Gå til innhold

Er avhengig av tramadol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt inspirert av den andre tråden, ang tramadol. Jeg har et lignende problem. Bare at jeg er faktisk avhengig av dem. Tar kun 1 om dagen, men det gir meg sånn ro innvendig. Jeg blir mildere, roligere, er ikke stressa hele dagen og får faktisk mer energi til å finne på ting med barna på ettermiddagene. Jeg forteller legen at jeg trenger dem pga smerter, men det er jo ikke sant. Hun vil også at jeg ikke skal ta for mye, og «trappe ned». Hvordan trapper man ned da? Er snakk om 1 pille om dagen. 1! Jeg klarer ikke hoppe over en dag om det ligger en pille i skuffen for å si det sånn. 
Hadde legen latt meg gå på dem med den begrunnelse at det funker som en antidepressiva for meg? Som jo er sant. Jeg er redd for at hvis jeg sier sannheten, vil jeg bannlyses fra medikamentet til evig tid. Da ville det ikke funke å bytte fastlege heller, om det kommer i journalen min.

Forstår ikke at det skal være så farlig. La meg nå ta den avgjørelsen selv. Er da min kropp.

Anonymkode: 9013f...b31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha hjelp til å slutte? Om du ønsker hjelp må du snakke med fastlegen, ønsker du ikke hjelp får du fortsette sånn du gjør. Mulig jeg er hard, men forstår ikke helt hvorfor du lager tråden. Trenger du bekreftelse på at du kan fortsette?

Anonymkode: 201db...64c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det er som å lese om meg selv. Skremmende likt. Er en skam jeg bærer på alene, klarer ikke slutte. Tar bare én tablett daglig. 

Anonymkode: 58fe5...ca0

• Liker 2
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Litt inspirert av den andre tråden, ang tramadol. Jeg har et lignende problem. Bare at jeg er faktisk avhengig av dem. Tar kun 1 om dagen, men det gir meg sånn ro innvendig. Jeg blir mildere, roligere, er ikke stressa hele dagen og får faktisk mer energi til å finne på ting med barna på ettermiddagene. Jeg forteller legen at jeg trenger dem pga smerter, men det er jo ikke sant. Hun vil også at jeg ikke skal ta for mye, og «trappe ned». Hvordan trapper man ned da? Er snakk om 1 pille om dagen. 1! Jeg klarer ikke hoppe over en dag om det ligger en pille i skuffen for å si det sånn. 
Hadde legen latt meg gå på dem med den begrunnelse at det funker som en antidepressiva for meg? Som jo er sant. Jeg er redd for at hvis jeg sier sannheten, vil jeg bannlyses fra medikamentet til evig tid. Da ville det ikke funke å bytte fastlege heller, om det kommer i journalen min.

Forstår ikke at det skal være så farlig. La meg nå ta den avgjørelsen selv. Er da min kropp.

Er Tramadol i benzofamilien?

AnonymBruker
Skrevet

Søk hjelp før det eskalerer og før dere blir avhengige av mer enn én pille

Anonymkode: b6d76...654

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mr Bergen said:

Er Tramadol i benzofamilien?

Syntetisk opioid.

Anonymkode: 75c47...fe3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud, det er som å lese om meg selv. Skremmende likt. Er en skam jeg bærer på alene, klarer ikke slutte. Tar bare én tablett daglig. 

Anonymkode: 58fe5...ca0

Seriøst? Samme her. Det gir en så utrolig god følelse innvendig. Føler meg som en bedre versjon av meg selv når jeg tar den. Får jo faktisk mer energi og overskudd med dem, samtidig som jeg føler en indre ro. 
Vurderer å si det som det er til fastlegen. Kan det være hun lar meg ta dem? Jeg leste en på nettet at det er vurdert å bruke tramadol som antidepressiva, men at det foreløpig ikke er forsket nok på.

• Liker 1
Gjest Mr Bergen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syntetisk opioid.

Anonymkode: 75c47...fe3

Er det ikke tilvenning på dem, altså at det kreves større dose for å få effekt over tid? Prøvde Vival en hard periode og den effekten glemmer jeg aldri, men glemmer heller aldri abstinensene da jeg sluttet med dem

Endret av Mr Bergen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var avhengig av tramadol i fire år. Og såg bare de positive sidene med det. Jeg tok som regel 1 om dagen, men til slutt ville ikke dette virke på kroppen. Siden kroppen vår blir vandt til medikamente må man ta mer for å få samme effekt. Jeg flyttet til utlandet en liten periode. Og der selgte de tramadol uten resept. Da endte jeg med å ta 15/20 tabletter om dagen. Uansett hvor sykt det høres ut. Så ble bare toleransen større. Endte til slutt å få krampeanfall fordi jeg tok for mye tabletter. Tramadol er en ekstremt vanedannende tablett og får deg til å føle deg fantastisk.  Man føler man sover bedre, indre ro og bare ser litt lysere på livet, men innsiden av kroppen blir ødelagt.  Og sakte og sikker kommer den negative virkningen av medisinen som at man våkner flere ganger om natten, det begynner å gå ut over psyken, man svetter og er sur visst man ikke får i seg sin daglige dose med tabletter+++ Så jeg vil anbefale å være åpen om avhengigheten til noen som du står nærme eller legen din. Hun vil ikke komme til å ta vekk medisinen visst du er ærlig om det, men begynne å se på en nedtrappings plan for deg. Nå føler du sikkert at du ikke kommer til å klare å leve uten det og det er helt normalt. Kroppen vil ha det den er vant til, men når man har vært av tablettene i noen uker går det tilbake til normalen. Du kommer til å fortsette å kjenne på sug etter tramadol, men det vil også gå vekk. Husk at man blir sterke av det som gjør vondt. Og du kommer til å komme ut av det som ett sterke og sunnere menneske. 

Anonymkode: 172b9...f86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg var avhengig av tramadol i fire år. Og såg bare de positive sidene med det. Jeg tok som regel 1 om dagen, men til slutt ville ikke dette virke på kroppen. Siden kroppen vår blir vandt til medikamente må man ta mer for å få samme effekt. Jeg flyttet til utlandet en liten periode. Og der selgte de tramadol uten resept. Da endte jeg med å ta 15/20 tabletter om dagen. Uansett hvor sykt det høres ut. Så ble bare toleransen større. Endte til slutt å få krampeanfall fordi jeg tok for mye tabletter. Tramadol er en ekstremt vanedannende tablett og får deg til å føle deg fantastisk.  Man føler man sover bedre, indre ro og bare ser litt lysere på livet, men innsiden av kroppen blir ødelagt.  Og sakte og sikker kommer den negative virkningen av medisinen som at man våkner flere ganger om natten, det begynner å gå ut over psyken, man svetter og er sur visst man ikke får i seg sin daglige dose med tabletter+++ Så jeg vil anbefale å være åpen om avhengigheten til noen som du står nærme eller legen din. Hun vil ikke komme til å ta vekk medisinen visst du er ærlig om det, men begynne å se på en nedtrappings plan for deg. Nå føler du sikkert at du ikke kommer til å klare å leve uten det og det er helt normalt. Kroppen vil ha det den er vant til, men når man har vært av tablettene i noen uker går det tilbake til normalen. Du kommer til å fortsette å kjenne på sug etter tramadol, men det vil også gå vekk. Husk at man blir sterke av det som gjør vondt. Og du kommer til å komme ut av det som ett sterke og sunnere menneske. 

Anonymkode: 172b9...f86

Kan jeg spørre -hvordan klarte du å slutte? Har hørt det er helt jævlig.. (Når man er vant til større doser)

Anonymkode: cda91...897

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre -hvordan klarte du å slutte? Har hørt det er helt jævlig.. (Når man er vant til større doser)

Anonymkode: cda91...897

Jeg sa til slutt til legen min at jeg var avhengig.  Fant ut at jeg ikke kunne leve sånn lengre.

De første uken er helt jævlig. Mye svette, kvalme, lite matlyst og dårlig søvn. Jeg klarte å slutte for jeg var ærlig med de rundt meg om at jeg hadde ett problem.  Og så tok jeg en dag om gangen. Gikk mye tur for å roe kroppen og snakket åpent om at jeg hadde det vanskelig. Man kan også få kvalme nedsettende og noe lette medisiner for søvnen i begynnelsen, men vil anbefale å prøve å få en rutine med søvnen og sunn mat når du holder på å slutte . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...