AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Del Skrevet 2. juni 2021 Hvilke assosiasjoner gir det deg? Alternativet er Anna, men liker at Nanna har norsk opphav og er mindre vanlig. Takknemlig for innspill! Anonymkode: 1ea6d...76d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #2 Del Skrevet 2. juni 2021 Fint! Anonymkode: 0c3b4...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #3 Del Skrevet 2. juni 2021 Litt søtt, men minner meg om ei nonne Anonymkode: dc1cf...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 2. juni 2021 #4 Del Skrevet 2. juni 2021 Nanna er hun gale damen i jul i blodfjell 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Del Skrevet 2. juni 2021 Bestemor Anonymkode: 5ea62...bb5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 2. juni 2021 #6 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) "Kjælenavn" Noen av mine søskenbarn har en tremenning som heter Nanna, oppkalt etter sin oldemor. Det er mine søskenbarn på mamma sin side, deres tremenning på min filleonkel sin side. Deres oldemor het egentlig Fredrikke eller Kristiane, - eller noe som ligner et guttenavn, men hun ble alltid kalt Nanna. Veldig vanlig på slutten av 1800-tallet, perfekt å plukke opp av skuffen nå Endret 2. juni 2021 av Millimani 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. juni 2021 #7 Del Skrevet 2. juni 2021 Nanna, er for meg kallenavn på barnepike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg synes Nanna høres litt kallenavn-aktig ut. Har også engelsktalende familie, og der er nan eller nanna kallenavn for bestemor. Så jeg ville nok ikke kalt et barn det - men for all del, det er ikke noe stygt navn. Folk kaller ungene sine langt verre ting for tida. Anna synes jeg er veldig pent. Anonymkode: 64acb...413 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 2. juni 2021 #9 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg kjenner noen som kaller seg Nanne. Det er ikke hennes egentlige navn, men hun prefererer dette navnet. Nanna er ikke langt unna, og like fint syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #10 Del Skrevet 2. juni 2021 Det er fint men litt ødelagt av Jul i Blodfjell 😅🤷🏼♀️ Anonymkode: 987d2...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg tenker på en unge som ikke helt klarer å si tante eller bestemor, så de sier "nanna" i stedet. Eller et kallenavn på barnepiken sin. Men det er et fint navn, men får bare disse assiasjonene Anonymkode: 7957a...4aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Del Skrevet 2. juni 2021 Takk for innspill! Jul i blodfjell har jeg ikke sett, så den assosiasjonen var ny! Hm, vanskelig dette her! ts Anonymkode: 1ea6d...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Del Skrevet 3. juni 2021 Fint navn, jobbet med en ung jente som het det. Anonymkode: 871da...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Del Skrevet 3. juni 2021 Søtt og pent navn Anonymkode: 063bd...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. juni 2021 #15 Del Skrevet 3. juni 2021 Fint navn. Men jeg assosierer det med overklassefrue. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg synes det høres litt ut som et finne-på-navn. Selv kalles jeg Nanne, så det kan nok være derfor. Samtidig liker jeg Nanna mye bedre enn Anna, så hvis jeg skulle valgt mellom de to ville jeg ikke vært i tvil. Anonymkode: f912f...4ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Del Skrevet 7. juni 2021 Høres ut som noe man kaller bestemor. Syns synd på jenta når hun vokser opp og må bli kalt Nanna i ungdomsårene.. helt ærlig ☺️ Anna er jo også meget oppbrukt som du sier selv. Er det nødt å være så ‘traust’? Hva med Lotte? Eller Ada? Sanna? Anonymkode: 68e72...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #18 Del Skrevet 7. juni 2021 Ella? Anonymkode: 68e72...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #19 Del Skrevet 7. juni 2021 Høres ut som et kallenavn/kosenavn for bestemor. Om noen presenterte seg med det som navn ville jeg antatt det var et kjælenavn (høres oppdiktet ut), og spurt hva det er kortform av/egentlig navn. Fungerer nok ikke spesielt bra på engelsk, nan = bestemor, nanny=barnepasset. Anonymkode: 21a20...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #20 Del Skrevet 7. juni 2021 Sønnen min på 18 har en venninne som heter Nanna. Jeg synes det er et nydelig navn. Må bare slenge med et annet navn som ikke er ulikt, muligens veldig britisk men som jeg synes funker fint i Norge også ; Nell💕 Anonymkode: ef2a1...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå