Gå til innhold

Celleprøve. Ikke barbert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart ta celleprøve. Jeg har sluttet å barbere meg for tiden. Kjenner jeg gruer meg litt med tanke på at jeg skal ta celleprøve uten å barbere meg. Det ser jo ikke akkurat så bra ut. Er det normalt å ta celleprøve med masse hår? Tror dere legen tenker noe på det? Kjenner jeg gruer meg pga at jeg har så mye hår. 

Anonymkode: 4eecd...4ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å ha hår. Det vokser hår i underlivet. 

Anonymkode: 933ff...5ee

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri noensinne intimbarbert meg. Jeg forventer at leger er klar over hvordan en ubehandlet kvinnekropp ser ut. Og jeg er ikke der for å forføre noen.

Anonymkode: 335b4...ba6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, bare ei det. Dette er folk som ser på underliv hele tiden. Er det så grusomt og du ikke takler det så shave deg da.

Anonymkode: 0cda9...9bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler nesten det er verre å komme glattbatbert til gynekologen, vil ikke legen skal tro jeg har "pynta meg" for henne 😂

Anonymkode: 10203...c9f

• Liker 9
Skrevet

Legen vet veldig godt at det er hår i underlivet. Han ser massevis av hårete, litt hårete og helt glattbarberte underliv ukentlig. Det eneste jeg ville tenkt på er at du er noenlunde ren, altså at det ikke har gått mange dager siden du vasket deg. Alt annet er helt ok. 

• Liker 1
Skrevet

Hver gang jeg ser en gynekolog uttale seg om intimbarbering så er det fordi de er oppgitt over at så mange er glattbarbert og at det ikke er det beste for underlivet. Aldri hørt noen kommentere omvendt.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ikke noe spesielt før jeg skal til gynekologen, men unntak av å dusje. Er en time jeg betaler for og vedkommende har nok sett det aller aller meste av hår, blod, slim og gørr. Ofrer det ikke en tanke faktisk🙈

Anonymkode: 1caaf...995

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal snart ta celleprøve. Jeg har sluttet å barbere meg for tiden. Kjenner jeg gruer meg litt med tanke på at jeg skal ta celleprøve uten å barbere meg. Det ser jo ikke akkurat så bra ut. Er det normalt å ta celleprøve med masse hår? Tror dere legen tenker noe på det? Kjenner jeg gruer meg pga at jeg har så mye hår. 

Anonymkode: 4eecd...4ea

Jeg fatter egentlig ikke at kvinner i det hele tatt kan lure på dette.  

• Liker 5
Skrevet

Leger ser og tåler det meste av alt mulig som kommer ut av kroppen. Naturlig hårvekst er ingenting å tenke på en gang. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legen tenker på din helse. Det beste for underlivshelse er å la håret være. Som en annen skriver over, jeg synes det er verre å være glattbarbert. Jeg drikker ikke cola på venteværelset hos tannlegen, heller.

Anonymkode: 01abe...6ea

• Liker 4
Gjest Timeplan
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler nesten det er verre å komme glattbatbert til gynekologen, vil ikke legen skal tro jeg har "pynta meg" for henne 😂

Anonymkode: 10203...c9f

haha, samme her, blir skikkelig selvbevisst! 

AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på om gynekologen synes naturlig behåring er ekkelt? Eller i det hele tatt tenker over det? 

En trist verden det er for unge kvinner. 

Anonymkode: 17828...84f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"I dag skal jeg finne en ny ting å være usikker for!" 

Anonymkode: b05d1...fe9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde time på sykehuset for en tid tilbake siden, og jeg fikk vite der og da at jeg skulle ta innvendig ultralyd. Jeg var ikke akkurat nybarbert, og jeg hadde mensen. Jeg ble veldig selvbevisst med tanke på mensen, det kom liksom litt overraskende på. Legen sa at han har vært med på spontanaborter blant annet, så en vanlig menstruasjon plaget ikke ham. Dette med å være litt ukomfortabel i gynekologstolen ble pratet litt rundt mens jeg ble undersøkt, og sykepleieren sa at der på huset ser de på det som et sunnhetstegn at kvinnen viste litt ubehag ved sånne undersøkelser. Legen fortalte også om en annen lege som hadde sagt at den dagen han får en kvinne/pasient i gynekologstolen som trives der, da slutter han i yrket sitt. Det beroliget meg, kan man si. 🙈😂

Så jeg tenker at det plager nok ikke gynekologen/legen at du ikke er nybarbert. Det er likevel så vanlig å være litt ukomfortabel/selvbevisst som pasient, at de har forståelse for det også. Det er jo tross alt en litt sårbar situasjon. 

Anonymkode: 45f70...00c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo stusse litt rundt "inngangen" om det får deg til å føle deg bedre ☺️ Må ikke være alt eller ingenting. 

Jeg har faktisk tenkt litt sånn at det er greit om gynekologen ser hvor mye hår jeg har mtp evt hormonforstyrrelser 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6c766...b82

• Liker 1
Gjest Tamsi
Skrevet

Tror faktisk det plager dem mer at folk barberer enn ikke. Det gir dem tross alt mer å gjøre, siden mange får problemer når de barberer.

Skrevet

Legen/gynekolog bryr seg nada om den de skal undersøke er barbert eller ikke. De utfører bare jobben sin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer meg, møter ikke nybarbert da. Hvordan klarer dere å la det gro? Jeg klarer ikke det, prøvde en gang og ble helt gal og tok alt.🤣

Anonymkode: 5f787...e0d

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg barberer meg, møter ikke nybarbert da. Hvordan klarer dere å la det gro? Jeg klarer ikke det, prøvde en gang og ble helt gal og tok alt.🤣

Anonymkode: 5f787...e0d

Det blir jo litt som å spørre om hvordan man klarer å puste... 

Anonymkode: 933ff...5ee

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...