AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Jeg har fått 75 mg tbl for første gang, men er svært skeptisk etter å ha lest om atypisk rus osv. Hvordan opplevde du å ta dem første gang? Hva var grunnen til at du fikk dem? Anonymkode: 57799...0aa
Svartfugl Skrevet 2. juni 2021 #2 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har fått 75 mg tbl for første gang, men er svært skeptisk etter å ha lest om atypisk rus osv. Hvordan opplevde du å ta dem første gang? Hva var grunnen til at du fikk dem? Anonymkode: 57799...0aa Har aldri opplevd rus av antidepressiva, ei heller effexor. Fikk det for depresjon/angst. Hvorfor tror du det skal gi "atypisk rus" og hvor har du lest om det? Opplevde i alle fall ingen rus, men visse bivirkninger må man regne med for alle preparater. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Skrevet 2. juni 2021 Svartfugl skrev (1 minutt siden): Har aldri opplevd rus av antidepressiva, ei heller effexor. Fikk det for depresjon/angst. Hvorfor tror du det skal gi "atypisk rus" og hvor har du lest om det? Opplevde i alle fall ingen rus, men visse bivirkninger må man regne med for alle preparater. Jeg vet ikke. Jeg er svært skeptisk til medikamenter og leser meg blå før jeg tar noe. Akkurat dette mener jeg å ha lest på relis.no 😩 Jeg får vel prøve da. Er ikke redd generelle bivirkninger, bare de sjeldne som atypisk rus feks! Jeg er høyt fungerende og bare tanken på å møte opp ruset på jobb feks uten å kunne noe for det/huske noe fra det gjør Meg helt kvalm Anonymkode: 57799...0aa
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått 75 mg tbl for første gang, men er svært skeptisk etter å ha lest om atypisk rus osv. Hvordan opplevde du å ta dem første gang? Hva var grunnen til at du fikk dem? Anonymkode: 57799...0aa Rene rottegiften. Aldri følt meg så dårlig noen gang. Måtte kutte ut etter en uke. Anonymkode: 4de9d...7a2 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rene rottegiften. Aldri følt meg så dårlig noen gang. Måtte kutte ut etter en uke. Anonymkode: 4de9d...7a2 Helt enig, efexor jeg ble så syk av de, var allerede svært langt nede psykisk og ble så syk at mannen var oppriktig bekymra for meg, fikk ikke sove, hallusinerte, sterk indre uro, problemer med å snakke, muskulaturen på hele kroppen stivnet.... etter runder med utprøving av antidepressiva så har jeg blitt så redd for å ta medisiner. Til slutt kom jeg til en meget god psykiater og fikk hjelp, fikk seroqel i små doser, hjalp meget bra når jeg gikk på de. Anonymkode: 6ff04...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 efexor gjorde meg verre!! sov ikke, fikk mer angst, «støt» i hodet og en forstoppelse av en annen verden😬 Anonymkode: 883da...265
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Jeg mistet sexlysten, ble "flat" og mistet det lille jeg hadde av glede. Aldri mer! Dårlige dager kan jeg tåle, de er viktige for å sette pris på de gode dagene. Anonymkode: 20fe1...a2a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Tragisk å se hva som skrives ut av leger, helt ufattelig at man kan forsvare psykofarma. Selv gikk jeg på mange ting i over 10år, over 10 forskjellige til sammen. Brukt flere år på å komme meg ut av dette. Vil fraråde alle å bruke noe som helst av dette, galskap. Anonymkode: e4879...4ce 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Effexor gjorde meg manisk og fucka opp livet ganske grundig. Aldri igjen Anonymkode: 9c3b4...b30 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Venlafaxin (efexor) har hjulpet meg ekstremt masse. Ja, de første ukene er forferdelig. Jeg ble satt på 37,5 mg først i ei uke, deretter 75 og etter En mnd 150 i tillegg til ukentlig tur til dås. Slitt veldig med sexlyst, ja, men gråter ikke 24/7, hater meg selv fremdeles men ikke i nærheten av hvordan det var tidligere. Er på sakte nedtrapping nå og har hatt 6 mnd med 75mg og 6 mnd med 37,5mg. Veldig fornøyd :) Anonymkode: 8ee5d...bc4 2
