Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #1 Skrevet 7. september 2005 Noen som vet av ei side hvor man finner Bokstaver og tall i forskjellige skrifter. Slik som man kan bruke når man lager hjemmeside osv noen som har peil og kan linke meg til en side?
skrue Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Har dessverre ingen linker, men jeg mener det er best å bruke standardiserte fonter. En nettside (server) sender ikke fontene til den datamaskinen som viser siden (klienten). Serveren forteller bare til klienten at den og den fonten må brukes. Det er ikke sikkert at disse fontene er installert på klienten. Du kan derfor fort oppleve at dersom du bruker noen fancy fonter, så er det bare du som kan se siden slik du har tenkt deg det. Dersom du vet at alle som skal bruke siden din har fontene, så er det selvfølgelig ikke noe problem. Noen løser dette ved å lagre spesiell tekst i et bilde, men det bør ikke overdrives.
~sikka~ Skrevet 7. september 2005 #3 Skrevet 7. september 2005 Enig med Skrue. Men her finnes fonter dersom du absolutt skal bruke noen: http://www.1001fonts.com/
Gjest Lea Skrevet 8. september 2005 #4 Skrevet 8. september 2005 Veldig lurt å holde seg til standardfonter på WEB-side ja. Men om du skal lage bannere o.l., som lagres som et bilde, så går det greit. Jeg synes at Veranda er en super skrift til tekst i HTML. Lettlest og enkel.
~sikka~ Skrevet 8. september 2005 #5 Skrevet 8. september 2005 Jeg synes at Veranda er en super skrift til tekst i HTML. Lettlest og enkel. ← Verdana mener du vel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå