Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir overrasket over å høre om smitteutbrudd blant russen. Hvorfor kalles de fortsatt russ? Og leste at russefeiringen nå settes på pause? Hvorfor det, når den er over for lenge siden? Har noen vedtatt å forlenge russefeiringen, i år av alle år? 

Anonymkode: 24c00...de3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei den er ikke over for lengst nå i år..

"Russetiden 2021 utsettes til 17. mai, etter anbefaling fra statsminister Erna Solberg og Oslo politidistrikt. Sluttdato er satt til vitnemålsutdelingen og siste skoledag 18. juni."

https://russenshovedstyre.wixsite.com/2021/rt-2021

Google is a friend..

Endret av skreppamedleppa
AnonymBruker
Skrevet

Så varer helt til 18. juni? Men så ble den pauset en uke i Oslo, vil det si at de holder på til 25.? Kanskje slå den sammen med julefeiringen? Jaja, er godt med en pause her på Oslo vest i hvert fall da, selv om vi får det igjen etterpå. Hva blir neste tiltak, fadderuke blir faddermåned? Har allerede sett den foreslått økt til to uker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes den blir lengre og lengre for hvert år. Mener å huske min russetid var fra første til syttende mai, men nå virker som de holder på i månedsvis.

Anonymkode: 858d3...1e9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes den blir lengre og lengre for hvert år. Mener å huske min russetid var fra første til syttende mai, men nå virker som de holder på i månedsvis.

Nå begynte de den 17. i stedet for den 1. Mai slik som vanlig også da, så den blir ikke lengre og lengre for hvert år.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så kleint å se russedresser nå om dagen. De har jo ikke engang hatt eksamen, og mange har nesten ikke vært på skolen det siste året. Hva er egentlig poenget annet enn å spre smitte? 

Anonymkode: d04c5...ab5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Nå begynte de den 17. i stedet for den 1. Mai slik som vanlig også da, så den blir ikke lengre og lengre for hvert år.. 

Nei, de begynte allerede i april. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, skreppamedleppa said:

Så da varer den fire uker, altså? Det er jo en dobling fra min tid (2002), med andre ord HAR den blitt lengre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Like kleint som de som feirer bursdagen sin flere helger på rad. Folk blir lei og folk bryr seg ikke. Ikke engang barna. Når jeg var liten fikk vi stjerner i øya av å se russ og sprang etter de for å få russekort. 1-17.mai. Nå dasser de rundt i russedress i mndsvis, kjøretøyene blir bare større og større og det eneste de gjør er å forstyrre nattesøvnen til folk og bidra til at viruset får holde på desto lenger. 

Anonymkode: 87aa6...e02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, de begynte allerede i april. 

Ikke her i Bergen iallefall. Og so what, hvem bryr seg egentlig? Om en blir helt rufsete irritert over å se en russedress i nå så synes jeg en har lite å bry seg med igrunn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sært å ikke unne andre gleden av å feire at de er ferdig med videregående. Dere høres ut som en bitter gjeng. Spiller det en rolle om russetiden varer i 3 eller 5 uker? 

Anonymkode: b1560...91f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, skreppamedleppa said:

Ikke her i Bergen iallefall. Og so what, hvem bryr seg egentlig? Om en blir helt rufsete irritert over å se en russedress i nå så synes jeg en har lite å bry seg med igrunn..

De kan se så rufsete ut som de vil for min del, bare jeg slipper høre dem hele natten gjennom i månedsvis. Og jeg vil helst slippe å høre at byen blir stengt ned igjen fordi de prøver å smitte på seg koronapass også. Man kan jo håpe feiringen tar slutt nå som de endelig snart får vaksiner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (6 minutter siden):

Det handler vel mest om det å høre de, samt smittevernhensyn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sært å ikke unne andre gleden av å feire at de er ferdig med videregående. Dere høres ut som en bitter gjeng. Spiller det en rolle om russetiden varer i 3 eller 5 uker? 

Anonymkode: b1560...91f

Ja, i en pandemi så gjør det faktisk det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kan se så rufsete ut som de vil for min del, bare jeg slipper høre dem hele natten gjennom i månedsvis. Og jeg vil helst slippe å høre at byen blir stengt ned igjen fordi de prøver å smitte på seg koronapass også. Man kan jo håpe feiringen tar slutt nå som de endelig snart får vaksiner.

Det høres ut som det er sånne som deg som blir irritert på russen som er ruffsete. Nå er russetiden for 2021 til  den 18 juni noe selv politiet og statsminister har bestemt så sånn er det bare.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

De kan se så rufsete ut som de vil for min del

1 minutt siden, skreppamedleppa said:

Det høres ut som det er sånne som deg som blir irritert på russen som er ruffsete. 

Bra tolket.

Men takk uansett for at du kom med faktaen jeg var ute etter, nå vet jeg i hvert fall at det maks blir to uker til, og den første er jo avlyst. Kunne godt ha syntes synd på dem om de ikke hadde fått feiret i det hele tatt, men de holdt på lenge før 17. mai uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Min russetid i 2016 begynte 7. april. Ingen av mine medruss skjønte greia med hvorfor russetiden skulle begynne så tidlig og vare så lenge. Vet imidlertid at det er lokale variasjoner rundt i landet. Dette var i Stavanger. 

Anonymkode: dcf42...55d

AnonymBruker
Skrevet

Russetiden er et fælt konsept. Skjønner ikke at det er en greie

Anonymkode: 27680...da7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bra tolket.

Men takk uansett for at du kom med faktaen jeg var ute etter, nå vet jeg i hvert fall at det maks blir to uker til, og den første er jo avlyst. Kunne godt ha syntes synd på dem om de ikke hadde fått feiret i det hele tatt, men de holdt på lenge før 17. mai uansett.

Teor ikke russen er interessert i at du skal synes synd i de:fnise: Men jeg synes det er interessant at grinebitre mennesker blir så sur på russen, litt gøy igrunn..

Skrevet

Blir glad av å se russen, jeg :)

Busset for noen uker siden forbi en gjeng russ i en rundkjøring med et sånt "en tut, en skål"-skilt, eller hva det nå står på det. Jeg fikk direkte lykkefølelse av å se dem, var vel kanskje litt med følelsen av normalitet å gjøre tenker jeg, det var kanskje noen av de første russene jeg så. Og  bussjåføren tutet.

Made my day!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...