Svartfugl Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg vet ikke. Jeg er svært skeptisk til medikamenter og leser meg blå før jeg tar noe. Akkurat dette mener jeg å ha lest på relis.no 😩 Jeg får vel prøve da. Er ikke redd generelle bivirkninger, bare de sjeldne som atypisk rus feks! Jeg er høyt fungerende og bare tanken på å møte opp ruset på jobb feks uten å kunne noe for det/huske noe fra det gjør Meg helt kvalm Anonymkode: 57799...0aa Det som stod på relis var vel at personen hadde drukket *ubestemt mengde* alkohol i samme kontekst. Det var ikke klart om det var alkoholen eller pillene, men jeg vedder 500 kr på at personen hadde drukket seg til blackout. Det er på ingen måte påvist at pillene ga denne effekten. Mange som har drukket for mye har en tendens til åtro at noen har puttet noe i drinken deres, f.eks. Så du blir ikke ruset av disse pillene,for de har ikke rusgivende effekt,men det er anbefalt å unngå alkohol når du tar dem. Sånn for sikkerhets skyld. Det er forresten bedre å diskutere dette med din fastlege, enn at du misforstår artikler på relis. Og du MÅ jo ikke ta dem, men hvis du er veldig deprimert,kan de være til god hjelp for mange.😊 hvorfor stoler du ikke på fastlegen din, forresten? 1
Svartfugl Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tragisk å se hva som skrives ut av leger, helt ufattelig at man kan forsvare psykofarma. Selv gikk jeg på mange ting i over 10år, over 10 forskjellige til sammen. Brukt flere år på å komme meg ut av dette. Vil fraråde alle å bruke noe som helst av dette, galskap. Anonymkode: e4879...4ce Hva er trist med efexor mener du?
Aever Skrevet 21. februar 2022 #13 Skrevet 21. februar 2022 Skal man ha den noradrenaline effekten i tillegg til seratonin må man opp i en viss dose (ikke lov å skrive hvor mye iht reglene). Mye negativt her, men for meg som hadde en standard depresjon hjalp de meg tilbake til livet. Det kommer gjerne noen bivirkninger, man kan bli flat i humøret og seksuell dysfunksjon er ganske vanlig, men har man det ille nok kan det være en rimilg pris å betale. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #14 Skrevet 21. februar 2022 Jeg gikk på de i ett år. Jeg hadde ikke noe valg. Å starte på de var ganske heftig. Jeg var syk i ei uke. Å gå på de var helt ok. Eneste bivirkninga var at jeg mistet evnen til orgasme. Da jeg gikk av de ble jeg litt redd. Jeg fikk brain zaps og voldsomme mareritt. Men det hele var over på 4 dager. Jeg ble kvitt depresjonen, så det var absolutt verdt det. Anonymkode: 85304...90a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #15 Skrevet 21. februar 2022 Har brukt de i 15 år nå. Har fungert veldig bra for meg. Er på høyeste dose(300) og skal starte nedtrapping nå. Gleder meg Anonymkode: 9a024...42c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 22.38): Har brukt de i 15 år nå. Har fungert veldig bra for meg. Er på høyeste dose(300) og skal starte nedtrapping nå. Gleder meg Anonymkode: 9a024...42c Jeg har gått på høyeste dose i tre år og funker greit men har lyst prøve trappe ned men veit ikke om jeg tørr. Får du noe oppfølging av lege under nedtrapping? Anonymkode: e2947...544
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 Fikk det for depresjon. Men det var ikke det rette for meg. Dessuten fulgte noen seksuelle bivirkninger som forhindret orgasme. Det er ikke så moro som det kan virke som. Anonymkode: f5059...251
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå