Gå til innhold

Betale for valp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan betaler man for valp? Jeg kjøpte hund for snart 20 år siden og da betalte man kontant, men jeg tenker at dette må være en utdatert måte å betale på nå? Er det noen her som har kjøpt valp, hva gjorde dere? 

Anonymkode: c15c0...904

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanlig med noe kontant og noe Vipps/bank.

Anonymkode: 14164...f2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Betalte depositum når valpen ble reservert og overførte resten før hun ble hentet. Var nesten nødt til å gjøre det slik. I dette tilfellet visste jeg at jeg kjøpte fra en seriøs oppdretter (noe annet ville vært uaktuelt). Det er jo mye svindel med valper om dagen, så om du er usikker er det kanskje lurt å vente med dem største overføringen til du er hos oppdretter for å hente valpen. 

Anonymkode: 70bc6...5d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hund, men rasekatt, tror jeg betalte ca 5500 i depositum og resten ved henting.

Anonymkode: ee312...937

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betalte ingen depositum for mine to hunder. Begge oppdretterne ønsket at jeg skulle overføre hele summen til konto. Hos den første overførte jeg da jeg var og hentet valpen. Hos den andre overførte jeg noen dager før. 

Spør oppdretter hvordan de foretrekker å bli betalt. 

Anonymkode: 55511...f48

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Betalte 5000kr i depositum og resten kontant ved henting. 4 år siden.  

Anonymkode: 15486...b62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Betalte 4000 i depositum, og resten ved henting. Begge betalingene ble utført via vipps. 2 år siden. 

Anonymkode: 78791...be1

• Liker 3
Skrevet

På første betalte jeg depositum ved reservasjon og resten før henting, med nr 2 betalte jeg alt et par dager før henting. Begge deler bankoverføring. 

• Liker 2
Skrevet

På den eldste betalte jeg i kontanter. På den yngste betalte jeg et depositum til (overførte til konto) da vi reserverte henne, så overførte jeg resten da vi hentet henne. Dette er 1 1/2 år siden og var hos seriøs oppdretter.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har overført depositum til oppdretters konto og skal overføre det resterende et par dager før jeg drar for å hente valpen.

Anonymkode: 0da3d...7ed

• Liker 2
Skrevet

Jeg betalte ingen depositum, fikk faktura fra oppdretter.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan betaler man for valp? Jeg kjøpte hund for snart 20 år siden og da betalte man kontant, men jeg tenker at dette må være en utdatert måte å betale på nå? Er det noen her som har kjøpt valp, hva gjorde dere? 

I dag kan man betale på stedet ved henting ved hjelp av vipps. Jeg kjøpte hund for 10 år siden, og da måtte jeg betale et depositum på konto når valpen var 5 uker (som var da vi var og så på den og bestemte oss for at vi ville kjøpe den). Dette depositumet ble trukket fra kjøpesummen. Den hundeoppdretteren jeg kjøpte av, forlangte kontante penger i konvolutt, som hun satt fornøyd og telte mens vi valpekjøpere satt og så på (det var to av oss som skulle hente valper samtidig). Hun fortalte så hva hun skulle dra og bruke alle pengene på, etter at vi hadde reist...

Jeg har kjøpt to andre hunder også, og det var samme opplegget der. Siden dette var før Vipps sin tid, forlangte de depositum på konto tidlig, og så kontant oppgjør i en konvolutt som ble overlevert da valpen ble hentet.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert å betale kontant. Elektronisk betaling eller ingen betaling. 

Anonymkode: 2b7d7...90f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

I dag kan man betale på stedet ved henting ved hjelp av vipps. Jeg kjøpte hund for 10 år siden, og da måtte jeg betale et depositum på konto når valpen var 5 uker (som var da vi var og så på den og bestemte oss for at vi ville kjøpe den). Dette depositumet ble trukket fra kjøpesummen. Den hundeoppdretteren jeg kjøpte av, forlangte kontante penger i konvolutt, som hun satt fornøyd og telte mens vi valpekjøpere satt og så på (det var to av oss som skulle hente valper samtidig). Hun fortalte så hva hun skulle dra og bruke alle pengene på, etter at vi hadde reist...

Jeg har kjøpt to andre hunder også, og det var samme opplegget der. Siden dette var før Vipps sin tid, forlangte de depositum på konto tidlig, og så kontant oppgjør i en konvolutt som ble overlevert da valpen ble hentet.

Hvorfor nevner du at hun satt og talte pengene og gledet seg til å bruke de? Du vet at det er vanlig å bruke pengene på noe eller..? Du sier det som at å motta penger kontant for hund er negativt?

Anonymkode: b5e61...e56

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor nevner du at hun satt og talte pengene og gledet seg til å bruke de? Du vet at det er vanlig å bruke pengene på noe eller..? Du sier det som at å motta penger kontant for hund er negativt?

Anonymkode: b5e61...e56

Hun kunne jo gått ut på kjøkkenet og talt dem opp og så puttet dem i lommen eller noe? Hun trenger ikke sitte og vifte med seddelbunken og fortelle oss hva hun skal bruke alle tusenlappene på? 

Mulig det bare er meg, men jeg synes det er uhøflig å sitte og vifte med penger.

• Liker 2
Skrevet

I 2015 betalte jeg 10% altså 1500 og resten ved henting . Da hadde jeg sett på valpen, fått vite at vi fikk en av de, og så var det siste frist å betale samme dagen jeg hentet. 
når jeg hentet i utlandet betalte jeg alt før jeg dro. Slik at vi slapp å styre med det når vi kom dit.

Skrevet

Jeg betalte 5000,- ved reserverasjon (Vipps). Og resten ved henting (også vipps). 

AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryd30 skrev (28 minutter siden):

Jeg betalte 5000,- ved reserverasjon (Vipps). Og resten ved henting (også vipps). 

Er det ikke gebyr på Vipps ved overføring av større beløp? Kan jeg vippse 20 000 kr liksom? 

AnonymBruker
Skrevet

Betalte via nettbank et par dager før jeg hentet valp tidligere i år. Seriøs, kjent oppdretter, så det anså jeg som trygt.

Er det "kjøkkenoppdrett" eller annen mer useriøs virksomhet (som det sikkert er mye av i disse tider med enorm etterspørsel) ville jeg holdt meg til Vipps ved henting.

Anonymkode: 17800...fdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke gebyr på Vipps ved overføring av større beløp? Kan jeg vippse 20 000 kr liksom? 

Du deler opp, og vippser 4*5000 for å slippe gebyr🙂

Anonymkode: c8bd1...de9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...