Gå til innhold

Drikk helst ikke alene

Fremhevede innlegg

Gjest Mr Bergen
Skrevet

Ja, dette var altså ett av flere tips for sunne alkoholvaner. Men, hva da med oss som bor alene og liker et par øl 1-2 ganger pr uke? Utgjør det forbruket en større fare for misbruk om disse pilsboksene nytes alene eller med andre i samme rom? Synes det var et rart råd. Enig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det var et godt råd. :)

Og at du overdriver.

Anonymkode: 36f8c...05e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker meg full flere ganger i uken, helt alene.

Anonymkode: 6849d...4e3

• Liker 1
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at det var et godt råd. :)

Og at du overdriver.

Anonymkode: 36f8c...05e

Hvorfor mener du at jeg overdriver?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker stort sett alene siden jeg ikke har noen å drikke med. Går helt fint og er ikke redd for å utvikle noe misbruk.

Anonymkode: 6b5fd...f66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Mr Bergen said:

Ja, dette var altså ett av flere tips for sunne alkoholvaner. Men, hva da med oss som bor alene og liker et par øl 1-2 ganger pr uke? Utgjør det forbruket en større fare for misbruk om disse pilsboksene nytes alene eller med andre i samme rom? Synes det var et rart råd. Enig?

Om det gir høyere sjanse, eller om det e rslik at de som har gener for å utvikle alkoholisme oftere drikker alene er vanskelig å si. Men man trenger ikke regulere alkoholinntak når man er alene, så for noen kan man gradvis drikke mer, for det er ingen man kan dumme seg ut for eller noen man må oppføre seg for

Anonymkode: 8f824...a8e

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol for å være sunn, så at alkoholvanene mine er litt usunne lever jeg helt fint med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker fint alene. En øl på en varm sommerdag eller vin kjøpt til et bestemt måltid.

Jeg bor alene og i disse tider er det knapt sosial kontakt. 

Anonymkode: c7b4a...399

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene og drikker gjerne alene. Kjenner mange som drikker mye mer enn meg, selv om de aldri drikker alene. Det er ikke akkurat sånn at jeg isolerer meg for å drikke meg full. 

Anonymkode: fe7b8...785

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det er ikke slik at å aldri ta seg noen glass alene forebygger avhengighet/misbruk. Min erfaring er at man faktisk drikker mer sammen med andre.

Anonymkode: 90552...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...