Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn på snart 2 år, jeg ble gravid etter "ONS" - vi har møttes litt ettertid til jeg fant ut at jeg var gravid. Han har vært bestemt på at han ikke ønsker å være en del av dette og heller ikke ønsker å stå som far. Men nå har jeg valgt å gå til NAV å få fastsette farskap ved dom. Dette handler verken om meg eller han men om en liten gutt som har rett til å vite om sine foreldre.

"vi" ble unge foreldre til lille gutten vår. - Men er dette egoistisk fra min side? har verken informert han, siden jeg ikke får tak i han noen sted og blokket meg overalt. Nesten så jeg har vurdert å ta kontakt med foreldrene hans, så de kan vite om barnebarnet de har hatt uten å ha vist i snart 2 år - og mener det er feil at han skal ta avgjørelsen for foreldrene sine. Om de ikke ønsker kontakt så vil jeg gjerne høre det fra dem. 

Fylt klart over at dette burde gjort for lengst, men var en veldig emosjonell påkjenning å gå 9 mnd alene, føde alene og følelsen av at sønnen "vår" var kun "velkommen" fra min side. Jeg viste jo at jeg ikke kunne tvinge han til noe som helst. 

Anonymkode: 2f472...036

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med nav og få det fastsatt, jo tidligere jo bedre. Og ja, synes du kan ta kontakt med besteforeldrene. Skrive litt om barnebarnet, skrive at du vet at far ikke ønsker å være delaktig, men at du ønsker at barnet skal ha et forhold til hele familien sin. Fokuser på barnet, og barnet sin side i dette

Anonymkode: a5ebd...1fc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du som er egoistisk her. Folk må da ha vanvittig sterke narsissistiske trekk og manglende empati for å ikke ville ha noe å gjøre med et barn man selv har vært med på å lage. Overraskende er det dessverre ikke, da de fleste vet at menn som har ONS som regel har voldsomme mangler. Jeg kjenner knapt en eneste mann som både er hel ved og har hatt ONS, det ene utelukker som regel det andre.

Anonymkode: 21284...1c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

At du opplyser om farskapet til NAV synes jeg er rett og riktig, sønnen din fortjener å ha riktige opplysninger i offentlige registre.

Jeg er ikke så sikker på at jeg hadde tatt kontakt med hans familie. Ja, det kan muligens bli slik du håper på; foreldrene blir glade for et barnebarn, dere kommer kjempegodt overens og du får avlastning fra dem på på dine betingelser. Men det er også en del andre scenarioer her. Enn om de rett og slett ikke er hyggelige mennesker? Og det må du nesten ta høyde for at de kan være ettersom sønnen deres er uansvarlig. Og så presser de sønnen til å søke samvær fordi de vil ha tilgang til barnet ditt på egne premisser? Når du først har åpnet den døra er det ingen vei tilbake.

Det er mange som anser det å ikke ha kontakt med en av foreldrene som det verste man kan tenke seg. Jeg synes helt ærlig talt det høres mye verre ut å bli nødt til å sende en 2-åring på samvær til noen jeg rett og slett ikke stoler på.

Jeg skjønner at det er mye ansvar alene, men du har også full kontroll på situasjonen slik det er nå.

Anonymkode: 4e5ce...21a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Egoistisk nei! Det er helt rett av deg å gjøre det. I motsetning til barnefar så gjør du alt rett for sønnen din. Du trenger ikke informere han om hva du har tenkt å foreta deg, Du er fri til å informere hans foreldre om at de har et barnebarn, hvis ikke han har gjort det så hadde jeg ikke nølt med å ta den telefonen. Det er jo ditt barn som far vil fraskrive seg, så da har du all rett til å informere hvem du vil.

Anonymkode: f3f33...477

• Liker 5
Skrevet

Sett igang å få fastsatt farskapet. Dette er barnets rett.

Når det gjelder besteforeldre og kontakt er jeg mer usikker. Slike holdninger som denne faren utviser kan komme fra oppveksten og familieforholdene. Da kan slike besteforeldre vise seg å ikke være positivt for barnet, men det motsatte. Personlig tror jeg at jeg hadde avventet å kontakte besteforeldrene til barnet er en god del større. Da vil barnet kunne kommunisere med mor hvis kontakten med besteforeldrene blir negativ.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At du opplyser om farskapet til NAV synes jeg er rett og riktig, sønnen din fortjener å ha riktige opplysninger i offentlige registre.

Jeg er ikke så sikker på at jeg hadde tatt kontakt med hans familie. Ja, det kan muligens bli slik du håper på; foreldrene blir glade for et barnebarn, dere kommer kjempegodt overens og du får avlastning fra dem på på dine betingelser. Men det er også en del andre scenarioer her. Enn om de rett og slett ikke er hyggelige mennesker? Og det må du nesten ta høyde for at de kan være ettersom sønnen deres er uansvarlig. Og så presser de sønnen til å søke samvær fordi de vil ha tilgang til barnet ditt på egne premisser? Når du først har åpnet den døra er det ingen vei tilbake.

Det er mange som anser det å ikke ha kontakt med en av foreldrene som det verste man kan tenke seg. Jeg synes helt ærlig talt det høres mye verre ut å bli nødt til å sende en 2-åring på samvær til noen jeg rett og slett ikke stoler på.

Jeg skjønner at det er mye ansvar alene, men du har også full kontroll på situasjonen slik det er nå.

Anonymkode: 4e5ce...21a

Veldig enig i dette, tenk deg godt om.

Anonymkode: c2db3...3bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir snakk om DNA test, ville jeg ventet til resultatet kom før jeg EVENTUELT tok kontakt med han sin side. Da slipper du en kampanje der de kanskje ikke tror på deg. Men jeg mener det er HAN sin oppgave å fortelle foreldrene om dette. Og han sin historie å fortelle til sine. Han fikk et valg om å være med eller ei. Selv om barnet ikke var planlagt eller dere var i et forhold. Skal han bidra økonomisk? Absolutt. Men tvinge han til mer enn han ønsker, og gå bak ryggen hans til foreldrene syns jeg ikke er greit. Fint for sønnen å vite hvem far er, men har ikke barnet det like bra med kjærligheten din og din side? Hvis det blir masse kaos vil det jo merkes av ham. 

Anonymkode: 119ff...d55

Skrevet

Nav: Riktig avgjørelse å avklare hvem som er far.

Foreldrene hans: Hadde personlig sendt en melding og fortalt sannheten. Hva er det verste som kan skje? At de ikke vil ha noe med sønnen din å gjøre? Så ok. Du har i hvert fall prøvd og det vil sønnen din i senere tid være takknemlig for. 

Det er langt verre for han å finne ut at du ikke har prøvd å ta kontakt med dem og det blir langt vanskeligere for gutten din å gjøre det i en voksen alder. Tenk så mange fine mulige minner det kunne ha blitt om han fikk tilbringe tid med besteforeldrene sine? :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du burde bruke beskyttelse og ikke ha sex med fremmede.

Anonymkode: f48ed...76b

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde bruke beskyttelse og ikke ha sex med fremmede.

Du er 2,5 år for sen til å fortelle henne det. :balltre:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Du er 2,5 år for sen til å fortelle henne det. :balltre:

Jo men se på problemene ts sitter igjen med nå i etterkant.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og? Hva hjelper det å fortelle det henne nå etter barnet er født? Du sparker allerede en som ligger nede. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (3 minutter siden):

Ja, og? Hva hjelper det å fortelle det henne nå etter barnet er født? Du sparker allerede en som ligger nede. 

Poenget gjelder fortsatt.

Hadde ikke overrasket meg om det skjedde henne igjen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun prøver faktisk å rydde opp i dette.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snacks skrev (Akkurat nå):

Hun prøver faktisk å rydde opp i dette.  

Ikke glem at angrepille og abort var en mulighet for henne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig, disse siste kommentarene her, altså... 

Har hun sagt noe som helst om at hun angrer på barnet? Nei. Hun tok ansvar. Den idioten som ikke er klar for ansvar, burde tredd på seg et kondom. Skal noen få kjeft her, er det mannen, det er helt sikkert!

Anonymkode: 0222a...a1c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En tidligere venn av meg gjorde dette mot eksen sin og deres barn. Hun fant ut at hun var gravid etter det var slutt og han prøvde å betale henne for å ta abort. Det ble ikke noe abort, men han nektet å ha noe med barnet å gjøre. Hun var god venn med foreldrene hans og den tidligere svigermoren tok selv kontakt med henne og spurte om det var barnebarnet hennes, da det ble kjent at eksen var gravid. Svigermoren krevde at sønnen skulle ta en dna test og han hørte på sin mor (heldigvis, for jeg har skjønt at det kan ta lang tid via Nav). 
Han nekter fortsatt å se barnet eller ha noe med barnet å gjøre, unntatt å betale det fastsatte barnebidraget via nav. 
Men barnet har hvert fall kontakt med besteforeldre, som er veldig hyggelig for barnemor og barnet. 

Anonymkode: 77960...935

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det mulig, disse siste kommentarene her, altså... 

Har hun sagt noe som helst om at hun angrer på barnet? Nei. Hun tok ansvar. Den idioten som ikke er klar for ansvar, burde tredd på seg et kondom. Skal noen få kjeft her, er det mannen, det er helt sikkert!

Anonymkode: 0222a...a1c

Jeg tror du må forstå at det er risikoer med å bli gravid med en fremmed.

f eks så risikerer hun at barnet ikke får en far.

Siden denne mannen ikke hadde lyst å ha noe med barn å gjøre, så er det usannsynlig at han ikke brukte beskyttelse, men den er opp til ts å avklare.

Uansett hvem sin feil det var, så er det ts som står igjen med problemene. Og nå som det er sagt, så hadde ts mulighet i lang tid etterpå å ta abort dersom hun virkelig ikke hadde lyst å utsette seg selv og barnet for dette.

Så ansvaret var også ditt ts.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du må forstå at det er risikoer med å bli gravid med en fremmed.

f eks så risikerer hun at barnet ikke får en far.

Siden denne mannen ikke hadde lyst å ha noe med barn å gjøre, så er det usannsynlig at han ikke brukte beskyttelse, men den er opp til ts å avklare.

Uansett hvem sin feil det var, så er det ts som står igjen med problemene. Og nå som det er sagt, så hadde ts mulighet i lang tid etterpå å ta abort dersom hun virkelig ikke hadde lyst å utsette seg selv og barnet for dette.

Så ansvaret var også ditt ts.

Tror du ts må ha opplysninger her om ansvar? Tror du abort er at åpenbart valg for alle selv om man vet ting kan bli vanskelig?

Det var vel ikke sånn at de snakket om hva de skulle gjøre hvis hun ble gravid. De visste vel relativt lite om den andres verdier. Her var tydeligvis mannen mest redd for en graviditet, så da burde han sikret seg, uansett. 

Når det gjelder å ta kontakt med besteforeldre så ser jeg ingen grunn for at du ikke skal gjøre det. Barnefar virker å være avhengig av deres bistand uansett, i hverfall på det modne og emosjonelle plan.

Om de skulle vært like tullete i hodet som han, så er det bare å kutte all kontakt, de har uansett ingen rettigheter. Men jeg tviler stekt på at de er på samme nivå som han.

Du er fri til å gjøre akkurat det du vil i denne situasjonen.  Følg magefølelsen din.

Anonymkode: f3f33...477

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...