Gå til innhold

Leveringstid IKEA-kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bestilt kjøkken fra IKEA i det siste, og som kan si noe om leveringstid?

Vi skal bestille kjøkken som monteres en eller annen gang i løpet av vinteren. Vi prøvde å spør på IKEA, men det var nesten umulig å få noen til svare konkret på dette. Det eneste vi fikk til svar var at vi burde bestille 2 mnd i forkant av montering...

Vi bor 2 timer fra nærmeste varehus.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom ikke Ikea kan svare så da tror du at Kvinneguiden kan svare? 

Anonymkode: ad922...093

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var ca.6 ukers leveringstid her, og vi bor enda litt lenger unna nærmeste varehus. Vi monterte selv da, mulig det har noe å si for leveringstiden, muligens lenger ventetid hvis du også skal ha montører. 

Anonymkode: d86f7...0aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer vel etter hvilken front dere velger? De har vel et par varianter på lager og resten som bestillingsvare. Vi fikk beskjed om at vi måtte regne med omtrent seks til åtte ukers leveringstid på bestillingsvarer da vi vurderte kjøkken derfra for et års tid siden.

Om dere skal ha montering kan det føre til lenger ventetid - de må jo ha ledig montør. Om de først har ledig montør om ni uker må dere vente ni uker, selv om kjøkkenet kan leveres om seks uker. 

Anonymkode: 20ada...88d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dersom ikke Ikea kan svare så da tror du at Kvinneguiden kan svare? 

Anonymkode: ad922...093

Tusen takk for konstruktivt svar 😘😘😘

Som du kanskje ser lurte jeg på hvilke erfaringer folk hadde gjort seg rundt dette i det siste.

❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det var ca.6 ukers leveringstid her, og vi bor enda litt lenger unna nærmeste varehus. Vi monterte selv da, mulig det har noe å si for leveringstiden, muligens lenger ventetid hvis du også skal ha montører. 

Anonymkode: d86f7...0aa

Takk for svar! 😊Monterer selv ja 👍 Fikk du alt du hadde bestilt samlet?

AnonymBruker
Skrevet

Tok 3 uker for meg, bor på sunnmøre så ble sendt til utleveringssted her. Med mamma tok det 6 uker. Så litt foskjellig ser det ut som 😅

Anonymkode: afff3...b07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det varierer vel etter hvilken front dere velger? De har vel et par varianter på lager og resten som bestillingsvare. Vi fikk beskjed om at vi måtte regne med omtrent seks til åtte ukers leveringstid på bestillingsvarer da vi vurderte kjøkken derfra for et års tid siden.

Om dere skal ha montering kan det føre til lenger ventetid - de må jo ha ledig montør. Om de først har ledig montør om ni uker må dere vente ni uker, selv om kjøkkenet kan leveres om seks uker. 

Takk for svar 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok 3 uker for meg, bor på sunnmøre så ble sendt til utleveringssted her. Med mamma tok det 6 uker. Så litt foskjellig ser det ut som 😅

Anonymkode: afff3...b07

Ja, varierer nok litt, og det er vi forberedt på 😊 3-8 uker tenker jeg vi får tåle. Så lenge vi ikke får et halvt kjøkken en gang og så må vente i 3 mnd på resten 😆

det skjedde med min mor da hun bestilte. Da hun endelig fikk andre halvdel av kjøkkenet hadde fronten en helt annen nyanse fordi de hadde byttet fabrikk i mellomtiden 🙈 Men dette er over 10 år siden og jeg vet de har forbedret seg mye etter det.

AnonymBruker
Skrevet
Ilmimo skrev (4 minutter siden):

Ja, varierer nok litt, og det er vi forberedt på 😊 3-8 uker tenker jeg vi får tåle. Så lenge vi ikke får et halvt kjøkken en gang og så må vente i 3 mnd på resten 😆

det skjedde med min mor da hun bestilte. Da hun endelig fikk andre halvdel av kjøkkenet hadde fronten en helt annen nyanse fordi de hadde byttet fabrikk i mellomtiden 🙈 Men dette er over 10 år siden og jeg vet de har forbedret seg mye etter det.

Det skjedde et vennepar av meg også, for 15-16 år siden. Manglet flere fronter ved levering og da de resterende endelig kom etter flere måneders venting var det fargeforskjell. Tok nesten et år før alt var komplett i lik farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...