Gå til innhold

Barn i hagen alene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Google betydningen av ordet «eller»

Anonymkode: a467b...5bf

Du får lese hva jeg siterte på om igjen. 

Anonymkode: f0d6d...bbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke oversikt over hele hagen fra inne i huset, barnet er 4 år. Da jeg sa det til venninnen min fikk hun hakeslipp😱 jeg trodde det var normalt jeg. Jeg ser ikke blant annet trampolinen fra inni huset, men alt er inngjerdet og han kommer seg ingen steder. 

er jeg gal? 

ts

Anonymkode: db718...9dc

Bor dere i et veldig farlig område eller noe? Da mitt barn var 4 var han og jevnaldrende nabobarn ute og lekte alene på forsiden av huset, ikke bare i hagen. Vi fulgte med i vinduet da, men det var jo ikke inngjerdet der de var.

Anonymkode: 2be04...28f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min på straks 3 år er veldig glad i å være ute alene. Han nynner og synger mye For seg selv, så Jeg hører han alltid. Men Må Ha døra oppe og helst ta av skoene så han ikke går på grusen og går avgårde 😅 selvom han har vist meg tillit til at han ikke stikker av, er det allikevel greit. Han elsker å gå i gresset uten sko, så for han gjør det ikke noe. Men ser at han er veldig stolt over at han kan være ute alene og det har jeg sagt til han også, at vi er stolte av at han ikke går avgårde, men er bare utenfor huset. Tror han vokser mye på det. 

Anonymkode: deeac...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Min på 4 kan ikke være alene ute, men hun er en veslevoksen rakkerunge som kan finne på å besøke naboer eller gå/ sykle til lekeplassen uten å gi beskjed om planene sine.  Her er det spredt bebyggelse med sjø 20 m fra hagen vår.

Anonymkode: 6c85f...019

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mi har vært ute alene i hagen siden hun var ca. 4. Hun stikker ikke av. Det er begrenset hvor lenge hun liker å være ute alene da, kommer gjerne inn etter 10 min. Har hun en venn kan de leke lenge ute. 

Anonymkode: cf19a...e13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke oversikt over hele hagen fra inne i huset, barnet er 4 år. Da jeg sa det til venninnen min fikk hun hakeslipp😱 jeg trodde det var normalt jeg. Jeg ser ikke blant annet trampolinen fra inni huset, men alt er inngjerdet og han kommer seg ingen steder. 

er jeg gal? 

ts

Jeg synes det høres fornuftig ut av deg. Min på 4 får være litt(!) ute i hagen alene, men bor landlig på byggefelt og har god oversikt. Han vet at han ikke får forlate hagen. Hvis et nabobarn roper etter han og vil ha han bort for å leke, går han alltid inn for å spørre. Jeg sjekker han ca. hvert 30 sekund😅... så det er mer styr at han er ute alene egentlig😅... Likevel liker han det veldig godt og føler seg nok stor.

Anonymkode: aea3f...17d

Skrevet

Kan man ikke ta med seg en stol og sette seg i hagen sammen med ungene?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Chiubi said:

Jeg gjorde som regel det, men det er noe med å begynne å øve på å være ute alene og holde avtaler også, og at de føler seg store og flinke. De får gjerne ikke med seg at man likevel følger med konstant i vinduet. ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (6 timer siden):

Da forsvinner jo poenget med å lære barnet å være litt ute alene. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bor dere i et veldig farlig område eller noe? Da mitt barn var 4 var han og jevnaldrende nabobarn ute og lekte alene på forsiden av huset, ikke bare i hagen. Vi fulgte med i vinduet da, men det var jo ikke inngjerdet der de var.

Nei, vanlig boligområde (småhusbebyggelse) det er 30 sone med fartshumper i gata utenfor. 

ts

Skrevet

Min fireåring (blir fem i høst) har begynt å få være litt ute alene med kompisene. Da er han enten bak huset eller utenom gaten (blindgate med få og kjente biler). Vi holder et øye med dem, men uten at de vet det. Har ikke oversikt over alt, men tålelig bra. Tar sjelden lang tid før det er noe han vi ha/ha hjelp til, men ser han vokser veldig på det å kunne løpe ut alene. Har begynt på eget initiativ denne våren 

AnonymBruker
Skrevet

Fra ungene er i stand tik å forsvare seg selv. tar ingen sjanser med så mange pedoer ute i samfunnet. Mine fikk lov fra ca 12 årsalder, etter å ha fullført selvforsvarskurs

Anonymkode: d5917...df7

Skrevet

Vi har inngjerdet hage som femåringen kan klatre over, men hun har aldri gjort det. Hun får leke alene ute eller med vennene. Lillesøster er under to, men får være ute med storesøster. Hagen er kun foran huset og alt er fult synlig fra vinduene. Har trampoline, hytte og sandkasse de kan leke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...