidet prøve av livmorhalsen. Sitter her nå og er livredd det skal være kreft. Andre som har fått lignende svar? Hvordan gikk det?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Anonym-bruker skrev (9 timer siden): Har vært hos gynekolog og fått påvist ASC- US og er positiv for HPV, ikke 16 og 18. Tok ny i år og det viste det samme. Er nå kalt inn på en utvidet prøve av livmorhalsen. Sitter her nå og er livredd det skal være kreft. Andre som har fått lignende svar? Hvordan gikk det? Ja, nøyaktig samme som deg: ASC-US og HPV (ikke 16 og 18). Etter 6 mnd var hpv negativ og da analyserte de ikke celleprven visstnok. Jeg ville da gjerne få sjekket begge deler 6 mnd etter dette igjen, men også da fikk jeg kun sjekket HPV som var negativ. De analyserer visst celleprøvene kun ved positiv HPV. Til info leste jeg en del forskning på nettet og fant at folsyre og b-vitamin er gunstig for å bekjempe HPV. Jeg tok dette en stund da HPV var påvist og tenker det kan ha vært vellykket siden kroppen bekjempet HPV-viruset hos meg. Det står jo overalt at det ikke finnes behandling derfor jeg nevner dette i tilfelle du vil teste ut selv også. Anonymkode: 7965d...f04
Anonym-bruker Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, nøyaktig samme som deg: ASC-US og HPV (ikke 16 og 18). Etter 6 mnd var hpv negativ og da analyserte de ikke celleprven visstnok. Jeg ville da gjerne få sjekket begge deler 6 mnd etter dette igjen, men også da fikk jeg kun sjekket HPV som var negativ. De analyserer visst celleprøvene kun ved positiv HPV. Til info leste jeg en del forskning på nettet og fant at folsyre og b-vitamin er gunstig for å bekjempe HPV. Jeg tok dette en stund da HPV var påvist og tenker det kan ha vært vellykket siden kroppen bekjempet HPV-viruset hos meg. Det står jo overalt at det ikke finnes behandling derfor jeg nevner dette i tilfelle du vil teste ut selv også. Anonymkode: 7965d...f04 Tusen takk for svar :)tok du ny celleprøve etter 1 år, med samme resultat? Eller mente du etter 6 mnd? Jeg tok blodprøver før jul og fant ut jeg mangler folsyre, det skal jeg begynne med nå!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Anonym-bruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar :)tok du ny celleprøve etter 1 år, med samme resultat? Eller mente du etter 6 mnd? Jeg tok blodprøver før jul og fant ut jeg mangler folsyre, det skal jeg begynne med nå! Jeg tok først ny sjekk etter 6 mnd og så ny igjen 6 mnd etter det (altså 12 mnd etterpå). Anonymkode: 7965d...f04
Anonym-bruker Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tok først ny sjekk etter 6 mnd og så ny igjen 6 mnd etter det (altså 12 mnd etterpå). Anonymkode: 7965d...f04 Skjønner. Min HPV var positiv i fjor og igjen i år. Håper det ikke er kreft.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Anonym-bruker skrev (13 timer siden): Skjønner. Min HPV var positiv i fjor og igjen i år. Håper det ikke er kreft. ASC-US er ikke celleforandringer, ikke engang lettgradige. ASC-US er udefinerbare celler som kan komme av type (sopp?)bakterier eller andre forstyrrelser, evt forstadige til celleforandringer. Men skjønner det er vemmelig og at man vil bli kvitt det fremfor at det utvikler seg til celleforandringer og videre derfra. Håper du blir kvitt dritten!!! Anonymkode: 7965d...f04
Anonym-bruker Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): ASC-US er ikke celleforandringer, ikke engang lettgradige. ASC-US er udefinerbare celler som kan komme av type (sopp?)bakterier eller andre forstyrrelser, evt forstadige til celleforandringer. Men skjønner det er vemmelig og at man vil bli kvitt det fremfor at det utvikler seg til celleforandringer og videre derfra. Håper du blir kvitt dritten!!! Anonymkode: 7965d...f04 Det var et godt svar tenkte høre med gynekologen min når jeg skal dit på ny test, blir jo bare redd av å google seg frem til svar 😬
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå