Gå til innhold

Selvskade for å bli innlagt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig? Jeg pleier å selvskade slik at jeg blir tilbudt innleggelse på psykiatrisk. Har emosjonelt ustabil pf. Syns det er litt flaut å innrømme, lurer på om det er flere som også gjør det? 

Anonymkode: 22f1e...de7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir man lagt inn for selvskading? 

Jeg ble på en måte lagt inn for det JEG ser på som selvskading og ANDRE så på som selvmordsforsøk. Hva som er den egentlige sannheten, vet jeg ikke. Var så ustabil i humøret at jeg "bare gjorde det" - så mistet jeg kontroll over situasjon og meldte selv 🤦‍♀️

La meg inn frivillig en gang også. Det eneste jeg måtte gjøre da var å si som sant er, at jeg var usikker på hva jeg selv kom til å finne på fordi jeg var veldig ustabil i humøret og imoulskontrollen. Etter en veldig kort stund skiftet jeg - ikke uforventet 💩🤦‍♀️ - helt mening, kom i klinsj med dem som jobbet der og dro hjem i sinne 😶 Like ustabil som jeg var fra før av 🥳 Men jeg lever den dag i dag, så det gikk jo greit 💩👍

Ts. Kan du ikke bare si at du ønsker innleggelse? Ikke selvskade om du ikke må. Jeg angrer ALLTID på selvskading. ALLTID. 

Anonymkode: 48b66...3bc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert det flere ganger enn jeg kan huske, men har aldri gjort det. Klart å stå imot trangen så langt. 

Anonymkode: be3c5...584

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det vanlig? Jeg pleier å selvskade slik at jeg blir tilbudt innleggelse på psykiatrisk. Har emosjonelt ustabil pf. Syns det er litt flaut å innrømme, lurer på om det er flere som også gjør det? 

Anonymkode: 22f1e...de7

Kan du ikke heller si at du tenker hele tiden på å skade deg og at du ønsker bli lagt inn ASAP! 

Det er vell bedre enn å skade seg selv for å få hjelp? True om det? Jeg syntes ikke det er feil å true om, om man faktisk tenker på å skade seg selv for å bli innlagt 

Anonymkode: 094ca...304

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legevakten og fortell de hva du forteller oss. De har psykiatrisk der også.

Anonymkode: 719b2...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selvskader og har gjort det i mange år nå, over 20 år. Men ikke en eneste gang har jeg brukt dette for å få hjelp til å komme inn på en psykiatrisk. Har et par ganger har jeg sydd men ikke blitt tilbudt plass av denne grunnen. Men har snakket med psykolog og sammen kommet frem til om døgn behandling har vært et alternativ. Men jeg kan skjønne frustrasjonen din om du føler du må ha hjelp NÅ.. og at de ikke skal ta deg like seriøst med "bare" ord.

Anonymkode: 8b27e...a08

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å ringe akutt-teamet på DPS her jeg bor. Jeg regner med de fleste DPS stiller med lignende ressurser. 

Jeg ble tilbudt innleggelse av psykiateren på DPS da jeg sa jeg var så sliten av livet. Det var det eneste som skulle til. Jeg takket nei, men burde ha takket ja... Nå er jeg bare enda mer sliten.

Anonymkode: f33c1...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme diagnose og det har jeg aldri gjort. Du må ha det vondt som gjør noe så drastisk for å bli sett :( 

Anonymkode: 698bf...1e2

Skrevet

Jeg takker alltid nei til innleggelse etter selvskading så langt jeg får valget. 

Men ja, det kan være et rop om hjelp på grunn av stor indre smerte. Det skal du ikke skamme deg over. Men du trenger nok hjelp til å be om hjelp med ordene dine. Å komme seg ut av selvskading er svært vanskelig, det vet jeg. Ønsker deg alt godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil folk legges inn? Hva får man som innlagt som man ikke får ved å sove hjemme i egen seng? 

Anonymkode: e6734...812

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Med vennlig hilsen,
Anki, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...